Στο κοντινό μέλλον, το 2027, ένας μισθοφόρος που ακούει στο όνομα Τούροπ δέχεται το συμβόλαιο του ρώσου μαφιόζου Γκόρσκι, και αναλαμβάνει να μεταφέρει μια νεαρή κοπέλα από τη Ρωσία στη Νέα Υόρκη. Ο Τούροπ συναντά την Ορόρα σε ένα μοναστήρι της Μογγολίας και το μεγάλο ταξίδι τους για την Αμερική ξεκινά, συνοδεία της μοναχής αδελφής Ρεμπέκα. Στην πορεία, ο Τούροπ αντιλαμβάνεται ότι η Ορόρα δεν είναι μια συνηθισμένη κοπέλα: προαισθάνεται την έκρηξη σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό, καταφέρνει να οδηγήσει ένα υποβρύχιο 30 ετών και μιλάει 19 γλώσσες χωρίς να τις έχει διδαχτεί ποτέ. Φτάνοντας στη Νέα Υόρκη μετά από πολλές περιπέτειες, ο Τούροπ προσπαθεί να προστατεύσει την Ορόρα από τη θρησκευτική της αίρεση και τη ρωσική μαφία, και ύστερα από μια σκληρή αντιπαράθεση, μια τεράστια πλεκτάνη αποκαλύπτεται.

Σκηνοθεσία:

Mathieu Kassovitz

Κύριοι Ρόλοι:

Vin Diesel … Hugo Toorop

Melanie Thierry … Aurora

Michelle Yeoh … αδελφή Rebeka

Gerard Depardieu … Gorsky

Charlotte Rampling … η αρχιερέας

Mark Strong … Finn

Lambert Wilson … Δρ Arthur Darquandier

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Mathieu Kassovitz, Eric Besnard

Παραγωγή: Alain Goldman, Mathieu Kassovitz, Selwyn Roberts

Μουσική: Atli Orvarsson

Φωτογραφία: Thierry Arbogast

Μοντάζ: Benjamin Weill

Σκηνικά: Paul Cross, Sonja Klaus

Κοστούμια: Chattoune, Fab

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Babylon A.D.

Ελληνικός Τίτλος: Babylon A.D.

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Babylon Babies του Maurice G. Dantec.

Παραλειπόμενα

  • Ο Kassovitz σχεδίαζε την παραγωγή επί χρόνια, μέχρι που βρήκε την απαραίτητη χρηματοδότηση.
  • Ο Vincent Cassel ήταν ο αρχικός υποψήφιος για τον κύριο ρόλο.
  • Ο Vin Diesel απέρριψε το Hitman για παίξει εδώ. Ήταν όμως μια επιλογή της παραγωγής, και όχι του Kassovitz.
  • Λόγω διαμάχης ανάμεσα στον σκηνοθέτη και την 20th Century Fox επάνω στο τελικό μοντάζ, η ταινία δεν έτυχε καλής προώθησης.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 15/10/2008

Όταν έχεις δει τον Vin Diesel μία φορά, τα έχεις δει όλα. Δεν θα το θεωρούσα υπερβολικό, αν κάποιος βλέποντας το Babylon A.D. μπερδευτεί και πιστεύει πως ξαναβλέπει το Chronicles of Riddick. Όμως, αν ο Diesel δεν προσφέρει δικαίωμα για τόσα πολλά σχόλια, ο Mathieu Kassovitz θα μπορούσε να γίνει βιβλίο! Από το 1995 και τη «βόμβα» που έβαλε, πρώτιστα στις Κάνες, με το Μίσος, ακολουθεί μια σταθερά καθοδική πορεία, που φαντάζει πως σε λίγο δεν θα πηγαίνει πιο κάτω…

Εδώ έχουμε ένα βαρετό σενάριο που κοπιάρει τη νοοτροπία του Πέμπτου Στοιχείου, χωρίς όμως η φουτουριστική εικόνα να έχει οποιαδήποτε έκπληξη, όπως η ταινία του συμπατριώτη του σκηνοθέτη Luc Besson. Ανάμεσα σε σεναριακά λαθάκια και άκυρες φιλοσοφικές νότες, ο Diesel περιφέρεται αναζητώντας ευκαιρία για δράση. Στην ουσία, θα τη βρει, ως ικανό θέαμα, μονάχα μία φορά και προς τα τέλη, αλλά όχι στο φινάλε, που απλά ανοίγει λογαριασμούς για ένα σίκουελ. Αμφίβολο βέβαια το αν υπάρξει ποτέ αυτό το σίκουελ, αφού η ταινία ήταν μια παταγώδη αποτυχία, τόσο καλλιτεχνικά όσο και εμπορικά. Δεν γνωρίζω αν ο γάλλος δημιουργός μας μισεί, αλλά σίγουρα νοσταλγήσαμε το δικό του «μίσος»…

Βαθμολογία:


Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης 

Έκδοση Κειμένου: 16/10/2008

O διάσημος Γάλλος ηθοποιός Mathieu Kassovitz, ταυτοχρόνως όμως και σκηνοθέτης, μια του ύψους (La Haine) και μια του βάθους (Gothika), επιχειρεί μέσα από τη νέα του ταινία να εκφράσει την άποψη του σχετικά με τον προορισμό της ανθρωπότητας και την κατάσταση του πλανήτη σε μερικές δεκάδες χρόνια από τώρα. Επιστρατεύοντας ένα αξιόλογο διεθνές καστ και με τον Vin Diesel στον πρωταγωνιστικό ρόλο, περιγράφει την ιστορία του Toorop, ενός μισθοφόρου που έχει ως αποστολή να συνοδεύσει μια γυναίκα από τη μια άκρη του πλανήτη στην άλλη. Αυτό που δεν ξέρει όμως, είναι ότι ένας ολόκληρος οργανισμός την περιμένει, καθώς πρόκειται για ένα ύστατο τεχνολογικό θαύμα με ανθρώπινα χαρακτηριστικά.

Όπως καταλάβατε ευθύς εξ αρχής το ρόλο του ταλαίπωρου μισθοφόρου αναλαμβάνει ο Diesel, αν και το όνομα κάποιου διασημότερου και ποιοτικότερου ηθοποιού θα έδινε άλλη αξία στο όλο εγχείρημα (αλλά λιγότερα εισιτήρια στα ταμεία), του «δέματός» του οι Melanie Thierry και η Michelle Yeoh και των κακών της υπόθεσης ο ερμηνευτικά αφοπλιστικός Gerard Depardieu και η -ότι μου δίνουν το αποθεώνω- Charlotte Rampling.

Πίσω από τις φιλότιμες προσπάθειες του Vin Diesel, τις κατά διαστήματα φτηνές λύσεις εντυπωσιασμού και την υπογραφή ενός πολυπράγμονα και άνισου σκηνοθέτη, κρύβεται μια βαθιά συνειδητοποιημένη περιπέτεια φαντασίας που εκπληρώνει αξιοπρεπώς τον σκοπό της: διασκεδάζει και προβληματίζει. Και ως τελικό αποτέλεσμα ικανοποιεί αρκετά.

Ο γαλλοαναθρεμένος σκηνοθέτης Mathieu Kassovitz, δίνει ευρωπαϊκή νότα στη νέα του ταινία, με συνέπεια αυτή να ξεφεύγει από την εικόνα μιας τυπικής αμερικανικής περιπέτειας στην οποία οι ήρωες τρέχουν άσκοπα εδώ και εκεί. Γεγονός που σημαίνει ότι η δράση περιορίζεται κατά πολύ, ικανοποιεί ως ένα βαθμό αλλά εκεί διαπιστώνεται ότι ο σκηνοθέτης πέφτει στην παγίδα των φτηνών αλλά όχι ξεδιάντροπων «εμπορικών» λύσεων.

Μπορεί να μην πρόκειται για το αγαπημένο μου είδος, όμως εκτίμησα το Babylon δεόντως. Γιατί διαπίστωσα ότι ο Kassovitz έχοντας κατοχυρώσει εκτός των άλλων και ένα πετυχημένο σύνολο συνεργατών στο σενάριο, σκηνοθετεί μια ταινία που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το μακρινό, άπειρο και κακομαθημένο εγγονάκι του Blade Runner. Σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζεται με το φουτουριστικό αριστούργημα του Scott, όμως στο Babylon A.D. γίνεται σαφής υπαινιγμός για την συνύπαρξη ανθρώπων και μηχανών ή αν θέλετε ανθρώπων και τεχνολογίας. Ο Kassovitz συντάσσει τη δική του διακήρυξη για τη χρήση τεχνολογικών γνώσεων και προϊόντων, καυτηριάζει θέματα από τη μετανάστευση μέχρι το ρατσισμό και τη θρησκεία κι αφήνει έμμεσους υπαινιγμούς για την αμερικάνικη νοοτροπία ζωής. Η ανθρώπινη απληστία και η αμερικανική κυριαρχία προσωποποιημένη από την Charlotte Rampling συγκρούεται με την ηθική εικόνα του ρεαλιστή Diesel μέχρι το ανοιχτό φινάλε που σε δύο εικόνες του και μόνο καταφέρνει να προβληματίσει τόσο όσο η ταινία ολόκληρη.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.