Παρίσι, στην εποχή της Μπελ Επόκ. Η αριστοκράτισσα Λουίζ πουλάει κρυφά τα σκουλαρίκια που της είχε χαρίσει ο στρατηγός σύζυγός της, προκειμένου να ξεπληρώσει τα χρέη της, αλλά εκείνα -μέσα από μια περίπλοκη διαδρομή- θα της επιστραφούν από έναν θαυμαστή και θα γίνουν αφορμή για μια σειρά μοιραίων αποκαλύψεων.

Σκηνοθεσία:

Max Ophuls

Κύριοι Ρόλοι:

Danielle Darrieux … κοντέσα Louise de…

Charles Boyer … στρατηγός Andre de…

Vittorio De Sica … βαρόνος Fabrizio Donati

Jean Debucourt … Κος Remy

Jean Galland … Κος de Bernac

Mireille Perrey … η καμαριέρα

Hubert Noel … Henri de Maleville

Lia Di Leo … Lola

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Marcel Achard, Max Ophuls, Annette Wademant

Παραγωγή: Ralph Baum

Μουσική: Oscar Straus, Georges Van Parys

Φωτογραφία: Christian Matras

Μοντάζ: Borys Lewin

Σκηνικά: Jean d’Eaubonne

Κοστούμια: Georges Annenkov, Rosine Delamare

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Madame de…
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Άγνωστος Κυρία [αυθεντικός]
  • Διεθνής Τίτλος: The Earrings of Madame De…
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Η Άγνωστη Κυρία [επανέκδοσης]
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Τα Σκουλαρίκια της Μαντάμ ντε… [τηλεόραση]

Σεναριακή Πηγή

  • Νουβέλα: Madame de… της Louise de Vilmorin.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ κοστουμιών.

Παραλειπόμενα

  • Θεωρείται ως ένα από τα αριστουργήματα των γαλλικών 1950, και σύμφωνα με τον αμερικανό κριτικό Andrew Sarris είναι η καλύτερη ταινία που δημιουργήθηκε ποτέ, ενώ έχει αναφερθεί ότι ήταν η πιο αγαπημένη ταινία του Stanley Kubrick. Παρόλα αυτά, οι άμεσες κριτικές της εποχής ήταν μουδιασμένες.
  • Αρχικά ο Max Ophuls ήθελε όλα τα πλάνα του φιλμ να είναι μέσω καθρεπτών, κάτι που όμως απέρριψαν οι παραγωγοί.
  • Επειδή στην προηγούμενη ταινία του, το Ερωτικό Γαϊτανάκι (La Ronde), ο Ophuls είχε φύγει εκτός μπάτζετ και χρονοδιαγράμματος, εδώ έκανε άφθονη προεργασία, και τελικά ολοκλήρωσε την ταινία σε λιγότερο χρόνο από τον προγραμματισμένο και με λιγότερα χρήματα από όσα είχε διαθέσιμα.
  • Η Danielle Darrieux ήταν η μοναδική επιλογή του γερμανού σκηνοθέτη για τον πρώτο ρόλο.
  • Τα σκουλαρίκια της ταινίας βρίσκονταν επί έτη πολλά σε έκθεση στο στούντιο της Franco London Films.
  • Λίγα παρέμειναν όμοια επί του σεναρίου από τη νουβέλα του 1951 (μόλις 62 σελίδων), και σύμφωνα με τον δημιουργό μόνο τα σκουλαρίκια παρέμειναν ατόφια από την αρχική πηγή.
  • Ο Ophuls σέβονταν τόσο πολύ τον συνάδελφο του, Vittorio De Sica, που δυσκολεύονταν να του δίνει υποδείξεις για την ερμηνεία του (παρότι ήταν θέληση του ιταλού καλλιτέχνη να εργαστεί ειδικά μαζί του). Κατά τη διάρκεια όμως των γυρισμάτων, οι δυο τους έγιναν πολύ καλοί φίλοι.
  • Το επίθετο του κεντρικού ζευγαριού δεν ακούγεται ποτέ στην ταινία Αυτό ίσχυε ήδη από το βιβλίο, κάτι που η Louise de Vilmorin προτίμησε μια και ήταν συχνό στους συγγραφείς της Μπελ Επόκ. Το Λουίζ όμως της ταινίας προήλθε από το δικό της όνομα, μια και ο Ophuls ήθελε να την τιμήσει.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Danielle Darrieux ερμηνεύει το L’Amour m’Emporte, μια σύνθεση του Oscar Straus.

Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *