Μια μικρή αφροαμερικανή βιάζεται από δύο ρατσιστές σε πόλη του Μισισιπή. Όταν αυτοί αφήνονται ελεύθεροι, ο πατέρας της κοπέλας, ο Καρλ, εξοργίζεται και τους σκοτώνει μέσα στο δικαστήριο. Τώρα είναι στο χέρι του νεαρού δικηγόρου Τζέικ Μπρίγκανς να τον σώσει, αλλά ο σκληρός εισαγγελέας Ρούφους Μπάκλεϊ θα κάνει τα πάντα για το αντίθετο.

Σκηνοθεσία:

Joel Schumacher

Κύριοι Ρόλοι:

Matthew McConaughey … Jake Tyler Brigance

Sandra Bullock … Ellen Roark

Samuel L. Jackson … Carl Lee Hailey

Kevin Spacey … εισαγγελέας Rufus Buckley

Oliver Platt … Harry Rex Vonner

Charles S. Dutton … σερίφης Ozzie Walls

Brenda Fricker … Ethel Twitty

Donald Sutherland … Lucien Wilbanks

Kiefer Sutherland … Freddie Lee Cobb

Patrick McGoohan … δικαστής Omar Noose

Ashley Judd … Carla Brigance

John Diehl … Tim Nunley

Chris Cooper … υπαστυνόμος Dwayne Powell Looney

Nicky Katt … Billy Ray Cobb

Doug Hutchison … James Louis ‘Pete’ Willard

Kurtwood Smith … Stump Sisson

Beth Grant … Cora Mae Cobb

Anthony Heald … Δρ Wilbert Rodeheaver

M. Emmet Walsh … Δρ Willard Tyrell ‘W.T.’ Bass

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Akiva Goldsman

Παραγωγή: John Grisham, Hunt Lowry, Arnon Milchan, Michael G. Nathanson

Μουσική: Elliot Goldenthal

Φωτογραφία: Peter Menzies Jr.

Μοντάζ: William Steinkamp

Σκηνικά: Larry Fulton

Κοστούμια: Ingrid Ferrin

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: A Time to Kill

Ελληνικός Τίτλος: Η Ετυμηγορία

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: A Time to Kill του John Grisham.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα δεύτερου αντρικού ρόλου (Samuel L. Jackson).

Παραλειπόμενα

  • Στη Γαλλία υπήρξαν έντονες αντιδράσεις, ως προς το αν η ταινία εντέλει νομιμοποιεί την αυτοδικία και τη θανατική ποινή. Γι’ αυτό και οι διανομείς έβαλαν ένα ερωτηματικό στον τίτλο, ώστε να περάσει το ερώτημα τους προς τους θεατές. Παράλληλα, η διεθνής αμνηστία χρησιμοποιεί τον όρο “ενοχλητική”, αναφερόμενη στην ταινία σε ένα της έγγραφο.
  • Ο Kevin Costner δέχτηκε τον ρόλο του Τζακ Μπρίγκανς, αλλά με τον όρο ότι θα έχει απόλυτο έλεγχο επί της παραγωγής. Αυτό δεν έγινε δεκτό από τον συγγραφέα, και ο ηθοποιός αποχώρησε.
  • Ο John Grisham δεν άφησε τον Woody Harrelson να πάρει τον πρώτο ρόλο, ενώ εκείνος τον ήθελε.
  • Παρότι οι σχέσεις τους δεν ήταν οι καλύτερες κατά τα γυρίσματα του Μπάτμαν για Πάντα, ο Joel Schumacher ήθελε στον κεντρικό ρόλο τον Val Kilmer. Εκείνος όμως αρνήθηκε.
  • Ο Matthew McConaughey είχε αρχικά πάρει τον μικρότερο ρόλο του Φρέντι Λι Κομπ. Αφού όμως διάβασε το σενάριο, ζήτησε από τον σκηνοθέτη να του δώσει τον πρώτο ρόλο. Εκείνος του έδωσε την ευκαιρία για μια ιδιωτική οντισιόν, και ο McConaughey τα κατάφερε. Εδώ χρωστάει και τη μετέπειτα καριέρα του.
  • Ο Paul Newman προσπέρασε τον ρόλο του Γουίλμπανκς, επειδή δεν ενέκρινε το μήνυμα του φιλμ.
  • Η Octavia Spencer κάνει κινηματογραφικό ντεμπούτο σε μικρό ρόλο νοσοκόμας.
  • Κόστισε 40 εκατομμύρια δολάρια, αλλά έβγαλε 152, ένα νούμερο πολύ υψηλό για το είδος της ταινίας.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 14/8/2016

Ένα γερό μυθιστόρημα από τον Τζον Γκρίσαμ συναντά μια ορθή σεναριακή αντιμετώπιση από τον οσκαρικό Ακίβα Γκόλντσμαν, κι ακόμα και ο τυπικός Τζόελ Σουμάχερ δεν θα μπορούσε να αποτύχει.

Η ταινία, ως παλιομοδίτικο δικαστικό δράμα, παρέχει ισχυρά ιδεολογικά μηνύματα κατά του ρατσισμού και της αντίληψης περί δικαιοσύνης. Αν ο Σουμάχερ το έβλεπε ακόμα πιο εσωτερικά, θα είχαμε μια πολύ μεγάλη ταινία. Στην ίδια παράδοση των δικαστικών ταινιών, κι εδώ έχουμε πλούτο δεύτερων ρόλων, και ο Σάμουελ Τζάκσον δικαίως έφτασε στην υποψηφιότητα μιας Χρυσής Σφαίρας. Είναι όμως ο Κέβιν Σπέισι που κλέβει την παράσταση, ως η πιο σφιχτή ερμηνεία του έργου. Στην ταινία αυτή οφείλει την καριέρα του ο Μάθιου ΜακΚόναχι, που κάνει καλύτερη εντύπωση από ό,τι άλλο έκανε αργότερα, αλλά και η Άσλεϊ Τζαντ που έχει έναν καλό δεύτερο ρόλο. Εντυπωσιακή και η συνύπαρξη πατέρα και γιου Σάδερλαντ.

Η ταινία κατηγορήθηκε, όπως και το βιβλίο, ότι υποθάλπει την αυτοδικία, αλλά εκεί στηρίζεται όλη της η ουσία, μια κι ανοίγει κουβέντα αντί να χρησιμοποιεί τη θεματική της για χάρη, πχ, ενός θρίλερ δράσης. Πολύ καλά εισιτήρια, όντας ταινία κοινού, αλλά αυτό το κάτι που δεν προσφέρει ο σκηνοθέτης ήταν αρκετό να της στερήσει μια ακόμα πιο επιβραβευμένη καριέρα.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

22 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.