Οι ιδιοκτήτες του εμπορικού κέντρου Φόρεστ Ριτζ πήραν περισσότερα από αυτά που ζητούσαν: έναν γεματούλη επιδειξία με μια άθλια καμπαρντίνα. Και έχουν αηδιάσει. Όμως ο φύλακας ασφαλείας Ρόνι Μπάρνχαρντ διαφωνεί: αυτός ο αηδιαστικός ανώμαλος είναι ό,τι καλύτερο μου έχει συμβεί! Γιατί το να πιάσει τον επιδειξία ίσως να αποτελέσει το εισιτήριο του για να γίνει αληθινός αστυνομικός και να ξεκινήσει μια νέα σχέση με την πανέμορφη υπάλληλο καλλυντικών του εμπορικού κέντρου. Μόνο ένα πράγμα βρίσκεται ανάμεσα στον Ρόνι και το πεπρωμένο του: ένας ψηλός, όμορφος αστυνομικός που πραγματικά ξέρει τι του γίνεται…

Σκηνοθεσία:

Jody Hill

Κύριοι Ρόλοι:

Seth Rogen … Ronnie Barnhardt

Anna Faris … Brandi Gaffney

Ray Liotta … ντετέκτιβ Harrison Jones

Michael Pena … Dennis Chavante

Jesse Plemons … Charles Gaffney

Collette Wolfe … Nell Jones

Aziz Ansari … Saddamn

Dan Bakkedahl … Mark

John Yuan … John Yuen

Matt Yuan … Matt Yuen

Celia Weston … Κα Barnhardt

Patton Oswalt … Roger

Danny McBride … ναρκομανής

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jody Hill

Παραγωγή: Donald De Line

Μουσική: Joseph Stephens

Φωτογραφία: Tim Orr

Μοντάζ: Zene Baker

Σκηνικά: Chris L. Spellman

Κοστούμια: Gary Jones

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Observe and Report
  • Ελληνικός Τίτλος: Άμεση Δράση

Παραλειπόμενα

  • Ο Jody Hill έχτισε τον κεντρικό του χαρακτήρα έχοντας κατά νου τον Τράβις Μπικλ του Ταξιτζή.
  • Μετά από αυτή την ταινία, ο Seth Rogen πήρε οριστικά την απόφαση να χάσει βάρος. Κύριος λόγος ήταν ότι δεν μπορούσε να αναπνεύσει σωστά στη βαριά ατμόσφαιρα του Νέου Μεξικό, όπου και έγιναν τα γυρίσματα (συγκεκριμένα στην Αλμπουκέρκη).
  • Ο Chris Evans πέρασε από οντισιόν για να βρεθεί στο καστ, αλλά έπαθε κρίση πανικού. Αφού ηρέμησε και επανήλθε για νέα οντισιόν, μαζί επανήλθε και η κρίση. Ο Evans θυμάται την εμπειρία του ως μία από τις χειρότερες του σε δοκιμαστικό.
  • Αρκετοί εντόπισαν κοινά στοιχεία με το Ο Μπάτσος του Mall, μια ταινία που γυρίζονταν παράλληλα. Ο Rogen όμως δήλωσε εκνευρισμένος για τη σύγκριση, θεωρώντας ότι είναι δύο τελείως διαφορετικές ταινίες, αλλά δεν έκρυψε και ότι οι δύο παραγωγές αντάλλασσαν στοιχεία μεταξύ τους με γνώμονα να μη μοιάζουν πουθενά.
  • Το στούντιο έβγαλε πειραματικά μια εκδοχή στις δοκιμαστικές προβολές που δεν ήταν τόσο “εξωφρενική” και σκοτεινή όσο η κανονική. Όταν όμως έπειτα δοκίμασε με την ορίτζιναλ, είδε ότι άρεσε περισσότερο.

Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης

Έκδοση Κειμένου: 12/8/2009

Αδιαμφισβήτητα, η ταινία ανήκει σε εκείνο το κινηματογραφικό είδος, που θεωρείται ότι έσωσε την αμερικανική κωμωδία από την επερχόμενη καταστροφή της. Περιγράφει τα έργα και τις ημέρες του προϊστάμενου του τμήματος ασφαλείας ενός εμπορικού κέντρου, που τα βάζει με την τοπική αστυνομία και τον αρχηγό της στην προσπάθειά του να επιλύσει διάφορες «περίεργες» υποθέσεις. Ο Jody Hill δεν είναι Judd Apatow, όμως τον αντιγράφει καλά. Μαθήτευσε πλάι του, μελέτησε το σύγχρονο κωμικό σινεμά και την εξέλιξή του, και δημιουργεί βασιζόμενος σε αυτό, όπως άλλωστε καταδεικνύει και το (φτωχό) κινηματογραφικό παρελθόν του.

Το Observe and Report δεν έχει εξελισσόμενη πλοκή, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί τη γνωστή σε όλους ξύλινη κωμική γλώσσα, πράγμα που σημαίνει ότι περιορίζεται στην συνεχή προβολή κωμικών περιστατικών ή υποτιθέμενα τραγελαφικών γεγονότων, μέσα από τα οποία επιχειρείται η πρόκληση γέλιου. Μπορεί τα διαδραματιζόμενα να έχουν για κοινό παρονομαστή το ίδιο και το αυτό πρόσωπο, όμως το σενάριο και η σκηνοθεσία αποσπώνται περιστασιακά από τον συγκεκριμένο πυρήνα και αναλίσκονται σε περιττές περιγραφές, μίνι βρώμικες ιστορίες ή μεμονωμένες σκηνές black humor, στημένες με έναν πολύ προσεκτικό τρόπο και τοποθετημένες με χρονική ακολουθία. Ο Seth Rogen («προϊόν» κι αυτός του Apatow) ως ο βασικός ερμηνευτής, στηριζόμενος σε ένα σενάριο που δε βοηθάει και ιδιαίτερα τους χαρακτήρες, επιχειρεί να δώσει ένα περισσότερο δραματικό προφίλ στον δικό του ήρωα, όμως αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι μπορεί να ανταπεξέλθει αποκλειστικά και μόνο σε κωμικούς ρόλους. Παρόλα αυτά, τα καταφέρνει αρκετά καλά πλάι σε ταλαντούχους, αλλά αφανείς ηθοποιούς, μέσα σε μία ταινία που είναι η χαρά του παραγωγού και της εταιρίας, καθαρό εμπορικό δημιούργημα της σύγχρονης βιομηχανίας του θεάματος και όχι το αποτέλεσμα προσωπικών εμπνεύσεων και ικανοτήτων. Στο τέλος, ο Hill θα φέρει εις πέρας τους προκαθορισμένους στόχους του –ακόμη και με οποιοδήποτε τίμημα- θα ικανοποιήσει, δηλαδή, το κινηματογραφικό κεφάλαιο και την εκάστοτε ανάγκη για γέλιο, υποβιβάζοντας κάθε φορά το ένα από τα δύο, προς ανάδειξη και επίτευξη του άλλου.

Όση πρόκληση χρειάζεται για να σοκάρει, τόσο γέλιο όσο απαιτείται για να επιβεβαιώσει ότι είναι κωμική και τόση βλακεία ώστε να μη χαρακτηριστεί παιδαριώδης και ανόητη. (Το έχουμε ξαναδεί το έργο…) Εάν, μέσα σε όλα αυτά, συμπεριλάβετε και έναν από τους εμπορικότερους κωμικούς ηθοποιούς της νέας γενιάς, τότε έχετε τα απαραίτητα συστατικά για μία επιπλέον αμερικανική κωμωδία. Αν δε, στα τελευταία προσθέσετε και όλα τα παραπάνω, τότε σίγουρα θα έχετε δει την ταινία Observe and Report. [Δυστυχώς, είναι φτιαγμένη μηχανικά και δεν μπορεί να ξεφύγει από τα στενά όρια της κλασικής αμερικανικής στενομυαλιάς, προϊόν της Χολιγουντιανής βιομηχανίας που κατασκευάζει διασκεδαστικές ταινίες, χωρίς αληθινή ουσία και με πολυάριθμους ανόητους και βίαιους χαρακτήρες, που αφορούν στη βάση τους, ανθρώπους της διπλανής πόρτας.]

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Οι Νεοτερες Ταινιες στο Filmy