Η Μαίρη Χουσέιν, μια εξηντάχρονη γυναίκα που ζει στο Ντόβερ, είχε ασπαστεί το Ισλάμ όταν παντρεύτηκε τον Αχμέντ. Μετά τον αιφνίδιο θάνατό του, ανακαλύπτει πως ο σύζυγός της είχε μια άλλη, κρυφή ζωή, στην απέναντι πλευρά της Μάγχης. Κλονισμένη, σπεύδει στο Καλαί της Γαλλίας, αγωνιώντας να βρει το νήμα της αλήθειας.

Σκηνοθεσία:

Aleem Khan

Κύριοι Ρόλοι:

Joanna Scanlan … Mary Hussain

Nathalie Richard … Genevieve

Talid Ariss … Solomon

Nasser Memarzia … Ahmed

Sudha Bhuchar … Farzanna

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Aleem Khan

Παραγωγή: Matthieu de Braconier

Μουσική: Chris Roe

Φωτογραφία: Alexander Dynan

Μοντάζ: Gareth C. Scales

Σκηνικά: Sarah Jenneson

Κοστούμια: Nirage Mirage

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: After Love
  • Ελληνικός Τίτλος: Μετά την Αγάπη

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο Bafta πρώτου γυναικείου ρόλου (Joanna Scanlan). Υποψήφιο για καλύτερη βρετανική ταινία και βρετανικό ντεμπούτο (σενάριο/σκηνοθεσία).
  • Ειδικό βραβείο διανομής στο φεστιβάλ Κανών.
  • Βραβείο γυναικείας ερμηνείας (Joanna Scanlan) στο φεστιβάλ Δουβλίνου.
  • Βραβείο γυναικείας ερμηνείας (Joanna Scanlan) στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Παραλειπόμενα

  • Πρωτόλεια μεγάλου μήκους ταινία για τον Aleem Khan.

Κριτικός: Φίλιππος Χατζίκος

Έκδοση Κειμένου: 15/12/2021

Η Μέρι είναι μια Αγγλίδα η οποία έχει ασπαστεί το Ισλάμ προκειμένου να μπορέσει να παντρευτεί τον πακιστανικής καταγωγής αγαπημένο της, Αχμέντ. Η ομαλή ζωή που διάγει στο Ντόβερ διαταράσσεται βίαια από τον ξαφνικό θάνατο του συζύγου της, ο οποίος ακολουθείται από την αποκάλυψη της εξωσυζυγικής σχέσης που αυτός διατηρούσε στην αντίπερα όχθη του καναλιού. Έτσι, η Μέρι αποφασίζει να διασχίσει τη θάλασσα της Μάγχης προκειμένου να συναντήσει την ερωμένη του νεκρού συζύγου της στο Καλαί.

Το φιλμ του Αλίμ Καν είναι ένα χαμηλόφωνο δράμα πένθους και σταδιακής ανακάλυψης. Με όχημα μια σπουδαία ερμηνεία από την Τζοάνα Σκάνλον, ο Καν φιλοτεχνεί μια γυναίκα που έρχεται σε επαφή με τη μυστική ζωή του αγαπημένου της και είναι αναγκασμένη, απουσία εκείνου, να τον γνωρίσει ξανά και εκ του μηδενός. Τούτο διότι ο εξωσυζυγικός δεσμός είναι απλώς και μόνο η αρχή των ανακαλύψεων: όσο εμβαθύνει στην παράλληλη ζωή του συντρόφου της, τόσο βρίσκει έναν άνθρωπο ολότελα διαφορετικό από αυτόν που βρισκόταν δίπλα της επί σειρά ετών, και μοιραία διερωτάται αν και κατά πόσο θα μπορούσε να έχει μοιραστεί και αυτή τη ζωή μαζί της.

Οι δυναμικές των χαρακτηρολογικών συγκρούσεων φέρνουν στον νου αυτόματα την «Μπλε» ταινία του Κισλόφσκι, αλλά ο τρόπος που αναπτύσσονται θυμίζει το σινεμά του Μάικ Λι. Οι άνθρωποι  της ταινίας είναι τσαλακωμένοι, κουρασμένοι από τα βαρίδια που κουβαλούν, τις κρυψώνες που καταχωνιάζουν τις σκέψεις τους, τα μυστικά που ορίζουν τις τύχες τους. Μολονότι ο Καν δεν επιλέγει ιδιαίτερα βραδυφλεγή ρυθμό προκειμένου να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή, το «After Love» γνωρίζει τις ομορφότερες στιγμές του στις ηχηρές σιωπές και τα βλέμματα παρά στις μελοδραματικές κορυφώσεις. Ωστόσο, ο δημιουργός φροντίζει ώστε η ταινία να παίρνει τις αναγκαίες ανάσες, με χαρακτηριστικές σκηνές που εκτυλίσσονται σε εξωτερικούς χώρους και μεταδίδουν εύγλωττα την ψυχική κατάσταση της Μέρι.

Συνολικά, το πρωτόλειο δημιούργημα του Καν μάς θέτει σε θέση συνοδοιπόρων της ηρωίδας όσο αυτή βιώνει το ευρύ φάσμα των συναισθημάτων που αναβλύζουν από την ψυχή της. Η υποκειμενική ματιά που επιλέγει και η μαγνητική ενέργεια της Σκάνλον μάς επιτρέπει να νιώσουμε οικεία με την ηρωίδα, ενώ η αφήγηση δεν χάνει ποτέ την ανθρωπιά της. Ένα υποσχόμενο και καλοφτιαγμένο ντεμπούτο, το οποίο έχει αγκαλιάσει η διεθνής κριτική, εκτιμώντας τη δεξιοτεχνία του δημιουργού.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *