Η πόλη του Γκόθαμ απειλείται ξανά, και ο Μπάτμαν με τον Ρόμπιν πρέπει να αναλάβουν δράση. Ο μίστερ Φριζ, ένας επιστήμονας που μπορεί να διατηρηθεί στη ζωή μόνο σε συνθήκες πολικού ψύχους, η Πόιζον Άιβι, μια ακτιβίστρια και βοτανολόγος που ένα ατύχημα της δίνει τη δύναμη να επικοινωνεί με τα φυτά και το σώμα της να λειτουργεί σαν φυτικός οργανισμός, και ο Μπέιν, ένας δολοφόνος που μεταλλάχθηκε σε υπεράνθρωπο, είναι οι τρεις εχθροί που έχει να αντιμετωπίσει το δυναμικό δίδυμο. Μαζί τους και η ανιψιά του Άλφρεντ, Μπάρμπαρα, που θα ανακαλύψει το μυστικό του Μπρους και του Ντικ και θα τους ακολουθήσει ως Μπάτγκερλ.

Σκηνοθεσία:

Joel Schumacher

Κύριοι Ρόλοι:

George Clooney … Bruce Wayne/Batman

Chris O’Donnell … Dick Grayson/Robin

Arnold Schwarzenegger … Δρ Victor Fries/Mr. Freeze

Uma Thurman … Δρ Pamela Isley/Poison Ivy

Alicia Silverstone … Barbara Wilson/Batgirl

Michael Gough … Alfred Pennyworth

Pat Hingle … αστυνομικός επίτροπος James ‘Jim’ Gordon

John Glover … Δρ Jason Woodrue

Elle Macpherson … Julie Madison

Vivica A. Fox … Δις B. Haven

Vendela Kirsebom … Nora Fries

Jeep Swenson … Bane

Doug Hutchison … Golum

Coolio … Jonathan Crane

Nicky Katt … Spike

Eric Lloyd … Bruce Wayne (νεαρός)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Akiva Goldsman

Παραγωγή: Peter Macgregor-Scott

Μουσική: Elliot Goldenthal

Φωτογραφία: Stephen Goldblatt

Μοντάζ: Mark Stevens, Dennis Virkler

Σκηνικά: Barbara Ling

Κοστούμια: Ingrid Ferrin, Robert Turturice

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Batman & Robin
  • Ελληνικός Τίτλος: Μπάτμαν & Ρόμπιν
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Batman and Robin

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικς (χαρακτήρες): Batman των Bob Kane, Bill Finger.

Παραλειπόμενα

  • Μοναδικό από τη συγκεκριμένη τετραλογία δίχως τη συμμετοχή του Tim Burton υπό οποιαδήποτε ιδιότητα.
  • Η εμπορική επιτυχία του Μπάτμαν για Πάντα έβαλε τη Warner Bros σε μια τάχιστη διαδικασία παραγωγής του επόμενου σίκουελ. Ο Val Kilmer όμως δεν ήταν διαθέσιμος τόσο γρήγορα λόγω του Άγιου (αν και ο Schumacher αργότερα δήλωνε πως ήταν το Νησί του Δρ Μωρό που ήταν η αιτία, μια και ο ηθοποιός ήθελε να βρεθεί στο πλάι του Marlon Brando), με τον Schumacher να φανερώνει έντονο ενδιαφέρον να τον αντικαταστήσει με τον William Baldwin, δίχως να συμφωνεί το στούντιο. Ο David Duchovny είχε υποστηρίξει ότι ήταν κι αυτός υποψήφιος αλλά έχασε τον ρόλο λόγω “μεγάλης μύτης”.
  • Η ιστορία καταγωγής του Mr. Freeze προήλθε από το επεισόδιο Heart of Ice της σειράς Batman: The Animated Series.
  • Ed Harris, Anthony Hopkins και Patrick Stewart ήταν υποψήφιοι για τον Mr. Freeze, ενώ όταν προσλήφθηκε ο Arnold Schwarzenegger, το σενάριο γράφτηκε ξανά για να προσαρμοστεί πάνω του.
  • Η Alicia Silverstone ήταν η μοναδική επιλογή για την Batgirl. Για να την προσλάβουν όμως οριστικά, υποχρεώθηκε να μάθει να οδηγεί μοτοσυκλέτα.
  • Η πανοπλία του Mr. Freeze σχεδιάστηκε από τον Terry English, και η δημιουργία της είχε κόστος 1,5 εκατομμύριο δολάρια. Για το προσθετικό μακιγιάζ, ο Schwarzenegger χρειάζονταν να “ταλαιπωρείται” 6 ώρες κάθε ημέρα.
  • Το πρόγραμμα γυρισμάτων προσαρμόστηκε στον Clooney και τις απαιτήσεις της τηλεοπτικής σειράς Στην Εντατική.
  • Ο Corey Haim έχει ένα κάμεο ως μηχανόβιος.
  • Σύμφωνα με τον Schumacher, στη σκηνή που διακρίνονται οι στολές των Riddler και Two-Face, υπήρχε σχέδιο να εμφανίζονται πολλοί από τους κακούς των κόμικς του Μπάτμαν, αλλά όλο αυτό περικόπηκε.
  • Η Warner Bros. ξόδεψε 125 εκατομμύρια δολάρια για την προώθηση, έχοντας ήδη δώσει 160 για το μπάτζετ. Τα εισιτήρια δεν τη δικαίωσαν, σταματώντας στα 238,2 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό και οι αρνητικές κριτικές ακύρωσαν ένα προσχεδιασμένο σίκουελ με αντίπαλο τον Scarecrow και έθεσαν τέλος στο franchise υπό αυτή τη μορφή.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ούτε ένα ούτε δύο, αλλά 11 ήταν τα σινγκλ από το σάουντρακ. Η αρχή έγινε με το The End Is the Beginning Is the End (The Smashing Pumpkins) και ακολούθησαν με τη σειρά τα: Look into My Eyes (Bone Thugs-n-Harmony), Revolution (R.E.M.), Fun for Me (Moloko), House on Fire (Arkarna), Gotham City (R. Kelly), True to Myself (Eric Benet), Breed (Lauren Christy), Foolish Games (Jewel), Moaner (Underworld) και Lazy Eye (Goo Goo Dolls). Το άλμπουμ έφτασε ως το νούμερο 5 του αμερικανικού Billboard, ενώ έγινε πλατινένιο.

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 17/3/2016

Αν κάποια στιγμή της ζωής του ο Τζόελ Σουμάχερ έκανε “καταχρήσεις”, είμαι σίγουρος ότι αυτή η στιγμή ήταν το 1997. Δε μπορεί ένας άνθρωπος που δεν βρίσκεται υπό την επήρεια ουσιών, να έχει γυρίσει αυτό το φιλμ και δε μπορεί να το παρακολουθήσει κανείς χωρίς να αρχίσει να πίνει, ελπίζοντας ότι δε θα χρειαστεί να το ρίξει στα… “βαριά”.

Από την αρχή μέχρι το τέλος του, το Μπάτμαν & Ρόμπιν, είναι ένα κακόγουστο, ψυχεδελικό, καρακίτς διαφημιστικό παιχνιδιών χωρίς καμία προσπάθεια να γίνει φυσιολογική κινηματογραφική ταινία. Αν στο Μπάτμαν Για Πάντα ο Σουμάχερ επεδείκνυε μια τάση προς το κιτς και το κωμικό, εδώ το τερματίζει. Το φιλμ του θυμίζει ξεκάθαρα την τηλεοπτική σειρά των ’60ς, κάτι που από μόνο του δε σημαίνει κάτι απαραίτητα κακό. Βρισκόμαστε, όμως, στην αυγή του 2000, ο Μπάτμαν των κόμικς αλλά και των προηγούμενων ταινιών, ακόμα και αυτός της τηλεοπτικής σειράς κινουμένων σχεδίων, είναι ένας πολύ πιο σκοτεινός χαρακτήρας από αυτόν του 1960, οπότε η ιδέα του Σουμάχερ να φτιάξει μια πιο χαλαρή εκδοχή του σύμπαντος του Σκοτεινού Ιππότη αποδεικνύεται αποτυχημένη. Τα δεκάδες χιλιάδες χρώματα που έχει το φιλμ, οι κακοσχεδιασμένες στολές των ηρώων (ποιός δεν έχει ακούσει για τις γνωστές πλέον Μπατ-θηλές;), το άτοπο και συνήθως κακό χιούμορ, η απίστευτη βαβούρα που ο Σουμάχερ ονομάζει δράση αλλά και η πολύ κακή χρησιμοποίηση των ηθοποιών, κάνουν το φιλμ μια από τις χειρότερες κινηματογραφικές εμπειρίες που μπορεί να έχει κάποιος, είτε του είναι οικείος ο κόσμος του Μπάτμαν είτε όχι.

Ο Κλούνεϊ αποτελεί την χειρότερη επιλογή για το ρόλο του Μπρους Γουέιν/ Μπάτμαν. Ο ίδιος νιώθει άβολα μέσα στη στολή του ήρωα, ενώ όταν τη βγάζει μας δίνει έναν άνοστο Μπρους Γουέιν, ο οποίος επιδίδεται σε γκριμάτσες αμηχανίας και νευρικού χαμόγελου σε κάθε πλάνο. Τίποτα σκοτεινό, τίποτα πιο βαθύ δεν υπάρχει στον χαρακτήρα που φτιάχνει ο Κλούνεϊ, όπως τίποτα πιο βαθύ δε θα βρεις σε κανέναν από τους υπόλοιπους χαρακτήρες. Ο Κρις Ο’Ντόνελ παραμένει αδιάφορος ως Ρόμπιν, η Αλίσια Σίλβερστοουν μπαίνει στο φιλμ και σε μια νύχτα γίνεται το Κορίτσι Νυχτερίδα, έτσι απλά χωρίς καμία εκπαίδευση, η Ούμα Θέρμαν δε μπορεί να κάνει κάτι με το χαρακτήρα της Πόιζον Άιβι, ενώ ο Μπέιν, ένας από τους πιο έξυπνους και μοχθηρούς κακούς των κόμικς, παρουσιάζεται σαν ένας τεράστιος ουρακοτάγκος, χωρίς στάλα μυαλό. Ο Άλφρεντ του Μάικλ Γκάουφ παραμένει συμπαθής και το περίεργο της υπόθεσης είναι ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ! Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, ο Αυστριακός γίγαντας σου δίνει την αίσθηση ότι προσπαθεί να βάλει λίγο ψυχή στο χαρακτήρα του πίσω από τις συνεχόμενες ατάκες που πρέπει να ξεστομίζει, όμως, μένει στην προσπάθεια.

Με την υποδοχή που είχε το Μπάτμαν & Ρόμπιν από κοινό και κριτικούς, η δημίουργια μιας πέμπτης ταινίας του Μπάτμαν, η οποία ήταν ήδη στα σκαριά και θα τη σκηνοθετούσε πάλι ο Σουμάχερ, πάγωσε για τα καλά. Το πλήγμα στο franchise το τελευταίο φιλμ του Σουμάχερ ήταν τεράστιο και χρειάστηκε να περάσουν κοντά δέκα χρόνια για να επανέλθει ο Μπάτμαν στον κινηματογράφο, με το Batman Begins, του Κρίστοφερ Νόλαν. Το Μπάτμαν & Ρόμπιν δεν αποτελεί μόνο τη χειρότερη ταινία του Σκοτεινού Ιππότη ή μια από τις χειρότερες υπερηρωικές ταινίες (υπάρχει ανταγωνισμός από το Superman IV) αλλά και μια από τις χειρότερες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ. Δείτε το μόνο για να καταλάβετε τι σημαίνει κακή ταινία.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

31 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *