Η Ομορφότερη Εποχή
- La Belle Saison
- Summertime
- 2015
- Γαλλία
- Γαλλικά
- Αισθηματική, Δραματική, Εποχής, Ερωτική
- 07 Ιουλίου 2016
Παρίσι, 1971. Η Ντελφίν συναντά την Καρόλ. Η πρώτη, κόρη αγρότη, έχει έρθει στη μεγαλούπολη για να βρει χρήματα και να κάνει το όνειρο της πραγματικότητα, μια δικιά της επιχείρηση. Η δεύτερη, σε σχέση με τον Μαρκ, ζει όσα μπορεί από τη φεμινιστική επανάσταση. Η μία τους γνωρίζει ότι της αρέσουν και οι γυναίκες, ενώ η άλλη αγνοεί ότι θα μπορούσε να ζήσει μια τέτοια εμπειρία. Η επαφή τους θα γεννήσει μια σχέση με πάθος, χωρίς να ξέρουν ότι θα «κουτουλήσουν» στον ρεαλισμό.
Σκηνοθεσία:
Catherine Corsini
Κύριοι Ρόλοι:
Cecile de France … Carole
Izia Higelin … Delphine Benchiessa
Noemie Lvovsky … Monique Benchiessa
Kevin Azais … Antoine
Laetitia Dosch … Adeline
Jean-Henri Compere … Maurice Benchiessa
Bruno Podalydes … καθηγητής Chambard
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Catherine Corsini, Laurette Polmanss
Παραγωγή: Elisabeth Perez
Μουσική: Gregoire Hetzel
Φωτογραφία: Jeanne Lapoirie
Μοντάζ: Frederic Baillehaiche
Σκηνικά: Anna Falgueres
Κοστούμια: Jurgen Doering
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: La Belle Saison
- Ελληνικός Τίτλος: Η Ομορφότερη Εποχή
- Διεθνής Τίτλος: Summertime
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για πρώτο (Cecile De France) και δεύτερο γυναικείο ρόλο (Noemie Lvovsky) στα Cesar.
Παραλειπόμενα
- Η σκηνοθέτις είπε ότι ονόμασε τις δύο ηρωίδες της από τις καλλιτέχνιδες και φεμινίστριες Carole Roussopoulos και Delphine Seyrig.
- Πρώτη επιλογή για τον ρόλο της Ντελφίν ήταν η Adele Haenel.
Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur
Έκδοση Κειμένου: 28/6/2016
Άμεσος απόγονος της «Ζωής της Αντέλ», η «Ομορφότερη Εποχή» αφορά ένα λεσβιακό love-story τοποθετημένο χρονικά στις αρχές της δεκαετίας του 1970, περίοδο φεμινιστικής αφύπνισης και αγώνα για τη γυναικεία απελευθέρωση στο Παρίσι. Η ερμηνευτικά συνεπής Cecile de France στον ρόλο παριζιάνας απελευθερωμένης ακτιβίστριας και η τραγουδίστρια Izia Higelin σε -εντυπωσιακά ερμηνευμένο- ρόλο συμπαθούς χωριατοπούλας από τόπο συντηρητικό και ανίδεο προς τις ριζοσπαστικές ιδέες των πρωτευουσιάνων γνωρίζονται και ερωτεύονται εν μέσω του φεμινιστικού κινήματος. Το φιλμ τελικά θα εστιάσει ξεκάθαρα στο επαρχιακό love-story στο χωριό της Higelin, όπου η ύπαρξη ενός ομόφυλου ζευγαριού έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με τις τοπικές αντιλήψεις, αντί του φεμινιστικού αγώνα της de France που αρχικά φαίνεται να αποτελεί το κυρίαρχο πλαίσιο της ιστορίας. Και πολύ καλά κάνει, κατ` εμέ, αφού αυτός ο κινηματογραφικός βομβαρδισμός ακτιβιστικών δράσεων και επιδερμικής -κινηματογραφικά- επαναστατικότητας δημιουργεί γρήγορα μια αίσθηση πατροναριστικού διδακτισμού που θα γινόταν αφόρητη αν παρέμενε πεισματικά στο επίκεντρο του φιλμ.
Ευτυχώς, η ταινία της Catherine Corsini χαμηλώνει τους τόνους, τους ρυθμούς, το βεληνεκές και τη φιλοδοξία της (εκτός του ότι ονειρεύεται να είναι μια νέα «Αντέλ», δηλαδή), για να γίνει μια απλή ιστορία αγάπης δύο ανθρώπων που προσπαθούν να ζήσουν το όνειρό τους σε έναν κόσμο που δεν τους θέλει -κι αυτό είναι πιο επαναστατικό από όσα συνθήματα κι αν φωνάξεις. Η υπέροχη Noemie Lvovsky ερμηνεύει πολυδιάστατα τη μητέρα της Higelin εκπροσωπώντας την αντίρροπη δύναμη απέναντι στο αντισυμβατικό ζευγάρι και κατ` επέκταση τον εν λόγω κόσμο που δεν ανέχεται το προσωπικό όνειρο αν δεν συμβαδίζει με ό,τι αυτός ξέρει. Η ταινία δεν προσφέρει κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, αλλά είναι όμορφη και τρυφερή, καταλήγοντας σε ένα φινάλε που (αν και θα μπορούσε κανείς να πει πως αφήνει πράγματα μετέωρα) είναι συγκινητικό και σέβεται τη γενική ιδέα της προσπάθειας του ατόμου να ζήσει μια ζωή βασισμένη στην ελεύθερη προσωπική επιλογή. Κόντρα στο ρεύμα αν χρειάζεται, μα πάντα απαιτώντας τόσο θυσίες όσο και συμβιβασμούς. Στην αναπόφευκτη σύγκριση με την «Αντέλ» του Kechiche, τώρα, μάλλον προδίδεται μια αδυναμία της «Ομορφότερης Εποχής» να διεισδύσει πραγματικά βαθιά στην ουσία της σχέσης των δύο ηρωίδων του, ωστόσο δεν παραπονιέμαι, όντας ευγνώμων που οι εκάστοτε απόγονοι της «Ζωής της Αντέλ» δεν προσπαθούν να αναπαράγουν και τη διάρκειά της…
Βαθμολογία: