
Ο Κλοντ Λερμινιέ έχει πλέον φτάσει 80 ετών, αλλά δεν έχει χάσει διόλου την αξιοπρέπεια του. Ντυμένος με λευκό, λαμέ κοστούμι και πολύχρωμο φουλάρι, ανεβαίνει στο αεροπλάνο με προορισμό τη Φλόριντα. Σαν από καπρίτσιο, αποφασίζει να επισκεφτεί τη νεότερη αδελφή του, Καρόλ. Η Καρόλ είναι παντρεμένη με Αμερικανό και ζει στο Μαϊάμι. Βήμα προς βήμα, η ιστορία μάς πηγαίνει πίσω και στις βδομάδες που προηγήθηκαν της απόφασης του Κλοντ για αυτό του το μακρινό ταξίδι.
Σκηνοθεσία:
Philippe Le Guay
Κύριοι Ρόλοι:
Jean Rochefort … Claude Lherminier
Sandrine Kiberlain … Carole Lherminier
Laurent Lucas … Thomas
Anamaria Marinca … Ivona
Clement Metayer … Robin
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jerome Tonnerre, Philippe Le Guay
Παραγωγή: Philippe Carcassonne, Jean-Louis Livi
Μουσική: Jorge Arriagada
Φωτογραφία: Jean-Claude Larrieu
Μοντάζ: Monica Coleman
Σκηνικά: Francoise Dupertuis
Κοστούμια: Elisabeth Tavernier
Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Home Cinema.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: Floride
Ελληνικός Τίτλος: Ταξίδι στο Μαϊάμι
Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Florida
Σεναριακή Πηγή
- Θεατρικό: Le Pere του Florian Zeller.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 18/6/2017
Διατηρώντας ένα θετικό σερί από τις δύο τελευταίες του ταινίες, ο Φιλίπ Λε Γκεΐ πλάθει ακόμα μια δραμεντί που παίζει με τα συναισθήματα μας, αφήνοντας εντέλει ευχάριστες εντυπώσεις. Ασχολούμενος με το ευαίσθητο θέμα της τρίτης ηλικίας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όσοι τη βιώνουν, ο σκηνοθέτης μπλέκει με έναν περίτεχνο, δικό του -όσο και γαλλικό- τρόπο την έννοια του τραγικού με τις χιουμοριστικές πινελιές, με αποτέλεσμα να μπαίνουμε εμείς μεν σε προβληματισμό με τα καίρια ζητήματα που αναπτύσσει, αλλά χωρίς να ψυχοπλακωνόμαστε δε. Μαζί, έχει έναν Ζαν Ροσφόρτ όπως τον αγαπήσαμε τη δεκαετία του 1990, ανθρώπινο και ταυτόχρονα κραταιό, με μια Σαντρίν Κιμπερλέν στο πλάι του να μπορεί να σιγοντάρει στους ρυθμούς του. Όμως, το φιλμ θέτει από μόνο του τα όρια του, δεν έχει σκοπό να καταλήξει κάπου ιδιαίτερα, δεν έχει σκοπό να μιλήσει σε όσους δεν έχουν ήδη λόγο να είναι ευαίσθητοι προς όσα αναπτύσσει.
Βαθμολογία: