O φιλικός και παιδί-της-διπλανής-πόρτας υπερήρωας Πίτερ Πάρκερ αποφασίζει να ακολουθήσει τους φίλους του, Νεντ, MJ και την υπόλοιπη «τάξη» σε διακοπές στην Ευρώπη. Αν και τα σχέδια του Πίτερ είναι να αφήσει για λίγο πίσω του τις αραχνο-υπερηρωικές του ενασχολήσεις, ξαφνικά θα χαλάσουν όταν θα χρειαστεί να βοηθήσει τον Νικ Φιούρι και μαζί να ξεσκεπάσουν το μυστήριο επιθέσεων περίεργων πλασμάτων, που προκαλούν το χάος στην ήσυχη ήπειρο.

Σκηνοθεσία:

Jon Watts

Κύριοι Ρόλοι:

Tom Holland … Peter Parker/Spider-Man

Samuel L. Jackson … Nick Fury

Zendaya … Michelle ‘MJ’ Jones-Watson

Jake Gyllenhaal … Quentin Beck/Mysterio

Cobie Smulders … Maria Hill

Jon Favreau … Harold ‘Happy’ Hogan

J.B. Smoove … Julius Dell

Jacob Batalon … Ned Leeds

Martin Starr … Roger Harrington

Marisa Tomei … May Parker

Angourie Rice … Betty Brant

Tony Revolori … Eugene ‘Flash’ Thompson

Jorge Lendeborg Jr. … Jason Ionello

Peter Billingsley … William Ginter Riva

Numan Acar … Dimitri

J.K. Simmons … J. Jonah Jameson

Ben Mendelsohn … Skrulls Talos

Sharon Blynn … Soren

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Chris McKenna, Erik Sommers

Παραγωγή: Kevin Feige, Amy Pascal

Μουσική: Michael Giacchino

Φωτογραφία: Matthew J. Lloyd

Μοντάζ: Leigh Folsom Boyd, Dan Lebental

Σκηνικά: Claude Pare

Κοστούμια: Anna B. Sheppard

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Spider-Man: Far From Home
  • Ελληνικός Τίτλος: Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Spider-Man: Homecoming 2 [ανεπίσημος]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικς: Spider-Man των Stan Lee, Steve Ditko.

Παραλειπόμενα

  • 23η ταινία του Marvel Cinematic Universe (κλείσιμο της τρίτης φάσης) και πέμπτη μέσα από αυτό που συμμετέχει ο Spider-Man, αν και μόλις δεύτερη προσωπική του.
  • Οι συζητήσεις για το σίκουελ είχαν ξεκινήσει από τον Οκτώβρη του 2016, ενώ τον Ιούλιο του 2017 επισημοποιήθηκαν από τον ίδιο τον Holland.
  • Ο Holland δήλωσε πως θα ήθελε τον Jason Momoa στον ρόλο του Kraven The Hunter.
  • Έσχατο κάμεο για τον ιδρυτή της Marvel, Stan Lee, αφού έφυγε από τη ζωή λίγο μετά το πέρας των γυρισμάτων.
  • Αναφέρθηκε ότι ο Matt Damon απέρριψε τον ρόλο του κεντρικού κακού.
  • Ο Michael Keaton ανακοινώθηκε ότι θα εμφανίζονταν εκ νέου ως Adrian Toomes/Vulture, αλλά έλειπε από το τελικό καστ.
  • Γυρίσματα έγιναν σε Αγγλία (από όπου ξεκίνησε η παραγωγή), ΗΠΑ, Τσεχία, Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία.
  • Η κάμεο εμφάνιση του J.K. Simmons έγινε στα μέσα των τίτλων τέλους, μια και ήταν μια μεγάλη έκπληξη για τους φαν. Κι αυτό επειδή ο ηθοποιός επαναλαμβάνει έναν ρόλο που είχε στην τριλογία του Sam Raimi.
  • Μόνο η τελική σκηνή περιλαμβάνει 300 πλάνα ειδικών εφέ. Αυτά ήταν αποκλειστικά δουλειά της Sony Pictures Imageworks, ενώ για σύνολο του φιλμ συμμάχησε με τις Framestore, Industrial Light & Magic, Image Engine, Luma Pictures, Rising Sun Pictures, Scanline VFX, Territory Studio και Method Studios.
  • Το μάρκετινγκ ήταν ένα από τα πιο κοστοβόρα στην ιστορία του σινεμά. Μεγάλη όμως προσοχή δόθηκε να μην αποκαλυφθούν επί της προώθησης στοιχεία από το Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη, πριν αυτό βγει στις αίθουσες.
  • Το κόστος έφτασε στα 160 εκατομμύρια δολάρια. Τα κέρδη όμως ξεπέρασαν το ένα δις (1 δις και 132 εκ.), κάτι που για πρώτη φορά πετύχαινε ταινία Spider-Man.
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.

Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης

Έκδοση Κειμένου: 2/7/2019

Το «Spider-Man: Η Επιστροφή στον Τόπο του» όχι μόνο πέτυχε να «πιάσει» την απαιτούμενη φρεσκάδα γύρω από τον ήρωα που δεν είχαν η τριλογία του Raimi και οι δυο ταινίες με τον Andrew Garfield, αλλά μέχρι και την κυκλοφορία του απολαυστικότατου και καινοτόμου σε τεχνοτροπία «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν» υπήρξε ίσως η καλύτερη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη των περιπετειών του συγκεκριμένου χαρακτήρα.

Από την εξάδα που συνεργάστηκε στο σενάριο εκείνης της απόπειρας ανανέωσης του αγαπημένου από το κοινό alter-ego του Peter Parker επιστρέφει μονάχα το δίδυμο των Chris McKenna και Erik Sommers (που μοιάζει να καθιερώνεται σαν ντουέτο στον χώρο των κινηματογραφικών γραφιάδων τα τελευταία δύο χρόνια), κάτι που καθιστά τον σκηνοθετικό ρόλο του Jon Watts εδώ πιο διεκπεραιωτικό από ό,τι την προηγούμενη φορά, μιας και λόγω απουσίας επιρροής στο κείμενο, ο βαθμός δημιουργικού ελέγχου που έχει πάνω στο προϊόν του είναι σαφώς μικρότερος. Ωστόσο, όσο κι αν ο λόγος τους επάνω στο τελικό αποτέλεσμα είναι μάλλον μικρότερος σχετικά με αυτόν του υπερπαραγωγού Kevin Feige που επιβλέπει ασφυκτικά από το ξεκίνημά του το σύμπαν της Marvel, η ευθύνη για τις μειωμένες συγκριτικά επιδόσεις αυτού του σίκουελ βαραίνει όλες τις πλευρές, τόσο το στούντιο που αδυνατεί λόγω έλλειψης στρατηγικού προσανατολισμού να κάνει αυτό το φιλμ να μοιάζει απαραίτητο για τη μυθολογία του κόσμου που έχει πλάσει, όσο και τη σκηνοθετική και σεναριακή ομάδα που εδώ έχει μπει περισσότερο σε μια λογική αυτόματου πιλότου, ενώ κι ο ανάλαφρος και νεανικός τόνος που προσπαθεί να αναπαράξει καρμπόν από την ταινία που προηγήθηκε φαντάζει πιο ζορισμένος και βεβιασμένος.

Ο Tom Holland δεν έχει να αποδείξει τίποτα παραπάνω σε σχέση με το πώς ενσαρκώνει τον δημοφιλή αραχνάνθρωπο: έχει πάρει τον αέρα προ πολλού, κι εξακολουθεί να αποτελεί μια ιδιαίτερα αρεστή παρουσία που συνδυάζει αποτελεσματικά νεανικό ενθουσιασμό κι ενέργεια, και τη σιγουριά ενός ήρωα δράσης που ξέρει να λειτουργεί εντός των συμβάσεων του είδους, αποφεύγοντας ως επί το πλείστον τα λάθη των προκατόχων του. Μονάχος του όμως δεν μπορεί να «μπαλώσει» επαρκώς ένα κείμενο που ουσιαστικά του δίνει ελάχιστα ως προς την ανάπτυξη του ρόλου του, αλλά και δεν του εξασφαλίζει ένα περιβάλλον κατάλληλο για την ανάδειξή του. Γενικά υπάρχουν προβλήματα στη διαχείριση όλων σχεδόν των χαρακτήρων, από την προχειρογραμμένη MJ της Zendaya στην οποία δεν εξισορροπούνται όπως θα έπρεπε ο σαρκασμός με τη συναισθηματική της πλευρά, μέχρι τον άκρως προσχηματικό κακό του Jake Gyllenhaal που θυμίζει τις πλέον αδύναμες στιγμές της σειράς σε αυτόν τον τομέα (κάτι σαν τον Guy Pearce στο «Iron Man 3») και σπαταλάει τις αδιαμφισβήτητες ερμηνευτικές δυνατότητες του ίδιου.

Το στήσιμο της δράσης επίσης είναι κατώτερο σε σχέση με τον προκάτοχο (αρκεί να συγκριθούν οι αντίστοιχες σκηνές κλιμάκωσης μεταξύ τους), με τη σεκάνς στην Πράγα να είναι αυτή που ξεχωρίζει λόγω σωστής αξιοποίησης των μηχανισμών του σασπένς. Αλλά και το χιούμορ, ενώ έχει τις ουκ ολίγες χαριτωμένες ή πραγματικά αστείες στιγμές του, βρίσκεται σε μια σχετική υπερπροσφορά κουράζοντας συχνά με την υπερβολική του προσπάθεια να εκμαιεύσει το γέλιο ή έστω το χαχανητό.

Σε γενικές γραμμές, παρόλα τα προβλήματα, υπάρχει ψυχαγωγική αξία που έχει τη σημασία της για όσο διαρκεί η θέαση. Όμως, για ένα φιλμ που κατά τα λεγόμενα της εταιρείας προλειαίνει το έδαφος για μια νέα φάση στον κύκλο ταινιών που χτίζει εδώ και πάνω από μια δεκαετία, το σύνολο είναι μάλλον άτονο, δεν εγείρει κάποια ανυπομονησία για την επικείμενη συνέχεια. Πέραν επίσης κάποιων λεπτομερειών που υπάρχουν απλά για να καλύψουν κάποια κενά λογικής, δεν βρίσκεται εδώ μια επαρκής καταγραφή ενός ολοκληρωμένου σύμπαντος μετά τα κοσμογονικά γεγονότα του «Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη», δίνοντας μια αίσθηση πρόχειρης επεξεργασίας των επόμενων βημάτων για το ευρύτερο εγχείρημα. Τελικά, η ανησυχία για τελμάτωση του franchise μετά τη μεγάλη και πολυαναμενόμενη κορύφωσή του επιβεβαιώνονται, μέχρι αποδείξεως του εναντίου τουλάχιστον…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

2 Σχόλια

  1. Μαρια 4 Μαρτίου 2022

    Που μπορω να δω την ταινια Spider-man μακρια απο τον τοπο του εχω ψαξει παντου

    1. Σταύρος Γανωτής 7 Μαρτίου 2022

      Ακριβώς δίπλα και στα δεξιά της σελίδας, πατάς είτε το σηματάκι της Apple είτε του Google και παρακολουθείς/νοικιάζεις την ταινία! Είναι και με ελληνικούς υπότιτλους.