Ο Τζέρι Μπλακ είναι ένας επαρχιώτης αστυνόμος, που κατά την τελευταία μέρα υπηρεσίας πριν τη σύνταξη, υπόσχεται στους γονείς ενός δολοφονημένου κοριτσιού ότι θα βρει τον ένοχο ή τους ενόχους. Παρά την αρχική σύλληψη, ομολογία και αυτοκτονία ενός ύποπτου, που θα ικανοποιήσει το σώμα και θα κλείσει την υπόθεση, αυτός παραμένει ανήσυχος και επεκτείνει τις έρευνές του, σαν πολίτης πια, με ιδιαίτερο ζήλο.

Σκηνοθεσία:

Sean Penn

Κύριοι Ρόλοι:

Jack Nicholson … Jerry Black

Patricia Clarkson … Margaret Larsen

Benicio Del Toro … Toby Jay Wadenah

Aaron Eckhart … Stan Krolak

Robin Wright … Lori

Brittany Tiplady … Becky Fiske

Helen Mirren … η γιατρός

Tom Noonan … Gary Jackson

Vanessa Redgrave … Annalise Hansen

Mickey Rourke … Jim Olstad

Sam Shepard … Eric Pollack

Harry Dean Stanton … Floyd Cage

Dale Dickey … Strom

Costas Mandylor … υπαστυνόμος

Michael O’Keefe … Duane Larsen

Lois Smith … Helen Jackson

Eileen Ryan … Jean

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jerzy Kromolowski, Mary Olson-Kromolowski

Παραγωγή: Michael Fitzgerald, Sean Penn, Elie Samaha

Μουσική: Klaus Badelt, Hans Zimmer

Φωτογραφία: Chris Menges

Μοντάζ: Jay Cassidy

Σκηνικά: Bill Groom

Κοστούμια: Jill M. Ohanneson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Pledge
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Υπόσχεση

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Δόλωμα για τον Δολοφόνο (1958)
  • Λυκόφως (1990)
  • Στο Παγωμένο Φως της Μέρας (1996)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Das Versprechen του Friedrich Durrenmatt.

Κύριες Διακρίσεις

  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών.

Παραλειπόμενα

  • Πρόκειται για την τέταρτη κινηματογραφική διασκευή του βιβλίου του Friedrich Durrenmatt του 1958 (δουλεμένο αρχικά για να γίνει σενάριο), αλλά πρώτη στις ΗΠΑ. Έχει γίνει και δύο φορές για τη μικρή οθόνη.
  • Για τους Sean Penn και Jack Nicholson, η δημιουργία αυτής της ταινίας ήταν ένα σχέδιο πάθους. Κανένα όμως στούντιο δεν αναλάμβανε την παραγωγή, μέχρι που ο Elie Samaha έδωσε το πράσινο φως, αρκεί να έπαιρναν οι δυο τους λίγα χρήματα. Αυτό, από την άλλη, έδωσε στον Sean Penn απόλυτο δημιουργικό έλεγχο.
  • Η ταινία αποδείχτηκε κρίσιμη για την καριέρα του Mickey Rourke, μια και είχε κλείσει μια περίοδο που εύρισκε εύκολα ρόλο μόνο σε μικρές παραγωγές. Μόλις είχε εγκαταλείψει το μποξ, ενώ ήταν και αδέκαρος. Ο Sean Penn όμως τον θαύμαζε και του έδωσε έναν μικρό αλλά κρίσιμο ρόλο, κι από αυτό το σημείο άρχισαν ξανά να τον εμπιστεύονται οι σημαντικοί παραγωγοί.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 8/7/2006

Η βασική αίσθηση είναι πως ο Σον Πεν ως σκηνοθέτης δεν κρατάει ένα βασικό σχέδιο κατεύθυνσης και η ταινία αλλάζει χαρακτήρα χωρίς σεναριακή προειδοποίηση. Η ακόμα μία διασκευή του μυθιστορήματος του ολλανδού Φρίντριχ Ντούρεματ ξεκινάει σαν αστυνομική ταινία, εξελίσσεται σε ψυχόδραμα και επανέρχεται λίγο πριν το τέλος (με μια έντεχνη παραβολή της «Κοκκινοσκουφίτσας») στην αρχική του ταυτότητα, αν και κλίνει προς το θρίλερ. Πέρα όμως από αυτό, η καταλυτική κι ευαίσθητη ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον ανάμεσα σε ένα γενικά καλό και «αόρατα» πλούσιο καστ, η καλή ανάλυση χαρακτήρων και η ιθαγενοποίηση της ιστορίας από την αμερικανική επαρχία (ένα γοητευτικά παρακμιακό-νουαρικό κλίμα) αφήνουν εντέλει μια θετική αίσθηση σε ίση αντιδιαστολή με την αρνητική.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *