Η Κριστίν είναι μια γυναίκα που δεν μπορεί να συγκρατήσει μνήμες πέρα της μίας ημέρας. Κάθε πρωί, ξυπνάει χωρίς να γνωρίζει ποια είναι. Από ένα ημερολόγιο που κρατάει, μαθαίνει ότι βλέπει έναν γιατρό που την βοηθάει, ότι ονομάζεται Κριστίν Λούκας, είναι 47 ετών, παντρεμένη με ένα παιδί. Καθώς το ημερολόγιο συνεχίζει να γράφεται, αρχίζει να έχει αμφιβολίες για την αλήθεια και ξεκινάει ακόμα ένα ταξίδι γνώσης της πραγματικότητας.

Σκηνοθεσία:

Rowan Joffe

Κύριοι Ρόλοι:

Nicole Kidman … Christine Lucas

Colin Firth … Ben Lucas

Mark Strong … Δρ Nasch

Anne-Marie Duff … Claire

Dean-Charles Chapman … Adam

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Rowan Joffe

Παραγωγή: Mark Gill, Avi Lerner, Liza Marshall, Matthew O’Toole

Μουσική: Edward Shearmur

Φωτογραφία: Ben Davis

Μοντάζ: Melanie Oliver

Σκηνικά: Kave Quinn

Κοστούμια: Michele Clapton

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Before I Go to Sleep
  • Ελληνικός Τίτλος: Αμνησία

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Before I Go to Sleep του S.J. Watson.

Παραλειπόμενα

  • Ο Ridley Scott ήταν που αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου, και κανόνισε όσα χρειαζόταν να γίνουν για να μπει μπρος η παραγωγή. Στους τίτλους υπάρχει ως εκτελεστής παραγωγής.
  • Η μητέρα του σκηνοθέτη Rowan Joffe τύχαινε να πάσχει από αμνησία.
  • Ο Colin Firth ήρθε στο καστ μετά από παράκληση της Nicole Kidman. Οι δυο τους είχαν ήδη συνεργαστεί στο Ο Κύκλος των Αναμνήσεων, με την ηθοποιό να είχε μείνει με τις καλύτερες των εντυπώσεων.
  • Τελευταία ταινία που έκανε χρήση του φιλμ 35mm της Fuji, αφού μετά αποσύρθηκε.
  • Κινηματογραφικό ντεμπούτο για τον Dean-Charles Chapman.
  • Εμπορική αποτυχία. Έβγαλε από τα ταμεία 15,1 εκατομμύρια δολάρια, κι ενώ κόστισε 22.

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 16/9/2014

Μετά από κάποιο «ατύχημα», η Nicole Kidman παθαίνει μια περίεργη μορφή αμνησίας, κατά την οποία η μνήμη της μπορεί να αντέξει μόνο για τη διάρκεια μίας ημέρας, σβήνοντας κάθε πρωί οποιαδήποτε πληροφορία έχει συγκεντρώσει το προηγούμενο εικοσιτετράωρο και γυρίζοντάς τη διαρκώς δεκαπέντε χρόνια πίσω. Αναμφίβολα ενδιαφέρουσα ιδέα, φέρνει λίγο σε «Μεμέντο» χωρίς να έχει όμως την εγκεφαλικότητα και την περιπλοκότητα εκείνου, αλλά επιθυμώντας να επενδύσει με το κόνσεπτ της αμνησίας στην αίσθηση ανασφάλειας του ότι ποτέ δεν μπορείς να είσαι βέβαιος για την εγκυρότητα οποιουδήποτε δεδομένου. Ωστόσο, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Rowan Joffe («Ανήλικος Δολοφόνος») δεν κερδίζει το κινηματογραφικό στοίχημα, γιατί πολύ απλά δεν μας κάνει να αισθανθούμε και πολύ ανασφαλείς…

Αντίστοιχα κι η ίδια η ταινία φαντάζει υπερβολικά «ασφαλής» κινηματογραφικά, επαναπαυμένη στα ονόματα των πρωταγωνιστών της και κινούμενη αυστηρά στα πλαίσια της χολιγουντιανής συμβατικότητας. Υπάρχει ένα εγγενές ενδιαφέρον τόσο στη βασική πλοκή όσο και στον χαρακτήρα του Colin Firth, χάρη στο διφορούμενο των πράξεών του, μα ο Joffe δεν εκμεταλλεύεται περεταίρω τα δυνατά αυτά χαρτιά της ιστορίας του και δεν δημιουργεί ένα πραγματικά έξυπνο θρίλερ που «παίζει» με το θεατή, όπως θα μπορούσε. Στις αδυναμίες του θα τοποθετούσαμε και τον χαρακτήρα του Mark Strong, που ούτε αναπτύσσεται ιδιαίτερα ούτε συμβάλλει στο χτίσιμο του μυστηρίου όσο θα ήθελε, ενώ το φινάλε μπορεί να μην είναι όσο προβλέψιμο θα περιμέναμε, αποδεικνύεται εντούτοις μάλλον αυθαίρετο κι ελάχιστα πείθει. Από την αρχή μέχρι το εκνευριστικά μελοδραματικό της κλείσιμο, η «Αμνησία» δεν σε κερδίζει ποτέ στ` αλήθεια και φαντάζει καταδικασμένη να ξεχαστεί τόσο γρήγορα που θα μπορούσε κάλλιστα να λειτουργεί ως ένα (πολύ πετυχημένο) λογοπαίγνιο με τον τίτλο της…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *