Ένας θυμωμένος μεταλλωρύχος επαναστατεί ενάντια στη διαφθορά των αρχηγών του χωριού του. Ένας μετανάστης εργάτης που περνάει την πρωτοχρονιά στο σπίτι του, ανακαλύπτει τις απεριόριστες δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει ένα όπλο. Μια όμορφη ρεσεψιονίστ ενός σπα φτάνει στα όρια όταν ένας πλούσιος πελάτης τής επιτίθεται. Ένας νεαρός εργάτης εργοστασίου αλλάζει τη μια δουλειά μετά την άλλη προσπαθώντας να κάνει τη ζωή του καλύτερη. Τέσσερις άνθρωποι, τέσσερις επαρχίες.

Σκηνοθεσία:

Zhangke Jia

Κύριοι Ρόλοι:

Wu Jiang … Dahai

Baoqiang Wang … Zhou San

Tao Zhao … Xiao Yu

Lanshan Luo … Xiao Hui

Jia-yi Zhang … Zhang Youliang

Meng Li … Lian Rong

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Zhangke Jia

Παραγωγή: Shozo Ichiyama

Μουσική: Giong Lim

Φωτογραφία: Nelson Lik-wai Yu

Μοντάζ: Matthieu Laclau, Xudong Lin

Σκηνικά: Weixin Liu

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Tian Zhu Ding
  • Ελληνικός Τίτλος: Αίσθηση Αμαρτίας
  • Διεθνής Τίτλος: A Touch of Sin

Κύριες Διακρίσεις

  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Βραβείο σεναρίου.

Παραλειπόμενα

  • Και οι τέσσερις ιστορίες είναι επηρεασμένες από αληθινά γεγονότα, που έλαβαν χώρα στην Κίνα από το 2001 έως το 2013.
  • Ο ίδιος ο σκηνοθέτης έχει έναν μικρό ρόλο ως πατρόνος μπορντέλου.

Κριτικός: Νάνσυ Μιχαηλίδου

Έκδοση Κειμένου: 12/3/2014

Τέσσερις ιστορίες που βασίζονται σε αληθινά περιστατικά και διαδραματίζονται σε διάφορες περιοχές της σύγχρονης Κίνας, ενός οικονομικού γίγαντα που οδηγεί τους αδύναμους στο περιθώριο και την απόγνωση. Πρόκειται για μια καταγγελτική ταινία του Jia Zhangke, που στόχο έχει να παρουσιάσει τις επιπτώσεις της ραγδαίας καπιταλιστικής ανάπτυξης στην κοινωνία και στους πολίτες της χώρας του, αλλά και να αναζητήσει τους ηθικούς αυτουργούς. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η ταινία λογοκρίθηκε στην Κίνα και γι`αυτό δεν ευθύνεται η βία που περιέχει. Οι κεντρικοί ήρωες των ιστοριών ανήκουν στην εργατική τάξη, βιώνουν καθημερινά την προσωπική τους φυλακή, μέχρι να τεντώσει κι άλλο το σχοινί που θα τους οδηγήσει στα άκρα. Αυτή η καθημερινή ακροβασία μεταξύ ασφυκτικής καθημερινότητας και στωικότητας αποτυπώνεται στις τέσσερις ιστορίες, κι όσο προβλέψιμη μπορεί να είναι η βίαιη εξέλιξη της κάθε μίας, άλλο τόσο φαίνεται να λειτουργεί λυτρωτικά για τους ήρωες.

Ο Jia Zhangke κάνει μια εξαιρετική δουλειά, εκθέτοντας τα δεινά της σύγχρονης κινεζικής κοινωνίας, μέσα από σκηνές που μένουν στη μνήμη κι αποτυπώνουν μεταξύ άλλων το τεράστιο χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών, τη θέση της γυναίκας που γίνεται αντικείμενο σεξουαλικής εκμετάλλευσης από ανθρώπους εξουσίας, τους αυστηρούς κανόνες των βιομηχανικών κολοσσών απέναντι στους εργαζόμενους, αλλά και τη χειραγωγημένη δουλοπρέπεια των υπαλλήλων απέναντι στους «διακεκριμένους» πελάτες. Μέσα από συμβολισμούς που είτε ο ίδιος δημιουργεί, είτε το ίδιο το κινεζικό τοπίο τού προσφέρει με αφθονία, οι τέσσερις ιστορίες τοποθετούνται εκεί όπου το άγαλμα του Μάο συναντά την «Όαση της ευημερίας», Και παρόλο που δεν έχουν όλες την ίδια δυναμική, φαίνεται να λειτουργούν ως παραβολές, με τον Zhangke να αναζητά ευθύνες σε όσους αποδέχονται χωρίς καμία αντίδραση αυτή την πραγματικότητα, στρέφοντας την κάμερα στον θεατή και ρωτώντας τον κατάματα «γνωρίζεις την αμαρτία σου;»…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *