Η Μάγκι, μια κοπέλα του δρόμου, ενώ βρίσκεται υπό την επήρεια ναρκωτικών, δολοφονεί έναν αστυνομικό. Το αποτέλεσμα είναι να συλληφθεί και να καταδικαστεί σε θάνατο. Η ώρα της εκτέλεσης δεν αργεί να φτάσει, και η Μάγκι είναι έτοιμη να αποχαιρετήσει τη ζωή της. Στην πραγματικότητα όμως δεν την εκτελούν. Όταν η Μάγκι ξαναβρίσκει τις αισθήσεις της, συνειδητοποιεί πως βρίσκεται σ’ ένα δωμάτιο ενώ απέναντί της στέκεται ο Μπομπ, κυβερνητικός πράκτορας, που είναι επικεφαλής ενός πρωτοποριακού προγράμματος επανένταξης κρατουμένων. Ο Μπομπ εξηγεί στη Μάγκι πως έχει δύο επιλογές: ή να δεχθεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα και να εκπαιδευτεί ως επαγγελματίας δολοφόνος, ή να βρεθεί πολύ σύντομα κάτω από την ταφόπλακα που έχει ήδη το όνομά της. Όπως είναι φυσικό, η Μάγκι αποδέχεται την πρώτη επιλογή και η εκπαίδευσή της ξεκινάει.

Σκηνοθεσία:

John Badham

Κύριοι Ρόλοι:

Bridget Fonda … Maggie Hayward/Claudia Anne Doran/Nina

Gabriel Byrne … Bob

Dermot Mulroney … J.P.

Anne Bancroft … Amanda

Harvey Keitel … Victor ‘The Cleaner’

Miguel Ferrer … Kaufman

Olivia d’Abo … Angela

Lorraine Toussaint … Beth

Richard Romanus … Fahd Bakhtiar

Geoffrey Lewis … φαρμακοποιός

Michael Rapaport … Stan ‘Big Stan’

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Robert Getchell, Alexandra Seros

Παραγωγή: Art Linson

Μουσική: Hans Zimmer

Φωτογραφία: Michael W. Watkins

Μοντάζ: Frank Morriss

Σκηνικά: Philip Harrison

Κοστούμια: Marlene Stewart

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Point of No Return
  • Ελληνικός Τίτλος: Κωδικό Όνομα: Νίνα
  • Εναλλακτικός Τίτλος: The Assassin

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

Παραλειπόμενα

  • Οι αναφορές ήθελαν το 1991 να είναι ο Luc Besson αυτός που θα έγραφε το σενάριο και για το αμερικανικό ριμέικ της επιτυχίας του. Ο Γάλλος δούλεψε για ένα πρώτο δοκιμαστικό κείμενο, αλλά απέτυχαν οι συνομιλίες με τη Warner Bros. ώστε να αναλάμβανε και πάλι αυτός τη σκηνοθεσία. Όταν πήρε τη θέση ο John Badham, ήρθε η σειρά και για την αλλαγή του αρχικού σεναρίου.
  • Jodie Foster, Julia Roberts και Winona Ryder αρνήθηκαν τον κεντρικό ρόλο, για τον οποίο υποψήφιες ήταν και οι Madonna, Demi Moore, Juliette Lewis και Robin Wright. Από την άλλη, η Halle Berry εξέφρασε έντονα ότι ήθελε να γίνει αυτή η Νίνα, κάτι όμως που δεν έβρισκε σύμφωνο τον σκηνοθέτη.
  • Η Bridget Fonda ήταν πολύ διστακτική στο άκουσμα της λέξης ριμέικ, αλλά την έπεισαν ο Badham και ο Barbet Schroeder, με τον οποίο τότε γύριζε το Νέα Γυναίκα, Μόνη, Ψάχνει.
  • Η ταινία δεν πήγε ιδιαίτερα καλά στις ΗΠΑ, και η Warner Bros αποφάσισε να της αλλάξει τίτλο για τις διεθνείς αγορές και το Home Cinema. Με το The Assassin υπήρχε η ελπίδα να παραπέμπει πιο άμεσα σε δράση.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Gary Chang έγραψε μουσική για το φιλμ, η οποία όμως απορρίφθηκε.
  • Λόγω της εμμονής της κεντρικής ηρωίδας με τη Nina Simone, στην ταινία ακούγονται μια σειρά από τραγούδια της μεγάλης καλλιτέχνιδας. Λόγω αυτού, το όνομα της Simone ήρθε σε επαφή και με ένα νεότερο ηλικιακά κοινό.

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 29/10/2013

Ως γνωστόν, οι Αμερικανοί βαριούνται να διαβάζουν υπότιτλους και δεν βλέπουν ξενόγλωσσες ταινίες. Έτσι το Χόλιγουντ αρπάζει τα θριλεροειδή κελεπούρια από Ευρώπη όπως το «Το Κορίτσι με το Τατουάζ», το « Άσε το Κακό να Μπει» ή, στην περίπτωση αυτή, το «Νικίτα» του Λικ Μπεσόν και τα σερβίρει σε ριμέικ. Το σενάριο ακολουθεί κατά πόδας το πρωτότυπο με ελάχιστες διαφορές: εδώ ο αθώος νεαρός με τον οποίο ερωτεύεται η Νικίτα δεν είναι υπαλληλάκος αλλά φωτογράφος. Η Μπρίτζετ Φόντα καταφέρνει να δημιουργήσει πειστικά μια ηρωίδα που από αγρίμι μεταλλάσσεται αθέλητα σε μοιραία γυναίκα-όπλο, ωστόσο χωρίς να φτάνει τη γαλλίδα Αν Παριγιό στο επίπεδο μιας ποιητικής θλίψης. Ευτυχώς, δεν πρόσθεσαν χάπι-εντ. Ο Γκάμπριελ Μπερν είναι ιδανικός πυγμαλίων.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

9 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *