Όταν η Αλίτα ξυπνά χωρίς να θυμάται ποια είναι σε έναν μελλοντικό κόσμο που δεν αναγνωρίζει, την περιμαζεύει ο Αΐντο, ένας ευγενικός επιστήμονας που αντιλαμβάνεται ότι κάπου μέσα σε αυτό το ανθρωποειδές κρύβεται η καρδιά και η ψυχή μιας νεαρής γυναίκας με ξεχωριστό παρελθόν. Καθώς η Αλίτα μαθαίνει να περιπλανιέται στη νέα της ζωή και στους επικίνδυνους δρόμους της Άιρον Σίτι, ο Αΐντο προσπαθεί να την προφυλάξει από το αινιγματικό παρελθόν της, τη στιγμή που ο «περπατημένος» νέος της φίλος Χιούγκο είναι διατεθειμένος να τη βοηθήσει να ξυπνήσει τις μνήμες της. Μόνο όταν οι φονικές και διεφθαρμένες δυνάμεις της πόλης καταδιώκουν την Αλίτα, εκείνη ανακαλύπτει ένα στοιχείο για το παρελθόν της: έχει μοναδικές πολεμικές ικανότητες, κι αυτοί που είναι στην εξουσία θα κάνουν τα πάντα για τις υποτάξουν. Αν καταφέρει να τους ξεφύγει, ίσως να είναι το κλειδί για τη σωτηρία των φίλων της, της οικογένειάς της και του κόσμου που έμαθε να αγαπά.

Σκηνοθεσία:

Robert Rodriguez

Κύριοι Ρόλοι:

Rosa Salazar … Alita

Christoph Waltz … Δρ Dyson Ido

Jennifer Connelly … Chiren

Mahershala Ali … Vector

Keean Johnson … Hugo

Ed Skrein … Zapan

Jackie Earle Haley … Grewishka

Michelle Rodriguez … Gelda

Eiza Gonzalez … Nyssiana

Lana Condor … Koyomi

Casper Van Dien … Amok

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: James Cameron, Laeta Kalogridis, Robert Rodriguez

Παραγωγή: James Cameron, Jon Landau

Μουσική: Junkie XL

Φωτογραφία: Bill Pope

Μοντάζ: Stephen E. Rivkin

Σκηνικά: Caylah Eddleblute, Steve Joyner

Κοστούμια: Nina Proctor

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Alita: Battle Angel

Ελληνικός Τίτλος: Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά μάνγκα κόμικ: Battle Angel Alita του Yukito Kishiro.

Παραλειπόμενα

  • Προέρχεται από σειρά εννιά μάνγκα κόμικ (1990-95). Τα δικαιώματα ήταν από πολύ καιρό πριν αγορασμένα από τον James Cameron, που όμως περίμενε την ψηφιακή εξέλιξη της τεχνολογίας για να τολμήσει να κάνει την κινηματογραφική μεταφορά. Αλλά ενώ οι ανακοινώσεις ήθελαν να γίνει ταινία κάπου γύρω στο 2005, ο Cameron προτίμησε να ασχοληθεί με το Avatar. Οι καθυστερήσεις συνεχίστηκαν, μέχρι που ο καναδός σκηνοθέτης επέλεξε να μείνει μονάχα στην παραγωγή και το 2015 ανέλαβε τη σκηνοθεσία ο Robert Rodriguez. Αυτό επιτεύχθηκε όταν ο τελευταίος πήγε τις σημειώσεις που έκανε πάνω στο σενάριο του Cameron, κι εκείνος τις δέχτηκε θετικά.
  • Παρότι η ταινία είναι ζωντανή, ο κεντρικός χαρακτήρας είναι πλήρως εμπλουτισμένος με ψηφιακή τεχνολογία. Για αυτόν, «μονομάχησαν» οι Zendaya, Rosa Salazar, Maika Monroe and Bella Thorne, με τελική νικήτρια τη δεύτερη.
  • Η ταινία είναι τρισδιάστατη.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Τραγούδι της ταινίας είναι το Swan Song, ερμηνευμένο από την Dua Lipa.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 8/2/2019

Βασισμένο σε ομότιτλο manga από το ‘90, η «Αλίτα» αποτέλεσε μεγαλεπήβολο σχέδιο του James Cameron επί δεκαπέντε χρόνια, μέχρι που, όντας απασχολημένος με το φραντσάιζ του «Avatar», το παρέδωσε τελικά στον Robert Rodriguez. Με το αρχικό σενάριο γραμμένο από τον Cameron, τον ίδιο να βρίσκεται πίσω από την παραγωγή και με την περίφημη Weta Digital (των «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», «Avatar» κλπ) να προσπαθεί να (ξανα)ξεπεράσει τον εαυτό της ως προς τα ψηφιακά εφέ, το πρότζεκτ θα μπορούσε σχεδόν να έχει μια πράγματι… «καμερονική» φιλοδοξία. Σχεδόν. Δυστυχώς, πέρα από τα κατορθώματά της σε τεχνικό επίπεδο, η ταινία δεν μοιάζει να προσπαθεί στ’ αλήθεια να περάσει τη βάση.

Ας ξεκινήσουμε με αυτόν τον εκατομμυριοστό έπαινο προς τη Weta, μιας και τον αξίζει. Ο φωτορεαλισμός της Αλίτα είναι άνευ προηγουμένου και δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί ψηφιακό ανθρώπινο πρόσωπο να συνυπάρχει τόσο αρμονικά με αληθινούς ηθοποιούς. Πρόκειται αναμφίβολα για την ψηφιακή τεχνολογία -και δη αυτή του performance capture- στα καλύτερά της. Μα είναι και το ότι η επιλογή της συγκεκριμένης τεχνικής μοιάζει να προκύπτει αρκετά φυσικά μέσα από το κόνσεπτ: εξυπηρετεί ταυτόχρονα την ιστορία, διαχωρίζοντας την Αλίτα από τους ανθρώπους, αλλά και την ίδια τη manga προέλευση ως στιλιστικός φόρος τιμής. Παράλληλα, όμως, όσο εντυπωσιακά κι αν είναι, τα ψηφιακά επιτεύγματα της ταινίας αυτο-αποδυναμώνονται από την πλήρη αμετροέπεια στη γενικότερη χρήση του CGI. Όταν τα πάντα είναι έτσι κι αλλιώς ψηφιακά -ακόμα κι αν δεν υπάρχει σαφής λόγος (βλ. ο χαρακτήρας του Γκρουίσκα)-, χάνεται η αίσθηση της χειροπιαστής πραγματικότητας, η ένταση της (κατά τ’ άλλα θεαματικής) δράσης, και, ως ένα βαθμό, η αξία της επί μέρους, δικαιολογημένης παρουσίας ψηφιακού εφέ.

Από κει και πέρα, το φιλμ μάλλον θα διασκεδάσει τις πιο μικρές ηλικίες και τους γνώστες του πρωτότυπου υλικού, αλλά δύσκολα θα το θυμάται κάποιος μέχρι να κυκλοφορήσει το σίκουελ που υπόσχεται (μην ολοκληρώνοντας την ιστορία του). Δυστυχώς, όχι απλώς δεν υπάρχει τίποτα το καινούριο εδώ, μα επικρατεί η αίσθηση του ξεπερασμένου. Σε επίπεδο αφήγησης, το φιλμ μοιάζει να βγήκε από μιάμιση δεκαετία πριν, χρησιμοποιώντας παρωχημένα μοτίβα -η ιπτάμενη πόλη των ισχυρών, ο επίγειος σκουπιδότοπος των φτωχών, η «εκλεκτή» ηρωίδα- και μια απρόσωπη σκηνοθετική σοβαροφάνεια που μοιάζει να μην πήρε ποτέ είδηση τις ταινίες της Marvel και της DC (και το πώς άλλαξε το μπλοκμπαστερικό τοπίο μέσω του δημιουργικού τους διαλόγου). Σχεδόν κάθε καλλιτεχνικό επίπεδο κυριαρχείται από τέτοια διεκπεραίωση, ώστε καμία συμπεριφορά, κανένας διάλογος, καμία απόφαση των χαρακτήρων δε φαντάζει πειστική ούτε καν στα πλαίσια ενός φουτουριστικού sci-fi κόσμου με CGI ρομπότ και αιωρούμενες πόλεις στον ουρανό.

Αξιότιμα προσπαθεί να μας διατηρήσει το ενδιαφέρον η πρωταγωνίστρια Rosa Salazar, με μια ερμηνεία που ξεχωρίζει ακόμα και μέσα από το ψηφιακό της περίβλημα -για μια ακόμη φορά, το performance capture της Weta Digital είναι ανεπανάληπτο-, μα συναντά σε κάθε στροφή το εμπόδιο ενός προϊόντος τόσο, μα τόσο επώδυνα γνώριμου, απευθείας από το εργοστάσιο αυτόματης μαζικής παραγωγής (κόστους εκατοντάδων εκατομμυρίων).

Βαθμολογία:

0: Κακή 🥔 | 1: Μέτρια 👎 | 2: Ενδιαφέρουσα 🆗 | 3: Καλή 👍 | 4: Πολύ Καλή ⭐ | 5: Αριστούργημα 💎

Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.