
Μακρινός Ορίζοντας
- Far and Away
- 1992
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Δραματική, Έπος, Εποχής, Περιπέτεια
- 27 Νοεμβρίου 1992
Αρχές δεκαετίας του 1890. Ένας νεαρός, ο Τζόζεφ Κόνελι, αφήνει την Ιρλανδία με τη Σάνον, την κόρη του αφεντικού του -μετά από μια παρεξήγηση με τον πατέρα της-, με όνειρο να αποκτήσουν ένα δικό τους κομμάτι γης στην Οκλαχόμα. Όταν φτάνουν στις ΗΠΑ αρχίζουν με δυσκολία να μαζεύουν χρήματα. Ο Τζόζεφ γίνεται μποξέρ και σύντομα γνωρίζει τη δόξα μέχρι τη στιγμή που χάνει. Οι εργοδότες του κλέβουν όλα τα χρήματα του ζευγαριού, κι έτσι το ζευγάρι πρέπει να αντιμετωπίσει την πείνα μέσα στην παγωνιά του χειμώνα, προσπαθώντας παράλληλα να διατηρήσουν το όνειρο για δική τους γη ζωντανό.
Σκηνοθεσία:
Ron Howard
Κύριοι Ρόλοι:
Tom Cruise … Joseph Donnelly
Nicole Kidman … Shannon Christie
Thomas Gibson … Stephen Chase
Colm Meaney … Kelly
Robert Prosky … Daniel Christie
Barbara Babcock … Nora Christie
Eileen Pollock … Molly Kay
Jared Harris … Paddy
Rance Howard … Tomlin
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Bob Dolman
Στόρι: Bob Dolman, Ron Howard
Παραγωγή: Brian Grazer, Ron Howard
Μουσική: John Williams
Φωτογραφία: Mikael Salomon
Μοντάζ: Daniel P. Hanley, Mike Hill
Σκηνικά: Allan Cameron, Jack T. Collis
Κοστούμια: Joanna Johnston
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Far and Away
- Ελληνικός Τίτλος: Μακρινός Ορίζοντας
Παραλειπόμενα
- Για τη σκηνή της τελικής -ιστορικής- κούρσας στην Οκλαχόμα, χρησιμοποιήθηκαν 800 αναβάτες και κομπάρσοι, 900 άλογα, μουλάρια και βόδια, και 200 άμαξες. Εννιά κάμερες ήταν διαθέσιμες, ενώ ως απολογισμός τέσσερις άνθρωποι έσπασαν κάποιο κόκκαλο και ένα άλογο ξεψύχησε.
- Έσχατη ταινία για τον Cyril Cusack, που το 1993 έφυγε από τη ζωή.
- Τελευταία ταινία ως διευθυντής φωτογραφίας για τον Mikael Salomon, που έκτοτε αφοσιώθηκε σε σκηνοθετική καριέρα.
- Παρότι η Nicole Kidman δεν έπρεπε να διδαχτεί την ιρλανδική προφορά, μια και οι αριστοκράτισσες στην Ιρλανδία μιλούσαν τότε με καθαρά βρετανική προφορά, αποφασίστηκε ότι κάτι τέτοιο θα μπέρδευε τους θεατές.
- Τρεις πρόγονοι του Ron Howard συμμετείχαν αληθινά στη μεγάλη κούρσα του 1893.
- Πρώτη μόλις ταινία μετά την Κόρη του Ράιαν (1970) που παρουσιάστηκε σε αρνητικό φορμάτ Super 65mm.
- Πρώτη ταινία που χρησιμοποίησε τις κάμερες Panavision Super 70mm, αν και σε κάποιες σκηνές μπήκαν σε λειτουργία κάμερες Arriflex 765, VistaVision 35mm και Bell & Howell Eyemo 35mm.
- Μετά από παράκληση του σκηνοθέτη, ο Rod Steiger πέρασε από οντισιόν για τον ρόλο του Ντάνιελ Κρίστι, αλλά απέτυχε. Το ίδιο ζητήθηκε και από τον Richard Harris, αλλά εκείνος αρνήθηκε.
- Στο συν οι εισπράξεις, αν και οι παραγωγοί προσδοκούσαν σε μεγαλύτερο νούμερο. Συνολικά εισέπραξε 137,8 εκατομμύρια δολάρια, έναντι μπάτζετ των 60.
- Σε προβολή το 1996 για το κανάλι ABC, προστέθηκαν 35 λεπτά έξτρα σκηνών.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η Enya συνέθεσε κι ερμήνευσε για την ταινία το Book of Days.
- Στο σκορ συμμετέχει και η γνωστή ιρλανδική φολκ μπάντα των The Chieftains.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 9/8/2016
Το ζεύγος Κρουζ-Κίντμαν επένδυσε πολλά -καλλιτεχνικά και χρηματικά σε αυτό το έπος και συνάντησε μία από τις μεγαλύτερες αναλογικά εμπορικές και καλλιτεχνικές αποτυχίες των 1990. Έλα, όμως, που η ταινία δανείζεται μια δόση μαγείας από το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» και είναι μια μεγαλόπνοη ιστορία που δύσκολα σε αφήνει αδιάφορο. Με ελαφριά λογική κόμικ, Κρουζ και Κίντμαν λάμπουν ως ένα ζευγάρι που θα περάσει χίλια μύρια κύματα, με ένα κείμενο που ρέει, ελίσσεται και παραπέμπει σε παλιό αμερικανικό κινηματογράφο που δεν σε αφήνει να κουραστείς. Είναι περιπέτεια, είναι γουέστερν, είναι ρομάντζο, είναι ευχάριστη (σχεδόν κομεντί), είναι κοινωνικό δράμα, είναι ένα πακέτο-ταινία για όλα τα γούστα, σεβόμενο έναν θεατή που θέλει καθαρή ψυχαγωγία. Μεγάλο κι ως παραγωγή, με διευθυντή ορχήστρας τον Ρον Χάουαρντ που ξέρει τόσο το τι θέλει να δει ένα νεανικό κοινό, όσο κι ένα πιο ώριμο. Δεν λείπει και το κοινωνικό-σατιρικό σχόλιο, ακόμα κι αν μοιάζει αναχρονιστικά βγαλμένο από βιβλίο του Κάρολου Ντίκενς.
Βαθμολογία: