Ολέθρια Σύγκρουση
- Deep Impact
- 1998
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Επιστημονικής Φαντασίας, Έπος, Καταστροφής, Περιπέτεια
- 27 Νοεμβρίου 1998
Ένας μετεωρίτης βρίσκεται σε πορεία σύγκρουσης που θα σημάνει το τέλος του πλανήτη μας. Μια ομάδα αστροναυτών αναλαμβάνει μια αποστολή στο διάστημα, όπου με χρήση πυρηνικών όπλων θα αλλάξει την πορεία του μετεωρίτη. Η αποστολή αποτυγχάνει, μια και το μόνο που καταφέρνει είναι να σπάσει τον μετεωρίτη σε δύο κομμάτια, και τα δύο κομμάτια τώρα είναι σε πορεία σύγκρουσης με τη Γη. Μια άλλη λύση πρέπει να βρεθεί καθώς η κρίσιμη μέρα πλησιάζει.
Σκηνοθεσία:
Mimi Leder
Κύριοι Ρόλοι:
Robert Duvall … πλοίαρχος Spurgeon ‘Fish’ Tanner
Tea Leoni … Jenny Lerner
Morgan Freeman … πρόεδρος Tom Beck
Elijah Wood … Leo Biederman
Vanessa Redgrave … Robin Lerner
Maximilian Schell … Jason Lerner
Leelee Sobieski … Sarah Hotchner
James Cromwell … Alan Rittenhouse
Ron Eldard … αντιπλοίαρχος Oren Monash
Jon Favreau … Δρ Gus Partenza
Laura Innes … Beth Stanley
Bruce Weitz … Stuart Caley
Mary McCormack … Andrea ‘Andy’ Baker
Richard Schiff … Don Biederman
Blair Underwood … Mark Simon
Dougray Scott … Eric Vennekor
Kurtwood Smith … Otis Hefter
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Bruce Joel Rubin, Michael Tolkin
Παραγωγή: David Brown, Richard D. Zanuck
Μουσική: James Horner
Φωτογραφία: Dietrich Lohmann
Μοντάζ: Paul Cichocki, David Rosenbloom
Σκηνικά: Leslie Dilley
Κοστούμια: Ruth Myers
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Deep Impact
- Ελληνικός Τίτλος: Ολέθρια Σύγκρουση
Παραλειπόμενα
- Βγήκε μέσα στο ίδιο καλοκαίρι με το παρόμοιου θέματος Αρμαγεδδών, και παρότι οι επιστήμονες παραδέχτηκαν ότι αυτό ήταν πιο καταρτισμένο με βάση τη λογική, η ταινία του Michael Bay ήταν που κέρδισε τα ταμεία κατά κράτος. Όχι όμως ότι και η εκδοχή της Mimi Leder πήγε άσχημα, αφού ενώ κόστισε 80 εκατομμύρια δολάρια, έβγαλε 349,5.
- Έσχατη ταινία για τον διευθυντή φωτογραφίας Dietrich Lohmann, που έφυγε από τη ζωή πριν την πρεμιέρα.
- Από τη δεκαετία του 1970, οι παραγωγοί Richard Zanuck και David Brown είχαν προσεγγίσει την Paramount για ένα ριμέικ του Οι Τελευταίες Στιγμές της Γης (When Worlds Collide, 1951). Πολλά σενάρια γράφτηκαν, αλλά κανένα ικανοποιητικό, με συνέπεια να μπει η ταινία στο συρτάρι. Τη δεκαετία του 1990, οι δύο παραγωγοί συζήτησαν το σχέδιο με τον Steven Spielberg, αλλά εκείνος είχε ήδη αγοράσει τα δικαιώματα του παρόμοιου θέματος βιβλίου The Hammer of God του Arthur C. Clarke. Συμφώνησε όμως να συμπτύξει την ταινία του 1951 με το βιβλίο, και με αυτή τη σκέψη άρχισε να γράφεται το σενάριο από τον Bruce Joel Rubin. Όταν αυτό δουλεύτηκε εκ νέου από τον Michael Tolkin, καμία από τις δύο πηγές δεν είχε πια άμεση επαφή. Παρότι ακόμη ο Spielberg σκέφτονταν να το αναλάβει σκηνοθετικά, ήρθε η υποχρέωση που είχε για το Άμισταντ, και η ανακοίνωση της Touchstone Pictures για το Αρμαγεδδών που τον αποθάρρυναν.
- Ο χαρακτήρας της Τζένι Λέρνερ ήταν γραμμένος να εργάζεται για το CNN, αλλά το κανάλι αρνήθηκε την αναφορά ως ανάρμοστη. Έτσι άρπαξε την ευκαιρία το MSNBC, που είχε ανάγκη από διαφήμιση.
- Η Mimi Leder δήλωσε ότι ήθελε να ταξιδέψει και σε άλλες χώρες ανά τον πλανήτη ώστε να υπήρχε μια πιο ευρεία προοπτική της κατάστασης, αλλά το αυστηρό πρόγραμμα γυρισμάτων και το χαμηλό μπάτζετ δεν της το επέτρεψαν.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 3/1/2011
Ανάμεσα στο σοβαρότατο καναδέζικο κοινωνικό δράμα Last Night και την τελείως φανταστική, νεανική θεαματική περιπέτεια Armageddon, το Deep Impact προσπαθεί να συνδυάσει κάπως και τα δυο, χωρίς να καταφέρνει πολλά. Στέκει πολύ πιο κοντά στο «καουμπόικο» Armageddon, αλλά με μια αληθοφάνεια που το κάνει πιο αξιοπρεπές ως οραματισμό μιας μεγάλης καταστροφής. Όντως μπορεί ένας αστεροειδής να μας συντρίψει, όντως μπορούμε να επιχειρήσουμε να τον αναχαιτίσουμε -μερικώς- με πυρηνικά και όντως μπορεί να έχει μεθοδευτεί πλάνο υπόγειας διάσωσης επιστημόνων και άλλων διαπρεπών ανθρώπων ώστε να υπάρξει πιθανότητα συνέχισης του πολιτισμού μετά. Όσο για τις θεαματικές σκηνές στο τέλος, είναι πολύ εντυπωσιακά αποδομένες. Ανάμεσα σε αυτά, θα βρούμε τη συνήθη συνταγή. Διαπροσωπικές σχέσεις όπως δοκιμάζονται εν όψει της επερχόμενης καταστροφής, συχνά έξυπνους διαλόγους και ατάκες, όπως και καλά στημένες σκηνές πλήθους και πανικού.
Βαθμολογία: