Η Άλις μετακομίζει στη Στοκχόλμη για επαγγελματικούς λόγους, αφήνοντας τον σύζυγο και τα δυο παιδιά της στην επαρχία. Στην τοξική δικαστική διαμάχη για την κηδεμονία που ακολουθεί, η Άλις σκιαγραφείται ως ακατάλληλη κι αναξιόπιστη μητέρα. Σε κατάσταση απόγνωσης, φεύγει με τα παιδιά της για μια εβδομάδα στην Τενερίφη, με την ελπίδα να αποκατασταθεί η κλονισμένη εμπιστοσύνη.
Σκηνοθεσία:
Amanda Kernell
Κύριοι Ρόλοι:
Ane Dahl Torp … Alice
Sverrir Gudnason … Mattias
Troy Lundkvist … Vincent
Tintin Poggats Sarri … Elina
Eva Melander … Margit
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Amanda Kernell
Παραγωγή: Lars Lindstrom, Eva Akergren
Μουσική: Kristian Eidnes Andersen
Φωτογραφία: Sophia Olsson
Μοντάζ: Anders Skov
Σκηνικά: Sabine Hviid
Κοστούμια: Sandra Woltersdorf
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Charter
- Ελληνικός Τίτλος: Το Ταξίδι
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Πτήση Τσάρτερ [φεστιβάλ]
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για γυναικεία ερμηνεία (Ane Dahl Torp) στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.
- Βραβείο σκηνοθεσίας, πρώτου γυναικείου ρόλου (Ane Dahl Torp) και φωτογραφίας στα Guldbagge, τα εθνικά βραβεία της Σουηδίας. Υποψήφιο σε ακόμα 4 κατηγορίες, μεταξύ αυτών και καλύτερης ταινίας.
- Επίσημη πρόταση της Σουηδίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.
Παραλειπόμενα
- Η σκηνοθέτις δανείστηκε έμπνευση από προσωπικά της βιώματα, όπως το διαζύγιο των γονιών της, για να γράψει το στόρι.
Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη
Έκδοση Κειμένου: 3/11/2021
Ένας πρώην σύζυγος απαγορεύει στη νυν και αεί μητέρα να δει τα παιδιά της. Κι έτσι, αυτή -σε μια απονενοημένη προσπάθεια για επικοινωνία- αποφασίζει να τα απαγάγει ετοιμάζοντας αβέβαιο ταξίδι μοναχά για πάρτη τους στις Κανάριες Νήσους. Η σουηδή σκηνοθέτης Amanda Kernell εγκαταλείπει εδώ τη Σουηδία για το ηλιόλουστο ισπανικό νησιώτικο έδαφος, και για μια κατάδυση στη γυναικεία μητρική ψυχοσύνθεση.
Διαθέτοντας ένα υπέροχο σενάριο που δεν εγκαταλείπει ποτέ τον ρεαλισμό του, καταφέρνει ταυτόχρονα να μην κραυγάσει ποτέ την αναπόφευκτη δραματικότητα της πραγματικότητας του. Χωρίς λοιπόν αναίτιους διδακτισμούς περί καλής μάνας και κακού πατέρα, η αφήγηση αφήνεται στη ροή της σκληρής αλήθειας, συντρίβοντας απόλυτα το παγόβουνο του μελοδραματισμού. Κι αν λείπουν οι δραματικές κορώνες, η συγκίνηση βρίσκει κι αυτή τα σεναριακά πατήματα της καταφέρνοντας να φωλιάσει σε μυαλά και ψυχές.
Σκηνοθετικά, η Kernell επενδύει στην απεικόνιση της φύσης και της πρωταγωνίστριας της, Ane Dahl Trop. Και, τελικά, Κανάριες Νήσοι και σουηδή ηθοποιός αποδεικνύονται άξιοι κι υπέροχοι παρτενέρ σε μια σκηνοθεσία που καταφέρνει να τέρψει τα σινεφιλικά μας μάτια, χαρίζοντας μας την εγγύτητα ενός μαγικού τοπίου και μιας συγκινητικής -πλην στιβαρής- ερμηνείας.
Συμπερασματικά, πρόκειται για μια ταινία που ενδεχομένως να μην ανακαλύπτει μία νέα κινηματογραφική γλώσσα ή να «παίζει» με τόλμη με τις κινηματογραφικές φόρμες. Καταφέρνει όμως να χαρίσει ένα σινεφιλικό κομμάτι αψεγάδιαστου κινηματογραφικού ρεαλισμού.
Βαθμολογία: