Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς
- Bridget Jones's Diary
- 2001
- Μ. Βρετανία
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Κομεντί, Κωμωδία
- 12 Οκτωβρίου 2001
Η Μπρίτζετ Τζόουνς είναι μια 30χρονη “τσουπωτή” γυναίκα η οποία καπνίζει πολύ, πίνει πολύ, ξεστομίζει ό,τι της έρθει στο μυαλό, και γράφει κάθε μέρα στο ημερολόγιο της. Είναι υπάλληλος σε έναν εκδοτικό οίκο του Λονδίνου, που το ανέμελο αφεντικό της, ο Ντάνιελ Κλίβερ, μοιάζει να της δείχνει κάποιο ενδιαφέρον. Παράλληλα, ο παιδικό της φίλος Μαρκ Ντάρσι είναι κάποιος που ενδιαφέρεται αληθινά για αυτήν, και έχει πολλές διάφορες με τον Ντάνιελ. H Μπρίτζετ έχει να διαλέξει έναν από τους δυο.
Σκηνοθεσία:
Sharon Maguire
Κύριοι Ρόλοι:
Renee Zellweger … Bridget Jones
Colin Firth … Mark Darcy
Hugh Grant … Daniel Cleaver
Jim Broadbent … Colin Jones
Gemma Jones … Pamela Jones
Celia Imrie … Una Alconbury
James Faulkner … θείος Geoffrey
Shirley Henderson … Jude
James Callis … Tom
Sally Phillips … Shazza
Embeth Davidtz … Natasha Glenville
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Helen Fielding, Andrew Davies, Richard Curtis
Παραγωγή: Tim Bevan, Jonathan Cavendish, Eric Fellner
Μουσική: Patrick Doyle
Φωτογραφία: Stuart Dryburgh
Μοντάζ: Martin Walsh
Σκηνικά: Gemma Jackson
Κοστούμια: Rachael Fleming
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Bridget Jones’s Diary
- Ελληνικός Τίτλος: Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς
Άμεσοι Σύνδεσμοι
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Bridget Jones’s Diary της Helen Fielding.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου (Renee Zellweger).
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (κωμωδία/μιούζικαλ) και πρώτου γυναικείου ρόλου (Renee Zellweger) στην ίδια κατηγορία.
- Υποψήφιο για Bafta καλύτερης βρετανικής ταινίας, πρώτου γυναικείου ρόλου (Renee Zellweger), δεύτερου αντρικού ρόλου (Colin Firth) και σεναρίου.
- Υποψήφιο για καλύτερη ταινία στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.
Παραλειπόμενα
- Όλα ξεκίνησαν από μια στήλη της Helen Fielding στην εφημερίδα The Independent, όπου και δεν αναγράφονταν το όνομα της συντάκτριας. Έτσι δίνονταν η εντύπωση πως γράφεται από κάποια πραγματική Μπρίτζετ Τζόουνς. Η στήλη πήρε σημαντική δημοσιότητα, ενώ την επόμενη χρονιά η συγγραφέας τη μετέτρεψε σε μυθιστόρημα.
- Το στόρι είναι μια πολύ ελεύθερη ανάγνωση του Περηφάνια και Προκατάληψη της Jane Austen. Επί αυτού, βοήθεια στο σενάριο έδωσε και ο Andrew Davies, σκηνοθέτης της τηλεταινίας Pride and Prejudice του 1995.
- Η Working Title Films αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου το 1997, πριν αυτό γίνει μπεστ-σέλερ.
- Υποψήφιες να γίνουν η Μπρίτζετ Τζόουνς ήταν: Patricia Arquette, Rosanna Arquette, Julie Benz, Juliette Binoche, Selma Blair, Cate Blanchett, Saffron Burrows, Helena Bonham Carter, Toni Collette, Cameron Diaz, Amanda Donohoe, Claire Forlani, Rachel Griffiths, Elizabeth Hurley, Nicole Kidman, Alex Kingston, Lucy Lawless, Sophie Marceau, Catherine McCormack, Janet McTeer, Emily Mortimer, Julia Ormond, Sally Phillips, Joely Richardson, Miranda Richardson, Nicollette Sheridan, Tilda Swinton, Kristin Scott Thomas, Emma Thompson, Emily Watson, Naomi Watts, Rachel Weisz, Olivia Williams, Kate Winslet και Catherine Zeta-Jones.
- Η Zellweger χρειάστηκε να δουλέψει την αγγλική προφορά. Δασκάλα της ήταν η Barbara Berkery, που είχε προηγουμένως δουλέψει με την Gwyneth Paltrow για τον Ερωτευμένο Σαίξπηρ.
- Η πρωταγωνίστρια “επιφορτώθηκε” 9 κιλά για τον ρόλο.
- Οι θετικές κριτικές συνοδεύτηκαν από καλή πορεία στα ταμεία. Έβγαλε 281,9 εκατομμύρια δολάρια, με κόστος 25.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Το σάουντρακ έβγαλε δύο πετυχημένα σινγκλ: το Out of Reach με την Gabrielle, και τη διασκευή It’s Raining Men με την Geri Halliwell.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 15/10/2001
Μια στήλη στην εφημερίδα Independent είναι η πηγή έμπνευσης αυτής της πετυχημένης κομεντί, που έθεσε νέους όρους στη σειρά των αντίστοιχων εγγλέζικων παραγωγών στη μετά Τέσσερις γάμοι και μια Κηδεία εποχή. Και πώς να μην τα καταφέρει! Η κυνικότητα, ο αυτοσαρκασμός και ταυτόχρονα η μοναχικότητα της ηρωίδας έκανε πλήθος γυναικών να ταυτιστεί μαζί της, αλλά συγκίνησε εξίσου τους άντρες που ήταν έτοιμοι να απορρίψουν τον μύθο της «πλαστικότητας». Η ταινία στοχεύει σε ρεαλιστικές καταστάσεις, έχει ζωηρό χιούμορ, και ενώ το σενάριο της θυμίζει sitcom, καταφέρνει να διασκεδάζει καθόλη τη διάρκεια. Η Ρενέ Ζελβέγκερ -στον μόνο ρόλο που φαίνεται να της ταιριάζει απόλυτα- παρότι Αμερικανίδα καταφέρνει να μπει στο εσωτερικό της ηρωίδας που ενσαρκώνει, έχοντας ως ιδανικό αντίβαρο τον -παρεξηγημένο ερμηνευτικά- «παλαβιάρη» Χιου Γκραντ και τον σοβαρό Κόλιν Φερθ (προσωπική επιλογή της συγγραφέως) που πλάθουν την επιτακτική σεναριακά διττότητα των επιλογών της. Για όσους πάλι αρνούνται να δουν τον εαυτό τους σε κάποιον από τους τρεις ήρωες, υπάρχει μια πληθώρα ελκυστικών και χαριτωμένων δεύτερων χαρακτήρων που βοηθούν στο να δώσουν ψυχή και -εγγλέζικο- νόημα σε αυτή την παραγωγή.
Βαθμολογία: