
Αποπλάνηση
- Deception
- 2008
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Ισπανικά, Καντονεζικά
- Αστυνομική, Ερωτική, Θρίλερ, Μυστηρίου, Νουάρ
- 26 Ιουνίου 2008
Ο Τζόναθαν είναι ένας λογιστής που ζει μια ήρεμη, σχεδόν ανιαρή ζωή. Όλα αλλάζουν όμως όταν συνάπτει φιλία με έναν χαρισματικό δικηγόρο, τον Γουάιατ, μέσω του οποίου ανακαλύπτει ένα μυστηριώδες sex-club, γνωστό ως The List. Ο Τζόναθαν βυθίζεται ολοένα και περισσότερο σε έναν νέο κόσμο, μέχρι που βρίσκεται μπλεγμένος ως ο κύριος ύποπτος για την εξαφάνιση μιας γυναίκας και για μια ληστεία πολλών εκατομμυρίων. Τώρα θα πρέπει να ξεσκεπάσει τα μυστικά που κρύβει ο κόσμος στον οποίο έχει παγιδευτεί, πριν είναι πολύ αργά.
Σκηνοθεσία:
Marcel Langenegger
Κύριοι Ρόλοι:
Ewan McGregor … Jonathan McQuarry
Hugh Jackman … Wyatt Bose
Charlotte Rampling … χρηματίστρια
LisaGay Hamilton … ντετέκτιβ Russo
Maggie Q … Tina
Natasha Henstridge … Simone Wilkinson
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Mark Bomback
Παραγωγή: Robbie Brenner, David L. Bushell, Christopher Eberts, Hugh Jackman, John Palermo, Arnold Rifkin
Μουσική: Ramin Djawadi
Φωτογραφία: Dante Spinotti
Μοντάζ: Douglas Crise, Christian Wagner
Σκηνικά: Patrizia von Brandenstein
Κοστούμια: Anna Bingemann, Sue Gandy
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Deception
- Ελληνικός Τίτλος: Αποπλάνηση
Παραλειπόμενα
- Η ταινία ανακοινώθηκε το 2006 από την 20th Century Fox ως The Tourist. Το “πικάντικο” όμως περιεχόμενο έκανε το στούντιο να βάλει στην άκρη το σχέδιο. Τελικά τη χρηματοδότηση ανέλαβε μια χρηματιστηριακή εταιρία, στην οποία ήταν πελάτης ο Hugh Jackman. Η Fox παρόλα αυτά παρέμεινε ως διανομέας στις ΗΠΑ.
- Το φιλμ γυρίστηκε με κάμερα Super 35, αλλά στους τίτλους αναγράφεται ότι γυρίστηκε με Panavision.
- Η ταινία κόστισε 25 εκατομμύρια δολάρια, αλλά έβγαλε μόλις 17.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 9/5/2008
Μπορείς να έχεις στα χέρια σου τρεις αξιόλογους ηθοποιούς και να κάνεις αριστούργημα. Μπορείς όμως πάλι να τους έχεις και να τους κάψεις, όπως στην περίπτωση αυτή. Για άλλη μια φορά, το σινεμά αποδεικνύεται «παιχνίδι» σκηνοθετών, κι ο Marcel Langenegger μάλλον έχασε την ευκαιρία του να προκαλέσει αίσθηση με την είσοδο του στο «κλαμπ».
Η ταινία για περίπου 40 λεπτά κυλάει σαν ρομαντικό δράμα, αλλά ευτυχώς υπονοείται στην ατμόσφαιρα πως θα γίνει στροφή στο θρίλερ. Γιατί σαν ρομαντικό δράμα είναι τόσο μονοδιάστατο που καταντάει μονότονο και ολίγον κουραστικό. Έξαφνα, εισβάλει το θριλερικό στοιχείο αλά Η Εξαφάνιση της Κυρίας, θέμα κάπως χιλιοειδωμένο, αλλά πάντα ιντριγκαδόρικο. Κι ενώ φανταζόμαστε τόσα και τόσα που λογικά θα περιπλέξουν την κατάσταση, θα δοθεί σύντομα απάντηση στο γρίφο, τέτοια που ο ήρωας θα απορήσει… «για αυτό έγιναν όλα;». Μαζί με αυτόν κι εμείς απορούμε αν η ταινία τα είπε όλα ή αν κάναμε απλά έναν τσάμπα κόπο να ρίξουμε μάτι πάνω της.
Το τελευταίο τέταρτο γίνεται ένα μικρό μπαράζ από ανατροπές, και πράγματι πολλά δεν τα είχαμε μαντέψει. Όμως, το ενδιαφέρον έχει ήδη πάει περίπατο και οι εν λόγω ανατροπές δεν εξυπηρετούν το θριλερικό πεδίο, αλλά ένα κοινότυπο αστυνομικό στόρι. Αυτά, όμως, δεν είναι τα χειρότερα που παρατηρήσαμε. Τα σεναριακά λάθη παρελαύνουν το ένα μετά το άλλο, με κυριότερο ότι ένα οργανωμένο σχέδιο μηνών δεν μπορεί να στηρίζεται σε έναν αστάθμητο παράγοντα όπως η αγάπη. Για να μην πούμε πως και μια «χρυσή» βαλίτσα στο τέλος της ταινίας πάει στον βρόντο, χωρίς φανερή δικαιολογία.
Ο Ewan McGregor σε πλήρη απόδειξη πως είναι ικανός για το καλύτερο και το χειρότερο, ο Hugh Jackman παντελώς αδιάφορος και η παραλίγο οσκαρική Michelle Williams σε μέρος που δεν θα θέλαμε να δούμε. Καθόλου τυχαία μια εμπορική αποτυχία στις ΗΠΑ, που δεν απέφερε ούτε τον αρχικό της προϋπολογισμό.
Γενικά, όμως, δεν θα κατηγορήσουμε για προβλέψιμο αυτό το ερωτικό-αστυνομικό θρίλερ του πρωτόβγαλτου Marcel Langenegger, γιατί απλά αυτό είναι το μόνο σημείο που δεν μπορούμε να το κατηγορήσουμε! Μπαράζ χοντρών σεναριακών λαθών, αδιάφοροι χαρακτήρες, ειδικά του Jackman, κοινότοπη ροή, ευκολίες στην εξέλιξη και συνολικά μια πλήρη απογοήτευση. Αν πάλι θέλετε να βλέπετε ταινίες με γνωστούς σταρ στο καστ, δεν θα σας σταματήσουμε, αφού, κι όμως, υπάρχουν και πολύ χειρότερα…
Βαθμολογία: