Ημερομηνία & Ώρα: Πέμπτη 24 Μαρτίου | 21.00

Χώρος: Bios Cinémathèque (Πειραιώς 84, Αθήνα 10435)

Είσοδος: Ελεύθερη

Κρατήσεις θέσεων: 210-3425335

Bios Menu: 12,50€ (απαραίτητη η προκράτηση)

Website: https://www.kinoathens.org/screenings

Email: bios@bios.gr, info@kinoathens.org

Το KINO Athens σε συνεργασία με το Bios, διοργανώνουν κάθε Πέμπτη προβολές στον χώρο του Bios Cinémathèque. Οι προβολές πλαισιώνονται με Online – Live Q&As από τους δημιουργούς τους, ενώ οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους.  Επιπλέον, οι προβολές του Μαρτίου θα συνοδεύονται από το γευστικό Burger Μenu του Chez Bios, συνδυάζοντας την κινηματογραφική εμπειρία με την απόλαυση του αγαπημένου comfort food.

To KINO Athens, μέλος του Athens Culture Net (CAN) του Δήμου Αθηναίων, είναι μιας διεθνής πλατφόρμα διοργάνωσης προβολών, που γεφυρώνουν το σινεμά με τις εικαστικές τέχνες, μέσω του ήχου και της κινούμενης εικόνας, προ(σ)καλώντας τους θεατές να επαναπροσδιορίσουν τα όσα ήξεραν μέχρι τώρα για τις οπτικές τέχνες. Στόχος της είναι να αποτελέσει μια ζωντανή κινηματογραφική κοινότητα, με την προβολή σύγχρονων έργων, που ενθαρρύνουν τη διαπολιτισμικότητα και την ανάδειξη καινοτόμων μέσων έκφρασης, υπό το πρίσμα της συλλογικότητας και της συνεργασίας.

Για την Πέμπτη 24 Μαρτίου, το KINO Athens έχει ετοιμάσει ένα πολύ ιδιαίτερο αφιέρωμα στο καλλιτεχνικό έργο της Γαλλίδας σκηνοθέτιδας Béatrice Kordon, η οποία ολοκληρώνει τα γυρίσματα της τελευταίας της ταινίας στην Ελλάδα. Η Béatrice Kordon θα βρίσκεται μαζί μας την Πέμπτη 24 Μαρτίου, όπου θα προβληθούν οι δύο προηγούμενες ταινίες της και οι οποίες αποτελούν, μαζί με την τελευταία της κινηματογραφική δουλειά, ένα τρίπτυχο σε εξέλιξη, που βαδίζει στο σταυροδρόμι ντοκιμαντέρ, εικαστικών τεχνών και πειραματικού κινηματογράφου.

Το αφιέρωμα στην Béatrice Kordon έχει επιμεληθεί η Όλια Βερροιοπούλου.

Περισσότερες πληροφορίες για τις προβολές: https://www.kinoathens.org/screenings

ΠΕΜΠΤΗ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ | 21:00

Focus: Béatrice Kordon

Tολμηρό, πηγαίο και μη συνταγιακό, το έργο της Béatrice Kordon προτείνει μία έντονη κι ανήσυχη αισθητικά εμπειρία. Οι δύο τελευταίες της ταινίες, “Dithyrambe pour Dionysos – et avec la nuit reviendra le temps de l’oubli” (2007) και “Les insensés, fragments pour un passage” (2014), που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, αποτελούν τα δύο πρώτα μέλη ενός τριπτύχου σε εξέλιξη και βρίσκονται στο σταυροδρόμι ντοκιμαντέρ, εικαστικών τεχνών και πειραματικού κινηματογράφου. Είτε πρόκειται για θεήλατο, διονυσιακό μεθύσι, είτε για αχαρτογράφητες εσωτερικές εκρήξεις μεταξύ σκοταδιού και φωτός, η Béatrice Kordon εφευρίσκει μία ολόδική της, πρωτάκουστη γλώσσα, κινηματογραφικά και γλωσσολογικά, στην άκρη των ονείρων αισθητηριακά, που ξεφεύγουν από τον οποιοδήποτε έλεγχό μας.

Η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα θα μας μιλήσει για τους διαφορετικούς τρόπους γραφής που χρησιμοποιεί στις ταινίες της, καθώς και για το τρίτο μέρος του τριπτύχου, που κινηματογραφεί εδώ και έναν χρόνο στην Ελλάδα κι αποτέλεσε την αφορμή για να δείξουμε τη δουλειά της.” (Όλια Βερροιοπούλου)

ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΒΛΗΘΟΥΝ

Les insensés, fragments pour un passage | Το παράλογο, θραύσματα για πέρασμα

Γαλλία, 2014, 58’

Super 8 mm & Mini DV

Έγχρωμο, με ήχο

Γλώσσα: Γαλλικά, Ολλανδικά

Υπότιτλοι: Ελληνικά, Αγγλικά

Σύνοψη:

Κλεισμένος στο πλοίο από το οποίο δεν υπάρχει διαφυγή, ο τρελός παραδίδεται στο ποτάμι με τα χίλια του χέρια, στη θάλασσα με τους χίλιους δρόμους, σε αυτή τη μεγάλη αβεβαιότητα που είναι έξω από τα πάντα. Είναι αιχμάλωτος στη μέση αυτού που είναι ο πιο ελεύθερος, ο πιο ανοιχτός δρόμος. Είναι ο κατ’ εξοχήν Επιβάτης — δηλαδή, ο αιχμάλωτος του περάσματος. Και η χώρα στην οποία θα έρθει είναι άγνωστη, όπως είναι, μόλις αποβιβαστεί, η γη από την οποία προέρχεται.

Σκηνοθεσία, Διεύθυνση Φωτογραφίας & Μοντάζ: Béatrice Kordon

Ήχος: Philippe Gout

Συντελεστές: Jeanne Bally, Sharmila Naudou, Myriam Sokoloff, Sébastien Todesco

Παραγωγός: Vanessa Ramonbordes

Παραγωγή: Acis Productions, Le Fresnoy – Studio national des Arts contemporains

Dithyrambe pour Dionysos – et avec la nuit reviendra le temps de l’oubli | Διθύραμβος προς τιμήν του Διόνυσου, (και με το σκοτάδι θα επανέλθει η λήθη)

Γαλλία, 2007, 56’

Super 8, DV Cam, Έγχρωμο, με ήχο

Γλώσσα: Γαλλικά

Υπότιτλοι: Ελληνικά, Αγγλικά

Σύνοψη:

Ο Διόνυσος, θεός του κρασιού, γιος του Δία και μιας θνητής, μισός άνθρωπος μισός θεός, μήτε άνθρωπος μήτε θεός, μαζί θνητός και αθάνατος, μας προσφέρει έναν κόσμο, στον οποίο οι ταυτότητες δεν είναι ξεκάθαρες και ο χρόνος δεν είναι γραμμικός.
Πέρα από τον ίδιο τον μύθο, η ταινία αυτή επιχειρεί να αποκαταστήσει το νόημα της μυθικής πράξης – δημιουργώντας μία άχρονη, μη ιστορική αφήγηση, που μας διηγείται τον τρόπο με τον οποίο οι άνδρες συνδέονται με τον κόσμο.

Σκηνοθεσία, Διεύθυνση Φωτογραφίας και Μοντάζ: Béatrice Kordon

Ήχος: Béatrice Kordon, Antoine Brochu

Παραγωγή: L’Atelier 46

Σχετικά με την Béatrice Kordon

Η Béatrice Kordon σπούδασε διεύθυνση φωτογραφίας στη Femis. Οι ταινίες της εξερευνούν την ίδια την κινηματογραφική γραφή και βαδίζουν μεταξύ ντοκιμαντέρ, πειραματικού κινηματογράφου, ηχητικών εγκαταστάσεων και εικαστικών τεχνών, υφαίνοντας την αφήγησή τους μέσα από πολλαπλά νήματα ποικίλων πηγών, όπως βίντεο, φιλμ, φωτογραφίες, πίνακες ζωγραφικής, αρχεία.

Την περίοδο αυτή ολοκληρώνει το τρίτο μέρος ενός τριπτύχου, που ξεκίνησε με τις ταινίες “Dithyrambe pour Dionysos – et avec la nuit reviendra le temps de l’oubli” – “Διθύραμβος προς τιμήν του Διόνυσου – και με το σκοτάδι θα επανέλθει η λήθη” (2007) και “Les insensés, fragments pour un passage” – “Το παράλογο, θραύσματα για πέρασμα” (2014).

Συνεργάζεται επίσης με άλλους σκηνοθέτες ως διευθύντρια φωτογραφίας και μοντέζ, ενώ διευθύνει κι εργαστήρια σκηνοθεσίας σε διάφορα ιδρύματα. Από το 2018 συνεργάζεται στο θέατρο, με τους σκηνοθέτες Marie Lelardoux και Malte Schwind, ενώ από το 2013, ασχολείται με την ξυλογλυπτική και τις εικαστικές εγκαταστάσεις.

Φιλμογραφία

2014 Les Insensés

2007 Dithyrambe pour Dionysos

1999 Tu crois qu’on peut parler d’autre chose que d’amour?

1997 Héros désarmés

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ...

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.