Στο αρχαίο βασίλειο της Δανίας βασιλεύει ο Χρόθγκαρ. Όλα θα ήταν ήρεμα αν δεν υπήρχε το δαιμονικό τέρας Γκρέντελ, που τρομοκρατεί τους κατοίκους και αφήνει πίσω του πτώματα σε κάθε του εμφάνιση. Σαν απάντηση από τον θεό, καταφθάνει στη χώρα ο γενναίος Βίκινγκ Μπέογουλφ με τους ατρόμητους του πολεμιστές. Η φήμη που τον ακολουθεί είναι μεγάλη, όπως και η εμπιστοσύνη στα γυμνά του χέρια, πως θα είναι αυτά που θα θέσουν τέλος στον εφιάλτη.

Σκηνοθεσία:

Robert Zemeckis

Κύριοι Ρόλοι:

Ray Winstone … Beowulf (φωνή)

Crispin Glover … Grendel (φωνή)

Angelina Jolie … η μητέρα του Grendel (φωνή)

Anthony Hopkins … βασιλιάς Hrothgar (φωνή)

Robin Wright … βασίλισσα Wealthow (φωνή)

John Malkovich … Unferth (φωνή)

Brendan Gleeson … Wiglaf (φωνή)

Alison Lohman … Ursula (φωνή)

Costas Mandylor … Hondshew (φωνή)

Sebastian Roche … Wulfgar (φωνή)

Greg Ellis … Garmund (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Neil Gaiman, Roger Avary

Παραγωγή: Jack Rapke, Steve Starkey, Robert Zemeckis

Μουσική: Alan Silvestri

Φωτογραφία: Robert Presley

Μοντάζ: Jeremiah O’Driscoll

Σκηνικά: Doug Chiang

Κοστούμια: Gabriella Pescucci

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Beowulf
  • Ελληνικός Τίτλος: Beowulf

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Beowulf, Καταραμένος από τους Θεούς (1999)
  • Beowulf: Ο Θρυλικός Πολεμιστής (2005)

Σεναριακή Πηγή

  • Έπος: Beowulf (ανώνυμου)

Παραλειπόμενα

  • Τεχνική: Computer-animated (ψηφιακό) & motion-capture
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη. Ήταν η πρώτη σύγχρονη 3D ταινία (Real-D) που ήρθε στην Ελλάδα.
  • Το αυθεντικό επικό ποίημα γράφτηκε πάνω σε κομμάτια επεξεργασμένου δέρματος, κάπου το 700 μ.X. από άγνωστο συγγραφέα. Αργότερα γράφτηκε και ξαναγράφτηκε, εκτός από την προφορική του μεταφορά από τους Αγγλοσάξονες, και τελικά περίπου το 900 μ.X. μοναχοί τού έδωσαν τη διασωζόμενη τελική του μορφή. Ήταν μέσα σε ένα τόμο που μεταξύ άλλων περιείχε και μια επιστολή που υποτίθεται ότι είχε γράψει ο ίδιος ο Μέγας Αλέξανδρος. Το 1731, ο τόμος αυτός υπέστη σοβαρή φθορά από τη μεγάλη πυρκαγιά της βιβλιοθήκης του Κότον, και ένα μέρος του έπους καταστράφηκε. Η φήμη του όμως ήταν αυτή που το έθεσε περισσότερο σε κίνδυνο, αφού θεωρήθηκε χαοτικό, δυσανάγνωστο (είναι γραμμένο στην αρχαία αγγλική γλώσσα) και άτεχνο, επειδή ήταν γραμμένο σε παρήχηση (στον ίδιο στίχο μπαίνουν λέξεις με το πρώτο γράμμα ίδιο) και όχι ιαμβικό πεντάμετρο, μετατρέποντάς το σε φτωχό συγγενή του Ομήρου. Ήταν όμως η επέμβαση του ίδιου του J.R. Tolkien, που σε ένα δοκίμιο το 1936 αποκατέστησε τη φήμη του Μπέογουλφ.
  • Το αρχικό σενάριο είχε γραφτεί το 1997, και η DreamWorks ετοιμάζονταν να το βάλει στα πλάνα της, με παραγωγό τον Robert Zemeckis. Ο Roger Avary, που θα το σκηνοθετούσε, ήθελε μια χαμηλού μπάτζετ ταινία, όπως το Εξκάλιμπερ. Αυτό το σχέδιο μπήκε στο συρτάρι, μέχρι το 2005 που ο Zemeckis ζήτησε να το κάνει ο ίδιος σε κινούμενα σχέδια. Όπως είχε πει, δεν του άρεσε το έπος, αλλά του άρεσε πολύ το σενάριο, παρότι αυτό επιδέχτηκε νέες αλλαγές για να συγκρατηθεί ο προϋπολογισμός.
  • Πάνω από 450 ψηφιακοί σχεδιαστές εργάστηκαν για την ταινία.
  • Για την προώθηση του φιλμ, η Caitlin R. Kiernan μετέτρεψε το σενάριο σε μυθιστόρημα, ενώ ακολούθησε μια τετράπτυχη κόμικ εκδοχή από την IDW Publishing. Μαζί με αυτά, βγήκε το βιντεοπαιχνίδι για Xbox 360, PlayStation 3, PC και PSP.
  • Ακαδημαϊκοί και συγγραφείς σχολίασαν αρνητικά τις αρκετές αλλαγές σε σχέση με το αυθεντικό υλικό, ενώ αντίθετα κάποιοι ανάμεσα στους ίδιους είδαν θετικά το ίδιο γεγονός.
  • Το μεγάλο κόστος των 150 εκατομμυρίων δολαρίων δεν επέτρεψε στην ταινία να χαρεί τις εισπράξεις των 196,4.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Idina Menzel ερμηνεύει στους τίτλους τέλους το A Hero Comes Home, που επί της ταινίας ακούγεται από τη Robin Wright.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 10/11/2007

Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις επαναλαμβάνει με απόλυτη επιτυχία την τεχνική του performance-capture (αποτύπωση των ψηφιακών κινουμένων σχεδίων πάνω σε αληθινές ερμηνείες) μετά το Polar Express, και παρουσιάζει ένα υπερθέαμα για όλες τις ηλικίες. Το -κατά τα άλλα- απλοϊκό σενάριο ζωντανεύει με μαγικό τρόπο από τα απίθανα ψηφιακά σχέδια του Ζεμέκις, και κάθε του σκηνή είναι να τη ρουφήξεις στο ποτήρι. Είναι αρκετά βίαιο σε κάποιες σκηνές, αλλά όχι τόσο ώστε να απομακρύνει και τις νεανικές ηλικίες. Αυτή όμως η έστω ελεγχόμενη βία είναι που του προσδίδει σοβαρότητα, και το κάνει να ξεχωρίζει από αντίστοιχες παραγωγές. Οι ηθοποιοί που συμμετέχουν δεν δανείζουν απλά τις φωνές τους, αλλά υπάρχουν εκεί, δίνοντας την εντύπωση της πραγματικής ερμηνείας. Η δράση είναι ολοζώντανη και υπάρχουν σκηνές που κόβουν την ανάσα.

Μην ψάξετε βέβαια για μηνύματα, αφού ο νόμος του δυνατού επιβραβεύεται, και κρατήστε καλύτερα την επική διάσταση που παίρνει ο όρος γενναιότητα (αν και καλύτερα να ήταν πιο πολυδιάστατοι οι χαρακτήρες). Έντέλει, ένα ψυχαγωγικό παραμύθι που έχουμε ανάγκη για να αντιμετωπίσουμε με περισσότερη ηρεμία τους δράκους της καθημερινότητας. Αν τολμούσε κι ο Ζεμέκις να το κάνει «R», θα μας έκανε πολύ μεγάλη χάρη…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

28 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *