Μέσα από μια σειρά παράτολμες περιπέτειες σε έναν σκοτεινό και επικίνδυνο εγκληματικό υπόκοσμο,  ο Χαν Σόλο γίνεται φίλος με τον πελώριο μελλοντικό του συν-πιλότο, τον Τσουμπάκα, και συναντά τον περιβόητο τζογαδόρο Λάντο Καρλίσιαν, σε ένα ταξίδι που θα καθορίσει την πορεία ενός από τους πιο αναπάντεχους ήρωες του σύμπαντος που λέγεται Star Wars.

Σκηνοθεσία:

Ron Howard

Κύριοι Ρόλοι:

Alden Ehrenreich … Han Solo

Woody Harrelson … Tobias Beckett

Emilia Clarke … Qi’ra

Donald Glover … Lando Calrissian

Joonas Suotamo … Chewbacca

Thandie Newton … Val

Phoebe Waller-Bridge … L3-37 (φωνή)

Paul Bettany … Dryden Vos

Jon Favreau … Rio Durant (φωνή)

Linda Hunt … λαίδη Proxima (φωνή)

Warwick Davis … Weazel

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jonathan Kasdan, Lawrence Kasdan

Παραγωγή: Simon Emanuel, Kathleen Kennedy, Allison Shearmur

Μουσική: John Powell

Φωτογραφία: Bradford Young

Μοντάζ: Pietro Scalia

Σκηνικά: Neil Lamont

Κοστούμια: David Crossman, Glyn Dillon

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Solo: A Star Wars Story

Ελληνικός Τίτλος: Solo: A Star Wars Story

Εναλλακτικός Τίτλος: Solo

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ο Πόλεμος των Άστρων (1977)

Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται (1980)

Η Επιστροφή των Τζεντάι (1983)

Star Wars: Επεισόδιο Ι – Η Αόρατη Απειλή (1999)

Star Wars: Επεισόδιο ΙI – Η Επίθεση των Κλώνων (2002)

Star Wars: Επεισόδιο ΙII – Η Εκδίκηση των Σιθ (2005)

Star Wars: Ο Πόλεμος των Κλώνων (2008)

Star Wars: Επεισόδιο 7 – Η Δύναμη Ξυπνάει (2015)

Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi (2017)

Star Wars: Skywalker – Η Άνοδος (2019)

Σεναριακή Πηγή

  • Χαρακτήρες franchise: Star Wars του George Lucas.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ ειδικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Δεύτερο φιλμ Star Wars Anthology μετά το Rogue One, δηλαδή spin-off της μακράς σειράς. Τα γεγονότα τοποθετούνται περίπου 10 χρόνια πριν αυτά της ταινίας του 1977.
  • Τον σχεδιασμό τον ξεκίνησε ο ίδιος ο George Lucas το 2012. Τον Ιανουάριο του 2017, ξεκίνησαν τα γυρίσματα με σκηνοθέτες τους Phil Lord, Christopher Miller. Αλλά τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου, το ντουέτο απολύθηκε λόγω δημιουργικών διαφορών με τη Lucasfilm, κι άμεσα προσλήφθηκε ο Howard (υποψήφιοι ήταν και οι: Joe Johnston, Lawrence Kasdan). Το βασικό πρόβλημα ήταν ότι οι δύο δημιουργοί πίστευαν ότι ο λόγος που τους επέλεξαν ήταν για να κάνουν μια κωμική εκδοχή της ιστορίας, ενώ η παραγωγή ήθελε απλά ένα κωμικό άγγιγμα. Ακολούθησαν τα επιπλέον γυρίσματα, αλλά έγιναν και πολλά reshoot όσων είχαν ήδη γυριστεί. Όλο αυτό εκτόξευσε το μπάτζετ στα 275-300 εκατομμύρια δολάρια, κάνοντας την ταινία μία από τις ακριβότερες όλων των εποχών. Η μέτρια αποδοχή του κοινού (392,9 εκατομμύρια δολάρια) απλά απέσβεσε το κόστος, αλλά τα κέρδη θεωρούνται ασήμαντα για τέτοια παραγωγή.
  • Για τον ρόλο του Χαν Σόλο λήφθηκαν υπόψιν πολλά ονόματα, όπως των:  Miles Teller, Ansel Elgort, Dave Franco, Jack Reynor, Scott Eastwood, Logan Lerman, Emory Cohen και Blake Jenner. Για τον πρώτο γυναικείο: Tessa Thompson, Naomi Scott, Zoe Kravitz, Emilia Clarke, Kiersey Clemons, Jessica Henwick και Adria Arjona. Για αυτόν του Μπέκετ υποψήφιος ήταν ο Christian Bale.
  • Η ταινία είναι τρισδιάστατη.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο John Williams συμμετέχει στο σάουντρακ με το τετράλεπτο θέμα The Adventures of Han.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 1/10/2018

Είναι ατυχές να ξεκινούμε και να τελειώνουμε την κρίση μας πάνω σε αυτή τη σόλο ταινία της σειράς, συγκρίνοντας τη με το σύνολο του franchise. Κι αυτό επειδή υπάρχει μια σαφής διαφορά: είναι η πρώτη που δεν είναι έπος. Κάτι τα προβλήματα στην παραγωγή, κάτι του ότι ίσως δεν ήθελαν να ρίξουν τόσο χρήμα κι εδώ, αλλά το «Σόλο» δεν έχει ούτε τη μεγάλη μάχη, ούτε απολαμβάνεις διαστημικό θέαμα, ούτε μπαίνεις σε αυτή τη ρότα που μας έχουν κακομάθει τα παιδιά του Lucas. Είναι μια κάπως παλιομοδίτικη -στο στυλ των τελευταίων και των πολύ παλιών της σειράς- ταινία sci-fi δράσης, που παραπέμπει ως ήρωα εντέλει πιότερο σε έναν Φλας Γκόρντον, παρά στις περιπέτειες που έμελλε να ζήσει ο Χαν Σόλο καθόλη την υπόλοιπη εποποιία.

Και γενικά, οι συγκρίσεις πάντα αποβαίνουν άδικες όταν τα πράγματα δεν είναι ομοειδή. Έτσι, κοιτώντας αυτόνομα το «Σόλο», απογοητεύεσαι μεν που δεν είδες κάτι που λογικά είχες κατά νου, αλλά δεν μπορείς να μην αποδεχτείς ότι έχουμε μια ορθότατη ταινία δράσης. Με ένα κάρο τρίβια -αλλά και νοσταλγικά «τσιμπήματα» για τους γηραιούς φαν- που παραπέμπουν στο σύμπαν των Star Wars, ως ήταν φυσιολογικό βέβαια, το στόρι παρουσιάζει έναν νεαρό Χαν όπως πάνω-κάτω τον φανταζόμαστε. Ο Alden Ehrenreich, ως προσωποποίηση του, δεν είναι μεν ιδανικός, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές, κανείς δεν θα ήταν. Θα αποδεχόμασταν κάποιον οποιανδήποτε άλλον στη θέση του Harrison Ford μονάχα αν το spin-off αυτό είχε και σίκουελ, άρα θα αρχίζαμε να τον συνηθίζουμε, ή εναλλακτικά αν έβρισκαν κάποιον τόσο κατάλληλο που όμως θα μας ξέκοβε από την ιδέα του παλιού Σόλο. Αλλά κακός δεν είναι, κι όπως προείπαμε παραπέμπει στα γενικά σε αυτό που λογικά θα ήταν ο Χαν στα νιάτα του. Ίσως βέβαια τον θέλαμε πιο ειρωνικό ακόμα, ίσως πιο πολυεπίπεδο, αλλά και πώς θα δουλευόταν αυτό όταν έχουμε τον ήρωα αυτόν τόσο κατοχυρωμένο ως προς το ποιόν του στον νου μας, που οποιαδήποτε παραλλαγή θα την απορρίπταμε άμεσα. Είναι σαν τα χέρια των σεναριογράφων να ήταν δεμένα εξαρχής στην προκειμένη, αντίθετα με αυτών του «Roque One», που «παίζοντας» με χαρακτήρες σαν τον κεντρικό, ή τον Τσουμπάκα, ή και τον Λάντο Καρλίσιαν δεν μπορούσαν να κάνουν σχεδόν τίποτα. Οι νέες προσθήκες δεν είναι κακές, απλά δεν έχουν τον τόσο χώρο να αναπτυχθούν ως χαρακτήρες, με την Κίρα και τον Μπέκετ να έχουν πεδίο για δράση περισσότερο, με το πρόσθετο συν της παρουσίας της Emilia Clarke και του Woody Harrelson στους ρόλους. Κυρίως όμως, δεν πείθουν για την καταλυτική τους συμμετοχή στον μετέπειτα γνωστό χαρακτήρα του Σόλο, ειδικά η πρώτη, εκτός κι αν η Disney οραματίζεται spin-off σίκουελ (που πάνω-κάτω υπονοείται κιόλας στο φινάλε).

Όσο σχετικά πρόχειρη δουλειά όμως γίνεται επί του ζουμιού, ξεπληρώνεται επί της δράσης. Χωρίς λάθη λογικής που να εκνευρίζουν (κάτι που το παλεύει πολύ το new-age της σειράς), χωρίς να σε αφήνει πολύ ώρα έκθετο σε διαλόγους, αλλά και με μια ποικιλία στους χώρους δράσης, η όλη περιπέτεια είναι γοητευτική και χωρίς να κρίνεται και μοναδική, τη δουλειά της την κάνει με το παραπάνω. Βέβαια, οι φαν του Χαν λογικά θα ήθελαν ένα μεγαλείο θεάματος που εδώ έρχεται σε ελάχιστα στιγμιότυπα, αλλά αυτή είναι μια κουβέντα που έχουν να την κάνουν οι φαν μεταξύ τους, κι όχι το σύνολο του κοινού, πόσο μάλλον να ασχοληθεί με αυτή τη λογική μια αντικειμενική κριτική.

Ναι, θέλαμε παραπάνω από τον σόλο «Σόλο», όπως φυσικά κι από όλες τις ταινίες που δεν πιάνουν κορυφή, αλλά κι αυτά που πήραμε αγγίζουν άνετα την αξιοπρέπεια που έχει θέσει ως κανόνα του το franchise. Μην αναμένετε μία ακόμα space-opera, αλλά με αυτό κατά νου δεν υπάρχει λόγος περαιτέρω απογοήτευσης, αφού η ψυχαγωγία είναι στα επίπεδα που πρέπει. Κι όσο το σκέφτομαι, καλά θα κάνει η Disney να προβεί σε ένα spin-off σίκουελ για να βάλει για τα καλά τα πράγματα στη θέση τους και να λυθεί η όλη «παρεξήγηση». Κοτζάμ Χαν είναι αυτός, δεν χάν-εται τόσο εύκολα…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

30 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.