Τρεις αδελφές, η 29χρονη Σάσι, η 25χρονη Γιοσίρο και η 21χρονη Τσίκα, ζουν μαζί σε ένα μεγάλο σπίτι στην πόλη Καμακούρα. Όταν ο πατέρας τους, απών από την οικογένεια επί 15 χρόνια, πεθαίνει, ταξιδεύουν στην επαρχία για την κηδεία του, όπου και συναντούν για πρώτη φορά την ντροπαλή και νεαρή ετεροθαλή τους αδελφή. Δένονται άμεσα με τη 14χρονη Σούζου, και την προσκαλούν στο σπίτι τους.

Σκηνοθεσία:

Hirokazu Koreeda

Κύριοι Ρόλοι:

Haruka Ayase … Sachi Koda

Masami Nagasawa … Yoshino Koda

Kaho … Chika Koda

Suzu Hirose … Suzu Asano

Ryo Kase … Yoshimi Sakashita

Kentaro Sakaguchi … Tomoaki Fujii

Kirin Kiki … Fumiyo Kikuchi

Lily Franky … Senichi Fukuda

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Hirokazu Koreeda

Παραγωγή: Takashi Ishihara, Kaoru Matsuzaki, Hijiri Taguchi

Μουσική: Yoko Kanno

Φωτογραφία: Mikiya Takimoto

Μοντάζ: Hirokazu Koreeda

Σκηνικά: Keiko Mitsumatsu

Κοστούμια: Sachiko Ito

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Home Cinema.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Umimachi Diary

Ελληνικός Τίτλος: Η Μικρή μας Αδελφή

Διεθνής Τίτλος: Our Little Sister

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά μάνγκα: Umimachi Diary της Akimi Yoshida.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για σκηνοθεσία και γυναικείο ρόλο (Haruka Ayase) στα Ασιατικά Βραβεία.
  • Καλύτερη ταινία και ακόμα 4 βραβεία στα εθνικά βραβεία της Ιαπωνίας. Υποψήφιο για ακόμα 8.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών.
  • Βραβείο κοινού στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν.

Παραλειπόμενα

  • Όταν διάβασε ο Koereda τη σειρά μάνγκα άμεσα αισθάνθηκε πως είναι ο κατάλληλος να την κάνει ταινία. Αναζητώντας όμως τα δικαιώματα, έμαθε ότι αυτά είχαν ήδη αγοραστεί. Περνώντας λίγα χρόνια, τον ειδοποίησαν ότι τα δικαιώματα είχαν επιστρέψει και αν ήθελε ήταν δικά του.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 10/3/2017

Η «Μικρή μας Αδελφή» του έμπειρου Hirokazu Koreeda (των «Μετά Θάνατον Ζωή», «Κανείς Δεν Ξέρει» και «Πατέρας και Γιος») ανήκει στον κινηματογραφικό κόσμο της απλότητας, του μινιμαλισμού και των χαμηλών τόνων. Συνειδητά, δεν καταβάλλει κάποια προσπάθεια να προσφέρει κάτι το αξέχαστο, προτιμώντας να αφουγκραστεί με σεβασμό τις λεπτές θεματικές της παρά να μεγαλοποιήσει τον αντίκτυπό της σε κάτι ίσως επιτηδευμένα βαρύγδουπο και αναίτια υπερφιλόδοξο. Έτσι, προκύπτει μια «μικρή» ταινία, οπτικά πανέμορφη και συναισθηματικά ζεστή.

Πρόκειται για μια ευαίσθητη παρατήρηση των ζωών μιας οικογένειας τεσσάρων κοριτσιών. Κάποια ιδιαίτερα συγκεκριμένη πλοκή απουσιάζει, όπως κι οποιαδήποτε στοιχειωδώς πομπώδης κορύφωση στην κύρια ή τις δευτερεύουσες ιστορίες. Ο γιαπωνέζος δημιουργός τοποθετεί την εστίασή του στην πάντα υπολανθάνουσα θεματική της πατρότητας/μητρότητας, αφήνοντας αυτήν να καθοδηγήσει την ουσιώδη (όχι όμως κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί) ψυχολογική σπουδή. Το αποτέλεσμα γλυκό, αλλά μάλλον λησμονίσιμο.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.