Όταν ο μικρός της γιος Μινάτο αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα, η μητέρα του νιώθει ότι κάτι δεν πάει καλά. Ανακαλύπτοντας ότι ένας δάσκαλος είναι υπεύθυνος, απαιτεί από το σχολείο να μάθει τι συμβαίνει. Καθώς όμως η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια της μητέρας, της δασκάλας και του παιδιού, η αλήθεια αναδεικνύεται σταδιακά.
Σκηνοθεσία:
Hirokazu Koreeda
Κύριοι Ρόλοι:
Sakura Ando … Saori Mugino
Eita Nagayama … Michitoshi Hori
Soya Kurokawa … Minato Mugino
Hinata Hiiragi … Yori Hoshikawa
Mitsuki Takahata … Hirona Suzumura
Shido Nakamura … Kiyotaka Hoshikawa
Yuko Tanaka … Makiko Fushimi
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Yuji Sakamoto
Παραγωγή: Minami Ichikawa, Ryo Ota, Kiyoshi Taguchi, Hajime Ushioda, Kenji Yamada, Tatsumi Yoda
Μουσική: Ryuichi Sakamoto
Φωτογραφία: Ryuto Kondo
Μοντάζ: Hirokazu Koreeda
Σκηνικά: Keiko Mitsumatsu
Κοστούμια: Kazuko Kurosawa
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Kaibutsu
- Ελληνικός Τίτλος: Το Τέρας
- Διεθνής Τίτλος: Monster
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Βραβείο σεναρίου και Queer Palm.
- Βραβείο σκηνοθεσίας στα Ασιατικά Βραβεία. Υποψήφιο για σενάριο και σκηνικά.
- Βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου (Sakura Ando) στα εθνικά βραβεία της Ιαπωνίας. Υποψήφιο σε ακόμα 8 κατηγορίες, μεταξύ αυτών και καλύτερης ταινίας.
Παραλειπόμενα
- Πρώτη φορά από το 1995 που ο Hirokazu Koreeda σκηνοθετεί μια ταινία δίχως να έχει γράψει το σενάριο. Αυτό εδώ το ανέλαβε ο βετεράνος Yuji Sakamoto, που έχει κυρίως θητεία στη μικρή οθόνη. Ο Koreeda δήλωσε πως πάντα ήθελε να συνεργαστεί μαζί του, αλλά δεν πίστευε πλέον ότι θα τα κατάφερνε.
- Επιστροφή του Koreeda στην Ιαπωνία, κι ενώ ενδιάμεσα έκανε δύο ταινίες σε Γαλλία και Νότια Κορέα.
- Τα δύο παιδιά του καστ βρέθηκαν μετά από πολλαπλές οντισιόν. Αυτό που αποτέλεσε κύριο γνώμονα στην επιλογή τους ήταν η χημεία ανάμεσα τους.
- Τα γυρίσματα έγιναν σε 25 διαφορετικές τοποθεσίες της επαρχίας Ναγκάνο. Σε αυτά συμμετείχαν περίπου 700 ντόπια παιδιά δημοτικού.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Σε ηλικία 71 ετών, ο Ryuichi Sakamoto δήλωσε στον σκηνοθέτη πως δεν είχε πια τη φυσική δύναμη να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σκορ για ταινία. Έτσι, του παρέδωσε δύο πιανιστικά θέματα, και χρησιμοποίησε ήδη έτοιμα τραγούδια του -παλιά και νέα- μετατρέποντας τα σε ορχηστρικά. Με αυτό το σάουντρακ ο Sakamoto έμελλε να κλείσει μια τόσο πλούσια καριέρα, εντός κι εκτός σινεμά, καθώς τον Μάρτιο του 2023 έφυγε από τη ζωή.