Η τυφλή και όμορφη Έμα Μπρόντι ξαναβρίσκει το φως της μετά από μεταμόσχευση και μετά από 20 χρόνια στο σκοτάδι. Σύντομα, όμως, γίνεται μάρτυρας μιας στυγνής δολοφονίας. Το πρόβλημα είναι πως η νέα της όραση έχει το μειονέκτημα πως κάποια πράγματα που βλέπει τής εμφανίζονται αργότερα, μαζί και σημαντικές λεπτομέρειες του φόνου. Σε συνεργασία με τον ντετέκτιβ Τζον Χάλστρομ, προσπαθεί να βρει τον δολοφόνο προτού τη βρει εκείνος.
Σκηνοθεσία:
Michael Apted
Κύριοι Ρόλοι:
Madeleine Stowe … Emma Brody
Aidan Quinn … ντετέκτιβ John Hallstrom
James Remar … ντετέκτιβ Thomas Ridgely
Peter Friedman … Δρ Ryan Pierce
Bruce A. Young … υπαστυνόμος Mitchell
Laurie Metcalf … Candice
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Dana Stevens
Παραγωγή: David Blocker
Μουσική: Brad Fiedel
Φωτογραφία: Dante Spinotti
Μοντάζ: Rick Shaine
Σκηνικά: Dan Bishop
Κοστούμια: Susan Lyall
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Blink
- Ελληνικός Τίτλος: Το Βλέμμα του Μάρτυρα
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Με τα Μάτια του Έρωτα [τηλεόραση]
Παραλειπόμενα
- Ο χαρακτήρας της Madeleine Stowe ήταν αρχικά μια ποιήτρια. Η ίδια ζήτησε να γίνει μουσικός, και διδάχτηκε βιολί για τον ρόλο.
- Η Julia Roberts είπε όχι στη συμμετοχή της.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η ροκ μπάντα του Σικάγο The Drovers εμφανίζονται ζωντανά, και συνεισφέρουν τραγούδια τους στο σάουντρακ.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 10/6/2013
Πεπειραμένος filmmaker, άλλοτε τηλεοπτικός άλλοτε κινηματογραφικός, ο Μάικλ Άπτεντ (από την εποχή του «Coronation Street» το 1966-67) μάς δίνει ένα θρίλερ που ναι μεν δεν είναι και τόσο «θριλεροειδές» αλλά διαθέτει κάποιες παράπλευρες αρετές. Πριν απ’ όλα, η τυφλή τσελίστρια που βρήκε το φως της δεν είναι μια τραγική φιγούρα σύμφωνα με το γνωστό κλισέ, αλλά μια σύγχρονη, ενεργητική καθημερινή γυναίκα. Ο τρόπος ζωής, όπως φαίνεται μέσα από κείνη και τον ντετέκτιβ, περιγράφει πολύ ρεαλιστικά το Σικάγο, με μια αστυνομία καθόλου «ηρωική», κομμένη και ραμμένη για ταινίες όπως στα ανάλογα τμήματα της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες. Ακόμη και η ερωτική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ τους, προκύπτει ως απλό φυσικό επακόλουθο παρά ως κάτι ρομαντικό και μοιραίο. Πάνω σε αυτό τον καμβά, ακόμη και το μυστήριο της υπόθεσης μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, γιατί σε «πρώτο πλάνο» έρχεται η βιολογία. Η όραση που αποκτά η ηρωίδα είναι δυσλειτουργική, γιατί κάποια οπτικά ερεθίσματα (και συχνά θολά), ο εγκέφαλος της τα αναγνωρίζει συχνά με καθυστέρηση ωρών. Έτσι, έχουμε πολλές υποκειμενικές λήψεις που έχουν και ιατρικό ενδιαφέρον.
Η αγάπη του Άπτεντ για το ντοκιμαντέρ είναι φανερή. Ωστόσο, το σενάριο επιφυλάσσει κάποιο σασπένς κι εκπλήξεις. Η Μαντλίν Στόου ικανοποιητική, ο Άινταν Κουίν επίσης, στο ύφος μιας ψύχραιμης ερμηνείας.
Βαθμολογία: