Η Μαρία Έντερς είναι μια μεγάλη και πετυχημένη χρόνια ερμηνεύτρια και χαίρει και της συντροφιάς της πιστής της βοηθού, Βαλεντίν. Η καριέρα της ξεκίνησε από ένα συγκεκριμένο ρόλο σε ταινία, η οποία μόλις ξαναγυρίστηκε με νέο καστ. Η Τζο-Αν Έλις είναι η νεαρή ηθοποιός που παίζει τον ρόλο που ανέδειξε τη Μαρία, αλλά κι αυτή είναι εξίσου έξοχη. Αυτό κάνει τον κόσμο της Μαρία να σωριαστεί γύρω της. Κυνηγημένη από το παρελθόν, παίρνει τη βοηθό της και απομονώνεται στην ελβετική κι ορεινή πόλη του Σιλς Μαρία.

Σκηνοθεσία:

Olivier Assayas

Κύριοι Ρόλοι:

Juliette Binoche … Maria Enders

Kristen Stewart … Valentine

Chloe Grace Moretz … Jo-Ann Ellis

Johnny Flynn … Christopher Giles

Lars Eidinger … Klaus Diesterweg

Hanns Zischler … Henryk Wald

Brady Corbet … Piers Roaldson

Angela Winkler … Rosa Melchior

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Olivier Assayas

Παραγωγή: Charles Gillibert

Φωτογραφία: Yorick Le Saux

Μοντάζ: Marion Monnier

Σκηνικά: Francois-Renaud Labarthe

Κοστούμια: Jurgen Doering

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Clouds of Sils Maria

Ελληνικός Τίτλος: Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

Εναλλακτικός Τίτλος: Sils Maria

Κύριες Διακρίσεις

  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών.
  • Βραβείο Cesar δεύτερου γυναικείου ρόλου (Kristen Stewart). Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρώτο γυναικείο ρόλο (Juliette Binoche), σενάριο και φωτογραφία.

Παραλειπόμενα

  • Η Kristen Stewart ήταν η αρχική επιλογή για τον ρόλο της Βαλεντίν, αλλά τον είχε απορρίψει λόγω φόρτου εργασίας. Τότε τον ανέλαβε η Mia Wasikowska, αλλά αποχώρησε έπειτα κι αυτή. Όταν προσέγγισαν εκ νέου τη Stewart με νέο χρονοδιάγραμμα γυρισμάτων, αυτή δέχτηκε.
  • Η Juliette Binoche ήταν αυτή που είχε την ιδέα για την ταινία. Την είπε στον Olivier Assayas, του οποίου του άρεσε και την έκανε σενάριο.
  • H Stewart έγινε η πρώτη αμερικανή γυναίκα ηθοποιός που κέρδισε βραβείο ερμηνείας στα Cesar.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης

Έκδοση Κειμένου: 13/5/2015

Στο σημείο της σκηνοθετικής του ωρίμανσης, ο Olivier Assayas αναμετράται με τον χρόνο, αποτίοντας φόρο τιμής στη γυναικεία φύση, σε ένα σινεμά που καταφέρνει στην απλότητά του να γίνει ανατρεπτικό και να στοχαστεί. Βάζοντας τις γενεές σε σύγκρουση, ερμηνεύει την εικόνα της εποχής και τα κοινωνικά σκάνδαλα που τις χαρακτηρίζουν, αποδομώντας παράλληλα την αξία των ανθρώπων που τα προκαλούν, ευρισκόμενοι σε έναν συνεχή αγώνα για δόξα, αποδοχή και αγάπη. Ο γάλλος δημιουργός, πανταχού παρών και πάντα πληρών, με καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του κινηματογραφικού γίγνεσθαι, αρνείται να υποκύψει στις σύγχρονες κινηματογραφικές συμβάσεις και τελικά αποδεικνύει ότι για να κάνεις μεγάλα έργα χρειάζεσαι πειθαρχία, πίστη και φυσικά λίγη τύχη.

Η Juliette Binoche, στη σωστότερη ίσως κινηματογραφική επιλογή των τελευταίων χρόνων, υποδύεται μια φτασμένη σταρ του μεγάλου «ευρωπαϊκού σινεμά», που φτάνοντας στο σημείο καμπής, με πορεία προς την καλλιτεχνική περιθωριοποίηση, ψάχνει τον τρόπο να κρατηθεί στην επιφάνεια, υποκινούμενη από την προσπάθεια να ικανοποιήσει τη φθαρμένη ματαιοδοξία της, οδηγούμενη πότε από την αδηφάγα αυταρέσκειά της και πότε από την λαχτάρα της για ζωή. Επιδιώκοντας να προσαρμοστεί στις τρέχουσες κοινωνικό-καλλιτεχνικές συνθήκες, αντιστέκεται με πείσμα στη δύναμη του χρόνου που λυσσαλέα ροκανίζει την ψυχή της, αφήνοντας ένα ακόμα σημάδι στο πρώιμα ρυτιδιασμένο της πρόσωπο. Αυτή λοιπόν η κινηματογραφική φιγούρα, έρχεται σε σύγκρουση με το σήμερα που αντιπροσωπεύει η απροσδόκητα καλή Chloe Grace Moretz μέσα από το χαρακτήρα της Jo-Ann Ellis, δείγμα ανθρώπου ικανό να προσδιορίσει την τάση του κόσμου να φτιάξει σταρ από τα σκάνδαλα, κανιβαλίζοντας ανθρώπινες ψυχές αδιακρίτως, στην προσπάθεια για την καυτή είδηση και αδιαφορώντας για τα όποια ψεγάδια ταλέντου διαθέτει ο εκάστοτε νεαρός κινηματογραφικός ηθοποιός.

Η Binoche παραδίδεται στην ηρωίδα της και ο Assayas τής δίνει όλο τον χώρο να ξεδιπλώσει τον χαρακτήρα της ντίβας Maria Enders. Αυτή κραδαίνοντας με περηφάνεια τα σημάδια που άφησε ο χρόνος στην κινηματογραφική της πορεία, αλλά και τη δήλωση ότι προέρχεται από ένα σινεμά που εφηύρε ήθη και ιδέες, θα έρθει σε αντιπαράθεση και με τη «σύγχρονη» Valentine, που προσπαθεί διακαώς να εντοπίσει σημεία ταύτισης στις εποχές, στοιχεία που να δικαιολογούν τις πράξεις των μνημονευόμενων θεατρικών χαρακτήρων και τις εμμονές τους για ζωή. Η Kristen Stewart, υποκριτικά προσγειωμένη και αναπάντεχα εντός σεναρίου, αναμετράται στα ίσα με την Binoche και καταφέρνει να αποσπάσει βραβείο στα φετινά «γαλλικά Όσκαρ» -γράφοντας ιστορία-, σε μια κίνηση που εννοιολογικά έρχεται να σταθεί ως επιβεβαίωση στην ιδέα που πρεσβεύει το φιλμ.

Μέσα από έναν πρωτόγονο, πνευματικό, αλλά απόλυτα οικείο αφηγηματικό ρυθμό και αρωγό τις αξιοζήλευτες ερμηνείες από ένα προκλητικά αντισυμβατικό καστ, ο εγκεφαλικός Olivier Assayas απογειώνει ένα κινηματογραφικό σενάριο που εκπλήσσει με τη πληθωρικότητα και την πολυεπίπεδη προσέγγισή του σε θέματα γυναικείας ψυχολογίας. Ο Assayas δομεί μέσα στην τέχνη το πορτρέτο της σύγχρονης γυναίκας, με τις απαραίτητες πινελιές ικανές να το ανάγουν σε αριστούργημα ωστόσο να απουσιάζουν, ιδίως στην αμφιλεγόμενη αναπτυξιακή μετάβαση προς έναν επίλογο που μένει για ευνόητους λόγους ανοιχτός. Τρεις άνθρωποι του κινηματογράφου, Assayas, Binoche, Stewart, συναντώνται στο πιο αναγκαίο (προσωπικά και μη) κινηματογραφικό τάιμινγκ και προσφέρουν με περισσή γενναιοδωρία ένα φιλμ, πλούσιο σε γνήσιο μυστήριο, που μιλάει στοχευμένα για τη σχέση του ανθρώπου με τον χρόνο και την αδυναμία του πρώτου να συμφιλιωθεί με αυτόν. Το «Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία» αποτελεί ίσως το πιο ακριβές και συνάμα ενδιαφέρον κινηματογραφικό ραντεβού των τελευταίων χρόνων.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *