
O ικανότατος αστυνομικός ντετέκτιβ Άλεξ Κρος προσπαθεί να εντοπίσει έναν πανέξυπνο ψυχοπαθή, ο οποίος απαγάγει νεαρές κοπέλες με βασικό κίνητρο όχι τον φόνο, αλλά τη συλλογή! Δυστυχώς, η έρευνα του θα συμπεριλάβει και την ίδια του την ανιψιά, οπότε η υπόθεση θα γίνει πολύ προσωπική για τον ίδιο. Με τη βοήθεια της Κέιτ ΜακΤίρναν, της μοναδικής γυναίκας που κατάφερε να αποδράσει από τη “φυλακή” του απαγωγέα-δολοφόνου με το ψευδώνυμο «Καζανόβας», θα προσπαθήσει να τον συλλάβει.
Σκηνοθεσία:
Gary Fleder
Κύριοι Ρόλοι:
Morgan Freeman … ντετέκτιβ Δρ Alex Cross
Ashley Judd … Δρ Kate McTiernan
Cary Elwes … ντετέκτιβ Nick Ruskin
Alex McArthur … ντετέκτιβ Davey Sikes
Bill Nunn … ντετέκτιβ John Sampson
Jeremy Piven … ντετέκτιβ Henry Castillo
Brian Cox … επικεφαλής Hatfield
Jay O. Sanders … πράκτορας Kyle Craig
Tony Goldwyn … Δρ Will Rudolph
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: David Klass
Παραγωγή: David Brown, Joe Wizan
Μουσική: Mark Isham
Φωτογραφία: Aaron Schneider
Μοντάζ: Armen Minasian, Harvey Rosenstock, William Steinkamp
Σκηνικά: Nelson Coates
Κοστούμια: Abigail Murray
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Kiss the Girls
- Ελληνικός Τίτλος: Φιλιά που Σκοτώνουν
- Εναλλακτικός Τίτλος: Τα Φιλιά που Σκοτώνουν [Home Cinema]
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Η Μέθοδος της Αράχνης (2001)
- Alex Cross (2012)
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Kiss the Girls του James Patterson.
Παραλειπόμενα
- Στην κεντρική Βιρτζίνια ήταν πολλές αίθουσες που δεν πρόβαλαν εκείνη την εποχή την ταινία. Ο λόγος ήταν πως υπήρχε ανοιχτή η υπόθεση της δολοφονίας τριών κοριτσιών, και ήθελαν να σεβαστούν θύματα και συγγενείς.
- Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων αυτής της ταινίας ήταν που η Ashley Judd κατήγγειλε για σεξουαλική παρενόχληση τον παραγωγό Harvey Weinstein.
- Ο ρόλος του Άλεξ Κρος πέρασε πρώτα από τον Denzel Washington, που όμως δεν τα έβρισκε με τον προγραμματισμό του.
- Λόγω της φήμης που είχε πάρει στο X Files, η Gillian Anderson ήταν η πρώτη υποψήφια για τον ρόλο της Κέιτ ΜακΤίρναν.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 27/4/2013
Η πρώτη εμφάνιση στον κινηματογράφο για τον ήρωα της σειράς μυθιστορημάτων του Τζέιμς Πάτερσον, ντετέκτιβ Άλεξ Κρος, και κατά κράτος η καλύτερη. Καταρχάς, ο χαρακτήρας του κεντρικού ήρωα παίρνει μια σοφή υπόσταση στο πρόσωπο του Μόργκαν Φρίμαν, και του διώχνει κάθε έννοια περιττής δράσης που θα έκανε νεανικότερο, αλλά και χειρότερο το θρίλερ. Κατά δεύτερον, υπάρχουν σκηνές με αγωνία που τραβάνε τον θεατή και τον κρατάνε σε εγρήγορση για τη μοίρα της ηρωίδας, καλά παιγμένης από την Άσλεϊ Τζαντ. Όμως, ο Γκάρι Φλέντερ δανείζεται περισσότερα από ό,τι θα έπρεπε από τη «Σιωπή των Αμνών» (κυρίως) και το «Seven», δημιουργώντας αρκετά αχρείαστα «ντέζα-βου», και μη δουλεύοντας ορθά το νουάρ στοιχείο. Αν δεν υπήρχε αυτή η σύγχυση ταυτότητας, το φιλμ θα έμενε πιο εύκολα και στη μνήμη. Σίγουρα, βέβαια, καλύτερο από το «Η Μέθοδος της Αράχνης» που ακολούθησε, ακόμα κι αν είχαμε τον Φρίμαν ξανά στον πρώτο ρόλο.
Βαθμολογία: