
Παρίσι, 1991. Ο Φρανκ Μάνιε, ένας νεαρός επιθεωρητής, κάνει τα πρώτα του βήματα στο τμήμα διερεύνησης εγκλημάτων. Η πρώτη του υπόθεση αφορά τη δολοφονία μιας κοπέλας. Σιγά-σιγά, παρόμοιες υποθέσεις αρχίζουν να ενώνουν τις κουκίδες και να σχηματίζουν το προφίλ ενός κοινού δράστη. Είναι όμως;..
Σκηνοθεσία:
Frederic Tellier
Κύριοι Ρόλοι:
Raphael Personnaz … Franck ‘Charlie’ Magne
Nathalie Baye … Frederique ‘Fred’ Pons
Olivier Gourmet … Bougon
Michel Vuillermoz … Carbonnel
Adama Niane … Guy Georges
Christa Theret … Elisabeth Ortega
Thierry Neuvic … Jensen
William Nadylam … Alex Ursulet
Marianne Denicourt … Martine Monteil
Alexia Barlier … Solange Doumic
Benjamin Lavernhe … Frederic Brunet
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Frederic Tellier, David Oelhoffen
Στόρι: Frederic Tellier
Παραγωγή: Julien Leclercq, Julien Madon
Μουσική: Christophe Lapinta, Frederic Tellier
Φωτογραφία: Matias Boucard
Μοντάζ: Mickael Dumontier
Σκηνικά: Nicolas Prier
Κοστούμια: Elisabeth Rousseau
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: L’Affaire SK1
- Ελληνικός Τίτλος: Υπόθεση: Άγνωστο DNA
- Διεθνής Τίτλος: SK1
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Serial Killer 1
Σεναριακή Πηγή
- Βιβλίο: Guy Georges: La Traque της Patricia Tourancheau.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη και σενάριο στα Cesar.
Παραλειπόμενα
- Ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη για τον Frederic Tellier, κι ενώ εργάζονταν σταθερά για τη μικρή.
- Ο σκηνοθέτης είχε εμμονή με την αληθινή περίπτωση του Guy Georges, από τη στιγμή που ο διαβόητος δολοφόνος βίασε μια φίλη του. Πριν όμως προσπαθήσει να το μεταφέρει στο σινεμά, έκανε έρευνα για περίπου 6 χρόνια. Το σενάριο ακολούθως χρειάστηκε τρία επιπλέον χρόνια, και σε αυτό συνεργάστηκε η Patricia Tourancheau, που είχε γράψει ένα βιβλίο πάνω στα γεγονότα, το οποίο και εκλήφθηκε ως “βίβλος” από τον δημιουργό.
- Έγινε χρήση όσο το δυνατόν περισσότερων από των πραγματικών τοποθεσιών που διεξάχθηκαν τα γεγονότα. Ένα από αυτά είναι και το δικαστήριο.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 24/5/2016
Το 1991, ο φρέσκος αστυνομικός επιθεωρητής στη δίωξη εγκλήματος Franck Magne (οι συνάδελφοι τον βαφτίζουν Σαρλί) αναλαμβάνει την έρευνα για τη δολοφονία ενός κοριτσιού. Σε μια σειρά ετών όπου συμβαίνουν παρόμοιες δολοφονίες νέων γυναικών, πάντα με σεξουαλική κακοποίηση, ο Σαρλί οδηγείται στη βεβαιότητα ότι όλες οι περιπτώσεις αφορούν τον ίδιο κατά συρροή δολοφόνο, ζητά να συγκρίνει και να ερευνήσει υποθέσεις από άλλα τμήματα, ζητά να εκμεταλλευτούν τη νέα τεχνολογία του DNA, αλλά προσκρούει στη γραφειοκρατία, τις προκαταλήψεις και τις ατζέντες καριέρας συναδέλφων. Το 2001, έχει πιαστεί ο βασικός ύποπτος που ισχυρίζεται πως είναι αθώος, προσάγεται σε δίκη για μερικές από τις δολοφονίες ενώ ο Σαρλί αγωνίζεται να φέρει όλη την αλήθεια στο φως. Η αφήγηση ακολουθεί με πισωγυρίσματα στον χρόνο, ταυτόχρονα τη δίκη και το χρονικό των φόνων και της έρευνας στο διάστημα μίας δεκαετίας.
Δεν έχουμε να κάνουμε με θρίλερ, ούτε ακριβώς με δράμα χαρακτήρων. Περισσότερο, είναι ένα ατμοσφαιρικό, βραδυφλεγές χρονικό της όλης (αληθινής στα βασικά) υπόθεσης, στα πρότυπα του σύγχρονου σκανδιναβικού νεο-νουάρ. Βέβαια, και ο πρωταγωνιστής Ραφαέλ Περσονάζ και η έμπειρη Ναταλί Μπαέ ως δικηγορίνα, και ο αφρικανός Ανταμά Νιανέ στον ρόλο του υπόπτου αποτελούν τρεις ισχυρές, μαγνητικές παρουσίες που δραματοποιούν από μόνες τους τα δρώμενα χωρίς το σενάριο να τροφοδοτεί με υλικό για εκρήξεις, αλλά και χωρίς να αποκλείει, πολύ συγκρατημένα, κάποια μελό κλισέ. Το πιο δυνατό στοιχείο του φιλμ είναι μια ατμόσφαιρα ζόφου μέσα στην οποία είναι παγιδευμένοι οι ήρωες, όπως και η, θα λέγαμε, δημοσιογραφική διαύγεια του όλου χρονικού. Αυτό που κυρίως λείπει, είναι η πιο προσεκτική, βαθύτερη μελέτη του Σαρλί, του χιμαιρικού πάθους του να λύσει το μυστήριο και των επιπτώσεων στην οικογένειά του. Το σενάριο, αν και καλά μελετημένο ως αφήγηση, παραείναι αποστασιοποιημένο και επιπλέον δεν εκμεταλλεύεται δραματουργικά κάποιες κοινωνικές συνιστώσες, όσον αφορά τις δυσλειτουργίες των διωκτικών υπηρεσιών. Σε τελευταία ανάλυση, ο φρέσκος στη μεγάλη οθόνη Φρεντερίκ Τελιέ γράφει και σκηνοθετεί με μεγάλη δεξιότητα, καταφέρνοντας να δώσει μια ιστορία που μένει στη μνήμη σου, χωρίς όμως να σε έχει ενθουσιάσει ιδιαίτερα για κάτι, πέρα απ` την ισχυρή παρουσία των πρωταγωνιστών.
Βαθμολογία: