Το Χρέος
- The Debt
- 2010
- ΗΠΑ, Μ. Βρετανία
- Αγγλικά, Γερμανικά, Ρωσικά
- Δραματικό Θρίλερ, Κατασκοπική, Πολιτικό Θρίλερ
- 20 Οκτωβρίου 2011
Σε νεαρή ηλικία, μια Εβραία, η Ρέιτσελ, μαζί με δύο συμπατριώτες της μέλη κι εκείνοι της Μοσάντ, είχαν αναλάβει να πιάσουν και να φέρουν ενώπιον της δικαιοσύνης έναν περιβόητο εγκληματία πολέμου, γνωστό ως Χειρούργο του Μπίρκεναου. Κάποια χρέη, όμως, δεν ξεπληρώνονται εύκολα και τα βρίσκεις μπροστά σου ακόμα και τριάντα χρόνια μετά, κι αυτό ακριβώς καλείται τώρα να αντιμετωπίσει η Ρέιτσελ.
Σκηνοθεσία:
John Madden
Κύριοι Ρόλοι:
Helen Mirren … Rachel Singer
Ciaran Hinds … David Peretz
Tom Wilkinson … Stephan Gold
Jessica Chastain … Rachel Singer (νεαρή)
Sam Worthington … David Peretz (νεαρός)
Marton Csokas … Stephan Gold (νεαρός)
Jesper Christensen … Δρ Bernhardt/Dieter Vogel
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Matthew Vaughn, Jane Goldman, Peter Straughan
Παραγωγή: Eitan Evan, Eduardo Rossoff, Kris Thykier, Matthew Vaughn
Μουσική: Thomas Newman
Φωτογραφία: Ben Davis
Μοντάζ: Alexander Berner
Σκηνικά: Jim Clay
Κοστούμια: Natalie Ward
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Debt
- Ελληνικός Τίτλος: Το Χρέος
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Ha-Hov (2007)
Σεναριακή Πηγή
- Σενάριο: Ha-Hov των Assaf Bernstein, Ido Rosenblum.
Παραλειπόμενα
- Ριμέικ της ισραηλινής ταινίας του 2007, Ha-Hov (The Debt), σε σκηνοθεσία του Assaf Bernstein.
- Παρακολουθώντας αυτή την ταινία, η Julia Roberts εξέφρασε τη θέληση της να συνεργαστεί με την Jessica Chastain.
- Κανένας από το κεντρικό καστ δεν είναι Εβραίος.
- Η ταινία άργησε επί έναν χρόνο να πάρει διανομή στις αίθουσες, παρότι είχε ανακοινωθεί για τα τέλη του 2010, διαγράφοντας όμως μια φεστιβαλική πορεία.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 17/10/2010
Το Χρέος δεν βγήκε απλά για να συμπληρώσει μια μακριά λίστα από κατασκοπικά θρίλερ. Ήθελε να κάνει τη διαφορά. Και η έκπληξη είναι πως δεν τα καταφέρνει, όχι λόγω του μονίμως ντεφορμέ John Madden, αλλά του σεναρίου. Για την ακρίβεια, ο βρετανός σκηνοθέτης είναι μεταμορφωμένος προς το καλύτερο. Αναπτύσσει πανέμορφα μια δράση γεμάτη ανατροπές, και παίζει στα δάχτυλα τις εναλλαγές παρόντος-παρελθόντος. Πλάθει ένα ιδανικό σκηνικό και αρπάζει τα μέγιστα από τους ερμηνευτές του. Και μέχρι ενός σημείου, το ρολόι όλων είναι καλοκουρδισμένο.
Λογικά την ευθύνη θα πρέπει να τη ρίξουμε στην ισραηλινή ταινία του 2007, από την οποία προέρχεται η παρούσα, αν και η επιλογή των τριών τωρινών σεναριογράφων είναι, ούτως ή άλλως, κομματάκι παράδοξη. Έχοντας πάθος για το παραπάνω, για την περαιτέρω προσήλωση του ματιού του θεατή, χάνεται τελείως η μυθιστορηματικού τύπου αφήγηση, κι από ένα συγκεκριμένο σημείο κι έπειτα όλα είναι «εφέ». Ειδικά τα κατασκοπικά θρίλερ, είναι δοκίμια λογικής. Επειδή επιζητούν μυρωδιά πραγματικότητας, κάθε τους λεπτομέρεια πρέπει να έχει ισχυρή ανταπόκριση στην πιθανή αλήθεια. Επιπλέον, καταλήγουμε σε μια κορύφωση που έχει σωριάσει και τις τελευταίες μας αντοχές λογικής. Προσοχή, η ταινία μέχρι το σημείο «μηδέν» σε έχει τόσο κερδίσει, που στο φινάλε απλά σε αφήνει με τη φράση «κάπου μου τα χάλασε». Κακή όμως δεν γίνεται ποτέ.
Βαθμολογία: