
Ο Πίτερ Λα Φλέρ είναι ένας χαρισματικός και αυτοδημιούργητος άνθρωπος, ιδιοκτήτης του μάλλον αποτυχημένου γυμναστηρίου Άβερετζ Τζο. Το πελατολόγιο του; Άθλιο… Ένας τύπος που ντύνεται πειρατής, ένας κοκκαλιάρης σπασίκλας που ονειρεύεται πως “ρίχνει” μια μαζορέτα, ένας μανιακός λάτρης των εκκεντρικών σπορ, ένας ηλίθιος νεαρός και τελευταίος και χειρότερος ένας φαντασμένος τύπος που έχει άποψη για τα πάντα αλλά φυσικά δεν ξέρει απολύτως τίποτα. Το μικρό και ταπεινό γυμναστήριο του Πίτερ μπαίνει στο στόχαστρο του Γουάιτ Γκούντμαν, του πανίσχυρου εγωκεντρικού ιδιοκτήτη του Γκλόμπο Τζιμ, ενός αστραφτερού γυμναστηρίου-ναού στο φίτνες. Ο Γουάιτ σκοπεύει να βάλει στο χέρι το Άβερετζ Τζο, και τη δουλειά του κάνουν ευκολότερη τα ανύπαρκτα λογιστικά βιβλία του Πίτερ.
Σκηνοθεσία:
Rawson Marshall Thurber
Κύριοι Ρόλοι:
Vince Vaughn … Peter ‘Pete’ La Fleur
Ben Stiller … White Goodman
Christine Taylor … Katherine ‘Kate’ Veatch
Rip Torn … Patches O’Houlihan
Justin Long … Justin Redman
Stephen Root … Gordon Pibb
Alan Tudyk … Steve ‘Pirate’ Cowan
Joel David Moore … Owen Dittman
Chris Williams … Dwight Baumgarten
Missi Pyle … Fran Stalinovskovichdaviddivichski
Jamal Duff … Me’Shell Jones
Gary Cole … Cotton McKnight
Jason Bateman … Pepper Brooks
Hank Azaria … Patches O’Houlihan (νεαρός)
Lance Armstrong … Lance Armstrong
Chuck Norris … Chuck Norris
David Hasselhoff … David Hasselhoff
William Shatner … σύμβουλος ομοσπονδίας
Julie Gonzalo … Amber
Cayden Boyd … Timmy
Curtis Armstrong … Κος Ralph
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Rawson Marshall Thurber
Παραγωγή: Stuart Cornfeld, Ben Stiller
Μουσική: Theodore Shapiro
Φωτογραφία: Jerzy Zielinski
Μοντάζ: Alan Baumgarten, Peter Teschner
Σκηνικά: Maher Ahmad
Κοστούμια: Carol Ramsey
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Dodgeball: A True Underdog Story
- Ελληνικός Τίτλος: Dodgeball: Μια Ιστορία για Γκαντέμηδες
- Εναλλακτικός Τίτλος: Dodgeball
Παραλειπόμενα
- Κινηματογραφικό ντεμπούτο για τον Rawson Marshall Thurber.
- DreamWorks Pictures και Metro-Goldwyn-Mayer, μεταξύ άλλων, απέρριψαν το σενάριο. Η 20th Century Fox που εντέλει το ενέκρινε, έδωσε το πράσινο φως όταν ο Ben Stiller συμφώνησε να δουλέψει μόνο με κάτω από 1 εκατομμύριο δολάρια.
- Ο Ben Stiller “κατάφερε” κατά τα γυρίσματα να σπάσει τρεις κάμερες, αλλά και να χτυπήσει στο πρόσωπο τη σύζυγο του, Christine Taylor.
- Η Brigitte Nielsen ήταν στα υπόψιν για τη Φραν.
- Στην αρχική εκδοχή, ο Πίτερ χάνει το γυμναστήριο του. Αυτό δεν άρεσε όμως στο κοινό των δοκιμαστικών προβολών, και άλλαξε. Αυτή η πρώτη εκδοχή επιβίωσε στο DVD.
- Οι σεναριογράφοι David Price και Ashoka Thomas έκαναν μήνυση το 2005 στη Fox και τον Thurber, επικαλούμενοι ότι το σενάριο κλάπηκε από το δικό τους, Dodgeball: The Movie, που δεν είχε γίνει ταινία. Αυτοί έθεσαν στοιχεία πολλών ομοιοτήτων στην πλοκή κατά αντιπαράθεση, αλλά και πως ο Thurber είχε πρόσβαση σε αυτό. Οι δικηγόροι της Fox επικαλέστηκαν “συμπτώσεις”, με τον δικαστή να μην πείθεται και να διατάζει να γίνει ολοκληρωμένη δίκη με ενόρκους. Πριν όμως γίνει κάτι τέτοιο, οι δύο πλευρές ήρθαν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό.
- Αναφέρεται ως μία από τις αγαπημένες ταινίες της Helen Mirren.
- Με κόστος 20 εκατομμύρια δολάρια, η ταινία κατάφερε να εισπράξει 168,4.
- Από το 2013, η 20th Century Fox είχε ανακοινώσει ότι θα υπάρξει σίκουελ, έχοντας αναθέσει στον Clay Tarver το σενάριο.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 14/7/2018
Η πρώτη επιτυχία του Ρόουσον Μάρσαλ Θάρμπερ, που τον ξανασυναντήσαμε κι αργότερα σε κάποιες του «ακριβές κρυάδες» σαν το «We’re the Millers». Για τα χιουμοριστικά πρότυπα του, ποτέ δεν έχει ξεπεράσει σε αξία αυτό το αρχικό του φιλμ. Μπορεί να είναι κατά μεγάλο μέρος ένα ακόμα «για τον κάλαθο των αχρήστων» του Χόλιγουντ, αλλά τουλάχιστον γελάς σε αρκετά σημεία. Σχεδόν βέβαια στο 90 τοις 100 από αυτά συμμετέχει ο Μπεν Στίλερ, ικανότατος πάντα στο να τραβάει στα άκρα την ερμηνεία του, εμφανίζοντας έναν γλοιώδη χαρακτήρα με κωμική όσο και αυτοπαρωδιακή άνεση (μέγα έμπνευση και η «μουστάκα»). Πέρα από τον Στίλερ, πάνω-κάτω όλα τα ξέρετε, ξέρετε και πώς θα εξελιχθούν, μια κι έχουμε τους γνωστούς κανόνες για τα «απόβλητα της κοινωνίας που γίνονται ήρωες» και των αθλητικών κωμωδιών. Ακόμα κι ο Βινς Βον μονάχα πλάι στον Στίλερ βγάζει πλάκα.
Βαθμολογία: