
Η Δαιμονισμένη Χάνα Γκρέις
- The Possession of Hannah Grace
- Cadaver
- 2018
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Θρίλερ, Μεταφυσικό Θρίλερ, Τρόμου, Φαντασίας
- 29 Νοεμβρίου 2018
Ένας εξορκισμός εκτροχιάζεται καταλήγοντας στον θάνατο μιας νεαρής γυναίκας. Οι μήνες περνάνε, και η Μέγκαν Ριντ, που εργάζεται στη νυχτερινή βάρδια ενός νεκροτομείου, παραλαμβάνει μια παραμορφωμένη σωρό. Κλειδωμένη κι ολομόναχη στους υπόγειους διάδρομους, η Μέγκαν αρχίζει να έχει τρομαχτικά οράματα και υποψιάζεται ότι η σωρός μπορεί να έχει καταληφθεί από μια δαιμονική σκοτεινή δύναμη.
Σκηνοθεσία:
Diederik Van Rooijen
Κύριοι Ρόλοι:
Shay Mitchell … Megan Reed
Stana Katic … Lisa Roberts
Grey Damon … Andrew Kurtz
Kirby Johnson … Hannah Grace
Nick Thune … Randy
Jacob Ming-Trent … Ernie Gainor
Maximillian McNamara … Dave
Louis Herthum … Grainger
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Brian Sieve
Παραγωγή: Todd Garner, Sean Robins
Μουσική: John Frizzell
Φωτογραφία: Lennert Hillege
Μοντάζ: Stanley Kolk, Jake York
Σκηνικά: Paula Loos
Κοστούμια: Deborah Newhall
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Possession of Hannah Grace
- Ελληνικός Τίτλος: Η Δαιμονισμένη Χάνα Γκρέις
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Cadaver
Παραλειπόμενα
- Ντεμπούτο στο Χόλιγουντ για τον ολλανδό Diederik Van Rooijen.
- Η καναδή μοντέλο και ηθοποιός Shay Mitchell αναλαμβάνει για πρώτη φορά τον πρώτο ρόλο σε μια ταινία.
- Γυρισμένο εξολοκλήρου σε 3.000 USD κάμερα, τη Sony A7S II. Έγινε έτσι η πρώτη κινηματογραφική ταινία με κάμερα πλήρους πλαισίου δίχως κάτοπτρο.
- Αρχικός τίτλος στη φάση του προσχεδίου ήταν το Cadaver (πτώμα). Παρέμεινε σε πολλές διεθνείς αγορές.
- Στην Ελλάδα δεν έγινε καμία δημοσιογραφική προβολή.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 24/2/2019
Υπάρχουν μηδενικά που μπορείς να βρεις μέσα τους στοιχεία και να αποδεχτείς ότι μπορεί να γίνουν cult, και υπάρχουν κάποια που ούτε αυτή την τιμή δεν μπορούν να διεκδικήσουν. Η άμοιρη η «Χάνα Γκρέις», λοιπόν, είναι μια ταινία που δεν φτάνει τα 80 λεπτά, κι από τα μισά ψάχνεις να «δραπετεύσεις» του μαρτυρίου! Δεν είναι ότι δεν συμβαίνει τίποτα, απλά τίποτα από όσα συμβαίνουν δεν έχει το παραμικρό θριλερο-ενδιαφέρον. Έχουμε όμως και κάτι παράδοξο. Δεν μιλάμε για τετριμμένη πλοκή ή θέμα που έχεις βαρεθεί να βλέπεις (ξεχάστε και τα περί εξορκισμού που μπορεί κάποιοι να αναμένατε), απλά για τεράστια έλλειψη δημιουργικότητας, σε επίπεδο απορίας…
Δεν έχω πείρα από το κινηματογραφικό παρελθόν του ολλανδού σκηνοθέτη, που εδώ υπογράφει την πρώτη του αγγλόφωνη «δημιουργία». Αλλά δεν γίνεται να μη βλέπει ότι δεν παράγεται ο παραμικρός τρόμος, ούτε καν ότι τα «τρομο-φλασάκια» του είναι τόσο άσφαιρα. Ως προς αυτό, φυσικά, ναι κι αυτός στα jump-scares επενδύει, για να μη νομίζουμε ότι επειδή δεν έχουμε ξαναδεί παρόμοια πλοκή, είμαστε και μακριά από τα βαρετά κλισέ της τελευταίας 20ετίας. Όπως δεν γίνεται να μη βλέπει κι ότι ο δαίμονας-φονιάς του φιλμ δεν ασκεί κάποια υποτυπώδη γοητεία στον θεατή, μια και το στόρι δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τη δική του μυθολογία, αλλά αυτή της ομολογουμένως κούκλας Shay Mitchell που απλά τυχαίνει να βρίσκεται εκεί. Και η αυτή η «ομολογουμένως» έχει τα δικά της προβλήματα, με τα οποία πρέπει ντε και καλά να ασχοληθούμε. Σαν να είναι κι αυτή ένας κλισέ action-hero, κουβαλάει μια σκληρή κι αφόρητη εμπειρία που την επηρεάζει ψυχολογικά, κι εμείς οι θεατές πρέπει να νοιαστούμε (λες και είναι κοινωνικό δράμα), δίχως να έχει σχέση με το επίκεντρο του τρόμου. Απλά για να βρούμε κάτι να γεμίσουμε αυτά τα απέραντα… 80 λεπτά.
Θα με συγχωρήσετε για τον ειρωνικό μου λόγο, αλλά όταν δείτε το φιλμ και με καταλάβετε, θα είναι πλέον αργά, αφού θα έχετε χάσει την ώρα σας τσάμπα και βερεσέ. Ίσως βέβαια νιώσετε ότι βλέπετε κατά τη γέννηση του έναν νέο τύπο ψυχοπαθή δολοφόνου, που διαφέρει αισθητά από τους γνωστούς, επειδή είναι υπό την επήρεια ενός δαίμονα (για τον οποίο σιγά μη γίνονταν λόγος επί του φιλμ). Τώρα, γιατί ενώ αυτός έχει υπερφυσικές δυνάμεις μεγαλύτερες από τον Μαγκνέτο και δεν έχει κάνει ήδη τον κόσμο ολάκερο άνω-κάτω, είναι κάτι που μονάχα ο σεναριογράφος θα μπορούσε να μας απαντήσει (μαζί με ένα κάρο ακόμα επιμέρους απορίες). Ή μάλλον καλύτερα, ας μην τον προκαλέσουμε, και πάει αυτός και γράψει κάνα σίκουελ…
Βαθμολογία: