Η Μάλορι Κέιν είναι μια μισθοφόρος κομάντο που αναλαμβάνει αποστολές που οι κυβερνήσεις δεν θέλουν να αποδεχτούν επισήμως. Αφού καθαρίζει μια αποστολή διάσωσης στη Βαρκελώνη, φεύγει αμέσως για Δουβλίνο. Εκεί, όμως, θα προδοθεί και θα βρεθεί στο στόχαστρο ενός διεθνούς κυνηγητού. Σκοπός της είναι να επιστρέψει στις ΗΠΑ για να προστατέψει την οικογένεια της και να βρει αυτούς που την πρόδωσαν ώστε να εκδικηθεί.

Σκηνοθεσία:

Steven Soderbergh

Κύριοι Ρόλοι:

Gina Carano … Mallory Kane

Ewan McGregor … Kenneth

Michael Douglas … Alex Coblenz

Michael Fassbender … Paul

Bill Paxton … John Kane

Channing Tatum … Aaron

Antonio Banderas … Rodrigo

Michael Angarano … Scott

Mathieu Kassovitz … Studer

Anthony Brandon Wong … Jiang

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Lem Dobbs

Παραγωγή: Gregory Jacobs

Μουσική: David Holmes

Φωτογραφία: Steven Soderbergh

Μοντάζ: Steven Soderbergh

Σκηνικά: Howard Cummings

Κοστούμια: Shoshana Rubin

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Haywire

Ελληνικός Τίτλος: Η Τιμωρός

Παραλειπόμενα

  • Η Carano, ως αθλήτρια μεικτών πολεμικών τεχνών, κάνει όλες τις κασκάντες μόνη της. Πριν τα γυρίσματα, πέρασε 6 βδομάδες ειδική εκπαίδευση με τον πρώην ισραηλινό κομάντο Aaron Cohen, που μια κι εξελίχθηκε με την αποστράτευση του ως ηθοποιός, έχει ένα πέρασμα κι από το φιλμ.
  • Ο αρχικός τίτλος ήταν Knockout, αλλά άλλαξε πριν ξεκινήσει η παραγωγή.
  • Τα επαναληπτικά γυρίσματα και η αλλαγή διανομέα από τη Lionsgate στη Relativity Media, έφεραν καθυστέρηση εξόδου της ταινίας για έναν χρόνο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Soderbergh να γυρίσει στο ενδιάμεσο το Contagion. Λέγεται ότι ο σκηνοθέτης είχε έρθει σε ρήξη με τη Lionsgate, η οποία ήθελε ένα καθαρό φιλμ δράσης στα πρότυπα των Bourne, αλλά ο Soderbergh επέμενε για ένα πιο ρεαλιστικό κατασκοπικό θρίλερ. Με την αλλαγή του διανομέα, τα επαναληπτικά γυρίσματα έφεραν το φιλμ εκεί όπου το ήθελε ο δημιουργός του.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 3/5/2012

Η μυστική πράκτορας Μάλορι Κέιν δουλεύει ανεπίσημα για την αμερικανική κυβέρνηση, σε αποστολές που παραβαίνουν το πρωτόκολλο, παίρνοντας εντολές από τον Κένεθ, με τον οποίο υπήρξαν εραστές. Μετά το πέρας μιας αποστολής διάσωσης κάποιων ομήρων στην Βαρκελώνη, που δεν εξελίχθηκε ομαλά, την στέλνουν απνευστί για μια εύκολη, υποτίθεται, αποστολή στο Δουβλίνο όπου αποδεικνύεται ότι στόχος ήταν η ίδια. Η Μάλορι μετά χιλίων βασάνων διαφεύγει στον Καναδά, ψάχνοντας να μάθει την αλήθεια (ποιος είναι ο βρώμικος στο κύκλωμα) και βέβαια να πάρει εκδίκηση.

Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ είναι από τους πιο χαρακτηριστικούς filmmakers, δηλαδή ένας σκηνοθέτης που πρωτίστως αγαπάει το μέσο έκφρασης αυτό καθεαυτό κι ακολούθως κάποιος που θέλει να πει συγκεκριμένα πράγματα ή να τα πει με ένα, και μόνο ένα, στερεότυπο ύφος. Δράματα, κωμωδίες, δραμεντί, θρίλερ, ντοκιμαντέρ, όλα τα είδη τον ιντριγκάρουν και ως χαμελαίων εισέρχεται σε κάθε σενάριο και πάει με τα νερά του, συνήθως επιτυχώς. Και φαίνεται να ξέρει πότε κάνει μια μικρή ταινία. Στην παρούσα περίπτωση έχει την εξυπνάδα να κατεβάσει τον πήχη και να τον περιορίσει στα μέτρα της πρωταγωνίστριάς του. Ίσως να στήριξε το όλο εγχείρημα πάνω στην ίδια την Τζίνα Καράνο, μια πρωταθλήτρια πολεμικών τεχνών (Gladiator, στο ανάλογο αμερικανικό σόου), που μέχρι τώρα έχει παίξει σε λίγες ταινίες δράσης, όπως βάσισε το Συνοδός Πολυτελείας πάνω στην πορνοστάρ Σάσα Γκρέι.

Το σενάριο του Λεμ Ντομπς δεν περιέχει, παρά τα συνήθη μιας χιλιοειπωμένης ιστορίας κατασκόπων. Μέσα στο δίκτυο κάποιοι στήνουν δικό τους κόλπο, επωφελούνται προσωπικά για να βγάλουν λεφτά και θολώνουν τα νερά ενοχοποιώντας ένα-δυο συνεργάτες που βέβαια πρέπει να καθαρίσουν για να μην υπάρχουν μάρτυρες. Έτσι, όλο το ενδιαφέρον πέφτει πάνω στην ηρωίδα μας. Και πάλι, όμως, το σενάριο δεν ζωγραφίζει αδρά και εις βάθος τον χαρακτήρα της, αυτό το κάνει ο ίδιος ο Σόντερμπεργκ όπως πλανάρει και καθοδηγεί την Καράνο. Υπάρχει μόνο μια υποστήριξη (του χαρακτήρα) που προκύπτει από την σχέση της με τον συγγραφέα πατέρα της. Είναι φιλαράκια, αγαπιούνται και είναι συνένοχοι στο ότι ξέρουν ότι ζουν σε έναν βρώμικο κόσμο. Η αγάπη τους καλύπτεται από μια ψυχραιμία (κι όχι χολιγουντιανά σιρόπια) που προσθέτει ειδικό βάρος σε αυτή τη σχέση. Επίσης, η πίκρα της για τον άδικο χαμό ενός συνεργάτη (κι αυτός εξαπατημένος, στραμμένος εναντίον της) και η έγνοια για το αγόρι που θέλοντας και μη την βοήθησε σε καταδίωξη, δημιουργούν ένα πλαίσιο για να πάρουμε κάπως στα σοβαρά την ηρωίδα μας. Έχει ηθικό κώδικα. Χωρίς το βαρύ, τραγικό παρελθόν της Λίζμπετ Σαλάντερ (Το Κορίτσι με το Τατουάζ) με τις πολιτικές προεκτάσεις, ωστόσο η δωρική συμπεριφορά της Μάλορι βρίσκεται κοντά σε αυτήν της Λίζμπετ, ιδίως καθώς την παρατηρούμε να αντιδρά πάντα έτοιμη για την πιθανότητα ανατροπής των φαινομένων. Δεν υπάρχει περιθώριο για αθωότητα. Όπως είπαμε, ξέρει ότι ζει σε έναν βρώμικο κόσμο και το έχει δεχτεί.

Τίποτε, όμως, από όλα αυτά δεν θα έσωζε το φιλμ, έστω μικρό φιλμ που με το ζόρι έβγαλε τα έξοδά του, αν ο Σόντερμπεργκ δεν έβαζε σε πρώτο πλάνο την σωματικότητα της Καράνο και δεν φρόντιζε να οργανώνει τις σώμα με σώμα μάχες με έναν οπτικό και ηχητικό ρεαλισμό (αληθινοί ήχοι όπλων και σωμάτων που χτυπιούνται, όχι εφετζίδικοι), ενώ οι καταδιώξεις σε στέγες και στενά έχουν τη γνησιότητα ενός ευρωπαϊκού παλιού σινεμά και σε γοητεύουν, σε κάνουν να μετέχεις αφού όλα έχουν μια φυσιολογική όψη και ροή. Υπάρχει εντέλει η ενέργεια της αμαζόνας, η καλυμμένη πίκρα της συναισθηματικά παροπλισμένης κι ένας αέρας που φέρνει στο νου, κάποιες στιγμές, nouvelle-vague και αγγλικό free-cinema -αν μάλιστα ήταν δομημένο ως κομεντί, η ηρωίδα θα ήταν κοντά στο πρότυπο της Εμα Πιλ, όπως την απέδωσε η Νταϊάνα Ριγκ στην παλιά τηλεοπτική σειρά των 1960.

Η πλειάδα των πρωτοκλασάτων ηθοποιών που την περιστοιχίζουν (Μάικλ Ντάγκλας, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Μάικλ Φασμπέντερ, Τσάνινγκ Τάτουμ, Αντόνιο Μπαντέρας) από τη μια εξασφαλίζει σίγουρες ερμηνείες (αν και ως box-office δεν απέδωσε), από την άλλη νομίζω ότι λειτουργεί εις βάρος του φιλμ γιατί ανεβάζει δυσανάλογα τις απαιτήσεις του θεατή.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *