Άγρια Νύχτα
- Violent Night
- 2022
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δράσης, Θρίλερ, Κωμωδία, Μαύρη Κωμωδία, Τρόμου, Φαντασίας
- 08 Δεκεμβρίου 2022
Μια ομάδα μισθοφόρων εισβάλει την παραμονή των Χριστουγέννων σε μια έπαυλη μιας πλούσιας οικογένειας, παίρνοντας όλους όσους βρίσκονται μέσα για ομήρους. Ωστόσο δεν είναι προετοιμασμένοι για έναν μαχητή-έκπληξη: ο Άγιος Βασίλης τυγχάνει να βρίσκεται στη γειτονιά και πολύ σύντομα θα δείξει στους κακοποιούς ότι δεν είναι και τόσο άγιος…
Σκηνοθεσία:
Tommy Wirkola
Κύριοι Ρόλοι:
David Harbour … Santa Claus
John Leguizamo … Scrooge
Cam Gigandet … Morgan Lightstone
Beverly D’Angelo … Gertrude Lightstone
Alex Hassell … Jason Lightstone
Alexis Louder … Linda Matthews
Edi Patterson … Alva Lightstone
Leah Brady … Trudy Lightstone
Brendan Fletcher … Krampus
Mike Dopud … Thorp
Alexander Elliot … Bert
Stephanie Sy … Sugarplum
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Pat Casey, Josh Miller
Παραγωγή: Guy Danella, David Leitch, Kelly McCormick
Μουσική: Dominic Lewis
Φωτογραφία: Matthew Weston
Μοντάζ: Jim Page
Σκηνικά: Roger Fires
Κοστούμια: Laura DeLuca
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Violent Night
- Ελληνικός Τίτλος: Άγρια Νύχτα
Παραλειπόμενα
- Επιστροφή του νορβηγού Tommy Wirkola στις χολιγουντιανές και big-budget ταινίες από το 2014 και το Χάνσελ & Γκρέτελ: Κυνηγοί Μαγισσών.
Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης
Έκδοση Κειμένου: 7/12/2022
Υπάρχει κάτι το τόσο κυνικά υπολογισμένο στο φιλμ του Tommy Wirkola, που αυτομάτως μειώνει και την ψυχαγωγική του αξία. Ειδικότερα, προσπαθεί τόσο επιτηδευμένα να χωρέσει μέσα του έναν υπερβολικά μεγάλο αριθμό καλτ στοιχείων, που από ένα σημείο κι έπειτα περισσότερο εκνευρίζει παρά διασκεδάζει. Η σκηνή ειδικά του μακελειού που λαμβάνει χώρα υπό τους ήχους του «Christmas Time» του Bryan Adams βγάζει μια απόγνωση ως προς το να γίνει αντιληπτή ως κουλ και αστεία.
Αυτό που προωθείται ως μεγάλο ατού του όλου εγχειρήματος είναι ο παράδοξος συνδυασμός σπλάτερ και βωμολοχιών με τη ζεστασιά μιας ταινίας που ακολουθεί με παραδοσιακό τρόπο το χριστουγεννιάτικο πνεύμα. Πρωτότυπο το εύρημα, μόνο που τελικά τα ενήλικα στοιχεία είναι περισσότερο χοντροκομμένα παρά απολαυστικά και ώριμα, και η εορταστική πλευρά του φιλμ πολύ προκάτ για να πείσει τον οποιονδήποτε. Περισσότερη επεξεργασία ήθελε σίγουρα και το στήσιμο γύρω από τον μύθο της συγκεκριμένης εκδοχής του Άη Βασίλη, το οποίο φαντάζει αρκετά πρόχειρο για να δέσει καλά με τα υπόλοιπα δρώμενα.
Κάπου μέσα στο σύνολο, μαζί με μια σατιρική ματιά για τις προβληματικές πτυχές της υψηλής κοινωνίας, κρύβεται κι ένα κοινωνικοπολιτικό σχόλιο για το πώς ο θεσμός των Χριστουγέννων έχει και αυτός ένα ταξικό πρόσημο, όμως η κατάληξη του συγκεκριμένου συλλογισμού μέσα από την πλοκή έχει αντιδραστικά συντηρητικό χαρακτήρα. Ευτυχώς το σενάριο δεν παίρνει στα σοβαρά αυτήν τη διάστασή του, διατηρώντας τουλάχιστον τον χαβαλέ από την αρχή μέχρι το τέλος.
Δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί πως ο David Harbour σώζει αρκετά από τα προσχήματα, δείχνοντας να περνάει πολύ καλά με τον ρόλο που υποδύεται, αλλά κυρίως βγάζοντας προς τα έξω τον απαιτούμενο συνδυασμό κωμικότητας και σκληρότητας που χρειάζεται ο χαρακτήρας του. Ακόμη και όταν το κείμενο απαιτεί από τον ίδιο να σοβαρευτεί προσωρινά, καταφέρνει να «σερβίρει» αυτές τις νότες με τρόπο που να μην πηγαίνει κόντρα στο γενικότερο πνεύμα της ερμηνείας του. Και ο John Leguizamo είναι ένας αρκετά ικανοποιητικός κακός, ισορροπώντας με επιδεξιότητα ανάμεσα στη μοχθηρία και τον αυτοσαρκασμό.
Η «Άγρια Νύχτα» σίγουρα θα βρει τους φαν της, αλλά σαν κατασκευή δεν διαθέτει τον αυθορμητισμό που απαιτεί η κεντρική της ιδέα. Έχει τις εμπνευσμένες της στιγμές, κι ενίοτε το χιούμορ βρίσκει τον στόχο του, όμως κατά τη διάρκεια της θέασης γίνεται φανερό πως έχει κινηματογραφηθεί περισσότερο με τη νοοτροπία του προϊόντος παρά της δημιουργίας. Και αυτό είναι ένα γεγονός που θα βλάψει τις προσδοκίες της να γίνει στο άμεσο μέλλον μια αγαπημένη επιλογή για απενοχοποιημένες μεταμεσονύκτιες προβολές στην περίοδο των γιορτών.
Βαθμολογία:
Από το trailer που είχα δει, δεν περίμενα παρά να είναι μια τυπική αμερικ(λ)ανιά με κρύα αστεία επιπέδου τουαλέτας όπως που είναι και το κοινό χαρακτηριστικό των περισσοτέρων κωμωδιών τους (Ο Θεός να τις κάνει κωμωδίες, αλλά λέμε). Τελικά το κατέβασα καθαρά από περιέργεια και δεν έπεσα έξω. Ήθελα να το σταματήσω από την σκηνή που ο "Άγιος" κάνει εμετό πάνω στο κεφάλι της άλλης αλλά είπα να δω που το πάει. Τελικά το σταμάτησα μερικά λεπτά πιο κάτω που έδειχνε ξανά τον "'Άγιο" να ρεύεται πάνω στο έλκηθρο. ΜΑΚΡΙΑ. 1/10 και πολύ του είναι!!!