Όταν η ταυτότητα ενός πράκτορα της CIA αποκαλύπτεται μαζί με τη μυστική του αποστολή, θα δώσει μάχη με τον χρόνο προκειμένου να δραπετεύσει προτού τον εντοπίσουν οι ειδικές δυνάμεις του Αφγανιστάν. Για να τα καταφέρει, θα χρειαστεί τη βοήθεια του διερμηνέα του, ο οποίος μπορεί να έχασε τον γιο του από τους Ταλιμπάν, αλλά κατηγορεί τις δυτικές δυνάμεις για τη συνέχιση του αιματοκυλίσματος.

Σκηνοθεσία:

Ric Roman Waugh

Κύριοι Ρόλοι:

Gerard Butler … Tom Harris

Navid Negahban … Mohammad Doud

Ali Fazal … Kahil

Bahador Foladi … Farzad Asadi

Nina Toussaint-White … Luna Cujai

Βασίλης Κουκαλάνι … Bashar

Mark Arnold … Mark Lowe

Corey Johnson … Chris Hoyt

Ray Haratian … Ismail Rabbani

Tom Rhys Harries … Oliver Alterman

Travis Fimmel … Roman Chalmers

Olivia-Mai Barrett … Ida Harris

Rebecca Calder … Corrine Harris

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Mitchell LaFortune

Παραγωγή: Brendon Boyea, Gerard Butler, Basil Iwanyk, Scott LaStaiti, Erica Lee, Christian Mercuri, Alan Siegel

Μουσική: David Buckley

Φωτογραφία: MacGregor

Μοντάζ: Colby Parker Jr.

Σκηνικά: Vincent Reynaud

Κοστούμια: Kimberly Adams-Galligan

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Kandahar
  • Ελληνικός Τίτλος: Kandahar: Σημείο Διαφυγής

Παραλειπόμενα

  • Το κύριο μέρος γυρίστηκε στην Αλ-Ουλά και την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, κάτι που αποτελεί πρωτιά για μεγάλη χολιγουντιανή ταινία.
  • Πρώτο σενάριο για τον Mitchell LaFortune, το οποίο και είχε αρχικό τίτλο Burn Run. Βασίστηκε πάνω σε προσωπικές του εμπειρίες, όντας πρώην στρατιωτικός πράκτορας της ΣΙΑ.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 25/5/2023

Ξεπερνώντας τις προφανείς συνδέσεις και ομοιότητες που έχει με τον “Άρρηκτο Δεσμό”, το “Kandahar” διαφοροποιείται πρωτίστως με το να χτίζει μια πολιτική ίντριγκα, αρκετά περίπλοκη για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις συνεχείς εξελίξεις των αναβρασμών στη Μέση Ανατολή. Παρότι μια ταινία δεν έχει την υποχρέωση να λαμβάνει υπόψη τις σχετικές γνώσεις του εκάστοτε θεατή γύρω από το θέμα της, ομολογώ ότι παιδεύτηκα αρκετά να παρακολουθήσω την ιστορία, αφού και οι χαρακτήρες που ακολουθούμε μοιάζουν να υπηρετούν αυτή την πρόθεση πολιτικού σχολιασμού, με τη συναισθηματική τους πορεία να υπάρχει περισσότερο σαν πρόσχημα.

Οι πολυπληθείς χαρακτήρες που εμφανίζονται αυτόνομα στην αρχή για να συνδεθούν μεταξύ τους στην πορεία, σύμφωνα με τις επιταγές της ιστορίας, δεν είναι κάτι περισσότερο από πιόνια στο πολιτικό σταυρόλεξο, το οποίο ορίζει τόσο τη θέση τους όσο και τις εντυπώσεις που θα αφήσουν στον θεατή. Η ταινία καθιστά σαφή αυτή την πρόθεση, με κύριες ενδείξεις τις συνεχείς εναλλαγές σε τοποθεσίες -ακόμα και χώρες- και μικρές λεπτομέρειες εντός των σκηνών που παίζουν από το άκρο του τραγικού μέχρι του ξεκαρδιστικού.

Ο Gerard Butler αποδεικνύεται και πάλι ένας άξιος πρωταγωνιστής ταινιών δράσης και ο ξεκάθαρος πρωταγωνιστικός του ρόλος μέσα στην ιστορία λειτουργεί ως μίτος της Αριάδνης. Και για τους παραπάνω λόγους, η απλούστευση του σεναρίου στο δεύτερο μισό της ταινίας, όπου αναλαμβάνει τα ηνία η αποπεράτωση της αποστολής του, έρχεται μάλλον καλοδεχούμενη. Είναι και το σημείο όπου σκηνοθετικά η ταινία έχει να παρουσιάσει κάποιο ξεχωριστό ύφος, που στόχο έχει να αναδείξει όχι μόνο τις σκηνές δράσης αλλά και την ένταση που τις συνοδεύει, παρότι εμφανώς υπάρχει ένα “σφίξιμο” που ο σκηνοθέτης Ric Roman Waugh δεν μπορεί να αποβάλλει.

Αρκετές σκηνές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ανούσιες για την εξέλιξη και τον ρυθμό, αλλά θεωρώ ότι αυτές ήταν ο κύριος και σεβαστός λόγος που οδήγησε στην κατασκευή της ταινίας, που δεν είναι πραγματικά η υψηλών οκτανίων περιπέτεια που παρουσιάζει η διαφημιστική τακτική της, αλλά περισσότερο ένα δραματοποιημένο πρόσχημα για να τεθούν θέματα που θα έβλεπες σε μια νυχτερινή πολιτική εκπομπή.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

23 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *