Τρεις αδελφές, η Ρενάτα, η Φλιν και η Τζόι, προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στον επώδυνο χωρισμό των 60χρονων γονιών τους. Ο πατέρας τους, Άρθουρ, αφήνει την πειθαρχική Εύα, για να παντρευτεί την πιο «φυσιολογική» κι απλή Περλ. Το αποτέλεσμα όμως αποδεικνύεται εξαιρετικά τοξικό για τις κόρες τους, ακόμα κι αν είναι ενήλικες και με στρωμένη ζωή.

Σκηνοθεσία:

Woody Allen

Κύριοι Ρόλοι:

Geraldine Page … Eve

Diane Keaton … Renata

Mary Beth Hurt … Joey

Kristin Griffith … Flyn

Richard Jordan … Frederick

E.G. Marshall … Arthur

Maureen Stapleton … Pearl

Sam Waterston … Mike

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Woody Allen

Παραγωγή: Charles H. Joffe, Jack Rollins

Φωτογραφία: Gordon Willis

Μοντάζ: Ralph Rosenblum

Σκηνικά: Mel Bourne

Κοστούμια: Joel Schumacher

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Interiors
  • Ελληνικός Τίτλος: Εσωτερικές Σχέσεις

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ σκηνοθεσίας, πρώτου γυναικείου ρόλου (Geraldine Page), δεύτερου γυναικείου ρόλου (Maureen Stapleton), αυθεντικού σεναρίου και σκηνικών.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα σκηνοθεσίας, πρώτου γυναικείου ρόλου (Geraldine Page) σε δράμα, δεύτερου γυναικείου ρόλου (Maureen Stapleton) και σεναρίου.
  • Βραβείο Bafta δεύτερου γυναικείου ρόλου (Geraldine Page). Υποψήφιο για υποσχόμενη ηθοποιό (Mary Beth Hurt).

Παραλειπόμενα

  • Πρώτη εξολοκλήρου δραματική ταινία για τον Woody Allen. Χαρακτηριστικά, ο δημιουργός δεν ήθελε να ακούγεται ούτε μία αστεία ατάκα, σε σημείο που όταν γελάνε οι ήρωες για κάποιο ανέκδοτο που ειπώθηκε, εμείς δεν ακούμε ποτέ το ανέκδοτο.
  • Ο ρόλος της Ιβ γράφτηκε με την Ingrid Bergman κατά νου. Αυτή όμως αρνήθηκε, επειδή είχε υποσχεθεί να παίξει στη Φθινοπωρινή Σονάτα του Bergman. Ειρωνικά, μία από τις επιρροές της ταινίας ήταν και το σινεμά του σουηδού δημιουργού, αν και η βασικότερη ήταν ο Anton Chekhov.
  • Πρώτη σκηνοθεσία του Allen στην οποία δεν εμφανίζεται ο ίδιος καθόλου.
  • Προορίζονταν να ονομαστεί Windows, αλλά ο Allen εισάκουσε την πρόταση της Diane Keaton και άλλαξε τον τίτλο.
  • Τελευταία δουλειά ως υπεύθυνος κοστουμιών για τον Joel Schumacher. Έκτοτε, αφοσιώθηκε στη σκηνοθεσία.
  • Ντεμπούτο στο σινεμά για τη Mary Beth Hurt.

Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη

Έκδοση Κειμένου: 29/8/2019

Έχοντας πλέον αναδειχθεί σε ανατόμο των ανθρώπινων σχέσεων και των γενεσιουργών αιτιών των μεγαλύτερων οικογενειακών εκρήξεων, το 1978, ο Άλεν αποφάσισε για πρώτη του φορά να εγκαταλείψει την κωμωδία και να πιάσει στα σκηνοθετικά του χέρια το δράμα χαρακτήρων.

Ο χωρισμός εδώ των γονιών της οικογενείας θα αποδειχτεί το πλέον εύφλεκτο υλικό για μια πυρκαγιά διαρκείας στην οικογενειακή εστία. Κι όσο οι σχέσεις των τριών αδερφών μοιάζανε να ισορροπούνε ιδανικά στην συνθήκη «από μακριά κι αγαπημένοι», το διαζύγιο των γονιών θα σπάσει το τεντωμένο σκοινί και θα φέρει στην επιφάνεια απωθημένα μυστικά και ψέματα.

Αν τα οικογενειακά δράματα σάς μυρίζουν θέατρο και σινεμά άλλων δεκαετιών, ο Γούντι Άλεν σε αυτή την περίπτωση κρατάει περήφανα τα σκήπτρα ενός δημιουργού που ξέρει να αποκαλύπτει με μαεστρία όλα όσα επιδέξια -θέλουμε να…- θάβουμε κάτω από αυτάρεσκους τόνους καθημερινότητας.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *