Σε μια φτωχογειτονιά της Βοστόνης, το Ντόρτσεστερ, ένα τετράχρονο κοριτσάκι, η Αμάντα ΜακΚρίντι, εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Κι ενώ οι προσπάθειες της αστυνομίας δεν δείχνουν να οδηγούν πουθενά, οι απελπισμένοι θείοι του μικρού κοριτσιού απευθύνονται στους ιδιωτικούς ντετέκτιβ Πάτρικ Κένζι και Άντζι Τζενάρο για να αναλάβουν την υπόθεση. Ο Πάτρικ και η Άντζι γνωρίζουν καλά τη συγκεκριμένη περιοχή, αλλά και την κρυφή αλήθεια σχετικά με την Έλεν, τη ναρκομανή μητέρα της Αμάντα. Ερευνώντας την υπόθεση, μπαίνουν όλο και πιο βαθιά στα σκοτεινά σοκάκια του Ντόρτσεστερ, ανάμεσα σε εμπόρους ναρκωτικών, πρώην κρατούμενους και εκμεταλλευτές παιδιών, χωρίς παρόλα αυτά να βρίσκουν κανένα σημάδι του κοριτσιού. Καθώς η ιστορία συναντά το φως της δημοσιότητας, οι δύο ντετέκτιβ ενώνουν τις δυνάμεις τους με τον αστυνομικό Ρέμι Μπρέσαντ και τον αρχηγό της αστυνομίας Τζακ Ντόιλ, κι ενώ όλα δείχνουν ότι η τραγική αυτή υπόθεση δεν οδηγεί πουθενά, μια απρόσμενη εξέλιξη αποκαλύπτει τη θλιβερή αλήθεια για την τύχη της Αμάντα.

Σκηνοθεσία:

Ben Affleck

Κύριοι Ρόλοι:

Casey Affleck … Patrick Kenzie

Michelle Monaghan … Angie Gennaro

Morgan Freeman … αστυνόμος Jack Doyle

Ed Harris … ντετέκτιβ Remy Bressant

John Ashton … ντετέκτιβ Nick Poole

Amy Ryan … Helene McCready

Amy Madigan … Beatrice ‘Bea’ McCready

Titus Welliver … Lionel McCready

Edi Gathegi … Cheese

George Carroll … Bubba Rogowski

Mark Margolis … Leon Trett

Michael Kenneth Williams … Devin Amronklin

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Ben Affleck, Aaron Stockard

Παραγωγή: Sean Bailey, Alan Ladd Jr., Danton Rissner

Μουσική: Harry Gregson-Williams

Φωτογραφία: John Toll

Μοντάζ: William Goldenberg

Σκηνικά: Sharon Seymour

Κοστούμια: Alix Friedberg

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Gone Baby Gone
  • Ελληνικός Τίτλος: Χωρίς Ίχνη

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Gone Baby Gone του Dennis Lehane.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου (Amy Ryan).
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα δεύτερου γυναικείου ρόλου (Amy Ryan).

Παραλειπόμενα

  • Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Ben Affleck. Παρόλα αυτά, είχε κάνει ήδη δύο ταινίες που όμως δεν βρήκαν ποτέ τον δρόμο για την οθόνη.
  • Ο Ben Affleck αρχικά είχε ως δεδομένο ότι θα είναι και ο πρωταγωνιστής.
  • Ο Chris Evans πέρασε από οντισιόν για τον Πάτρικ Κένζι.
  • Στη Μεγάλη Βρετανία καθυστέρησε η πρεμιέρα για 6 μήνες, λόγω του ότι η πλοκή είχε πολλά κοινά σημεία με μια αληθινή περίπτωση (της 4χρονης Madeleine McCann) που τότε είχε σοκάρει τη χώρα.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 15/1/2008

Τελικά όσο ζεις μαθαίνεις, και το τελευταίο που μάθαμε είναι πως ο Ben Affleck δεν είναι απλά αυτός ο μετριότατος ηθοποιός που είχαμε συνηθίσει ως τώρα. Είναι και ένας ολοκληρωμένος δημιουργός που από την πρωτόλεια σκηνοθετική του δουλειά πείθει και τον πλέον άπιστο Θωμά για τις ικανότητες του. Είχαμε βέβαια κι ένα μικρό ψήγμα ελπίδας για αυτόν από τον καιρό του σεναρίου του Ο Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ, αλλά απλά είχαν περάσει τόσα χρόνια, που και η Πηνελόπη θα είχε παντρευτεί κάποιον μνηστήρα…

Το Χωρίς Ίχνη είναι ένα απίστευτα ενδιαφέρον και δαιδαλώδες αστυνομικό θρίλερ, στα χνάρια του Σκοτεινού Ποταμιού του Clint Eastwood, καθόλου τυχαία όμως, αφού το σενάριο αμφότερων προέρχεται από βιβλία του ίδιου σύγχρονου ταλέντου στη συγγραφή, τον Dennis Lehane. Είναι φοβερό το πόσο όμορφα και ευφυώς στρίβει, στην κυριολεξία, το σενάριο, και εκεί που νομίζεις πως τα έχεις δει όλα, σε παραφυλάει ακόμα μία στροφή. Η υπόθεση μοιάζει να έχει βγει από ένα απλό δελτίο ειδήσεων, και αρχικά δεν προδικάζεται πουθενά η τόση εξέλιξη του. Ένα μικρό κοριτσάκι απάγεται, ή καλύτερα εξαφανίζεται, κι ένας μικρής εμβέλειας ιδιωτικός ντετέκτιβ μισθώνεται να βοηθήσει στις έρευνες.

Ο Ben Affleck βρίσκει αμέσως την ευκαιρία να μας κάνει μια κατάβαση στην άλλη Αμερική, αυτή του υποκόσμου, αυτή που σε πουλάει και σε αγοράζει. Ο ντετέκτιβ ξέρει τη γλώσσα του δρόμου, και ο χαρακτήρας του αποκτά άμεσα ενδιαφέροντα στοιχεία, κάνοντας αυτό που δεν περιμένεις να κάνει. Ο Casey Affleck ερμηνεύει έναν άνθρωπο που νιώθεις να κρέμεσαι από τα χείλια του και τα χέρια του, αλλά εντέλει δεν είναι λιγότερο αρνητικός ήρωας από αυτόν που ερμήνευσε στο Τζέσε Τζέιμς. Δεν θα σας αποκαλύψουμε πολλά για το διφορούμενο του ήρωα, γιατί θα ήμασταν αναγκασμένοι να αποκαλύψουμε στοιχεία από το φινάλε. Σας λέμε απλώς πως είναι από τις σπάνιες φορές που μια ταινία μπορεί να αναγείρει τόσα ηθικά διλήμματα και με τέτοιο ποιοτικό τρόπο.

Για να τα συμμαζέψουμε όλα αυτά σε μια παράγραφο, μάλλον ήρθε η ώρα να αναθεωρήσουμε κάθε κακία που έχουμε ξεστομίσει για τον Ben Affleck στο παρελθόν, αφού και μόνο το να κατευθύνεις ένα τόσο δυναμικό επιτελείο ηθοποιών και να παίρνεις από αυτούς το άριστο, αποδεικνύει σπουδαιότητα χαρακτήρα. Ως σκηνοθέτης κινείται σε μοτίβα Clint Eastwood και Sean Penn (πιστεύουμε καθόλου τυχαία) και δεν κάνει τίποτα που θα αποπροσανατολίσει τον θεατή από το θέμα του. Στα χέρια του έχει εξαρχής ένα ισχυρό κείμενο, και από την αρχή ως το τέλος της ταινίας θα νιώσετε να περνάτε από χίλια-μύρια σεναριακά κύματα. Έχει ψηλό τον πήχη της αγωνίας, είναι καλό στη λίγη δράση που προσφέρει, είναι γεμάτο καλοστημένους διαλόγους και έχει σοφά απλωμένους τους πολλούς χαρακτήρες που επιδεικνύει. Το μόνο, λιγάκι σοβαρό, πρόβλημα του Affleck είναι στον ρυθμό της ταινίας, και αφορά κάποια -δυστυχώς αρκετά- σημεία που δίνει εσφαλμένα την εντύπωση του φινάλε, προκαλώντας τον θεατή μοιραία κάπου να αφαιρεθεί. Είναι αλήθεια ότι ένα τόσο δυνατό θέμα ίσως και να δίνονταν ακόμα καλύτερα από τον ίδιο τον Eastwood, καθαρά λόγω εμπειρίας. Μπείτε όμως στον ηθικό προβληματισμό που τόσο απλόχερα το φιλμ σάς προσφέρει, και αναζητήστε τον εαυτό σας στη θέση κάποιου εκ των ηρώων. Πολύ περισσότερα από ενδιαφέρουσα, και κάτι παραπάνω από απλά καλή ταινία.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.