Το Πέρασμα: Μέρος 1
- Tai Ping Lun
- The Crossing
- 2014
- Κίνα
- Μανδαρινικά, Μιν Ναν, Ιαπωνικά
- Αισθηματική, Δραματική, Έπος, Εποχής, Ιστορική
Το 1945, ο κινεζικός στρατός υπό τον στρατηγό Λέι νικάει τους Ιάπωνες. Εκεί, ένας από τους στρατιώτες συλλαμβάνει ένας ταϊβανέζο γιατρό. Με την οριστική παράδοση των Ιαπώνων, οι τρεις αυτοί άντρες ακολουθούν διαφορετικά μονοπάτια. Ο στρατηγός επιστρέφει στη Σαγκάη και παντρεύεται την κόρη μιας πλούσιας οικογένειας, ο γιατρός γυρίζει σπίτι του για να δει ότι η ερωμένη του έχει επαναπατριστεί, ενώ ο στρατιώτης ερωτεύεται μια νοσοκόμα. Η ειρήνη επικρατεί μέχρι που στην Κίνα ξεσπάει η επανάσταση. Πολλοί είναι αυτοί που στοιβάζονται στο Ταϊπίνγκ, ένα κινεζικό πλοίο με προορισμό την Ταϊβάν. Μέσα στο χάος, μια τραγωδία θα ακολουθήσει τη μοίρα των πάνω από χιλίων επιβατών στα ανοιχτά του αρχιπελάγους Τσου Σαν.
Σκηνοθεσία:
John Woo
Κύριοι Ρόλοι:
Takeshi Kaneshiro … Yan Shikun
Ziyi Zhang … Yu Zhen
Hye-Kyo Song … Zhou Yunfen
Dawei Tong … Tong Daqing
Xiaoming Huang … Lei Yifang
Masami Nagasawa … Masako Shimura
Hitomi Kuroki … Κα Shimura
Hailu Qin … Xia Shan
Kuei-Mei Yang … Κα Gu
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Ching-hui Chen, Chao-Bin Su, Hui-Ling Wang, John Woo
Παραγωγή: Terence Chang
Μουσική: Taro Iwashiro
Φωτογραφία: Fei Zhao
Μοντάζ: David Wu
Σκηνικά: Horace Ma
Κοστούμια: Tongxun Chen
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Tai Ping Lun
- Ελληνικός Τίτλος: Το Πέρασμα: Μέρος 1
- Διεθνής Τίτλος: The Crossing
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: The Crossing: Part 1
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Το Πέρασμα: Μέρος 2 (2015)
Παραλειπόμενα
- Συνολικά οι δύο ταινίες είχαν μπάτζετ 48,6 εκατομμύρια δολάρια. Οι εισπράξεις όμως αυτού του μέρους σταμάτησαν στα 32,8, και του δεύτερου στα 8.
- Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 21/11/2016
Εμμένοντας στα πάτρια εδάφη του για ακόμα μία παραγωγή, ο Τζον Γου δεν απογοητεύει, αλλά δεν είναι εξίσου δεινός με τις περιπετειώδεις επιδώσεις του. Όπως και στον «Πορφυρό Λόφο», επιλέγει ένα θέμα από την ιστορία της χώρας του, αλλά αυτή τη φορά πιο σύγχρονο και κυρίως πιο κοντά στις μνήμες και τις ευαισθησίες των συμπατριωτών του. Το βασικό πρόβλημα είναι πως φορτώνει το φιλμ του με πολλούς βασικούς χαρακτήρες και ξεχωριστές θεματικές, πάντα βέβαια πάνω στο ίδιο γεγονός, το οποίο ευτυχώς ποτέ δεν χάνει. Έτσι, δεν αποφεύγει την ανισότητα ανάμεσα στις ιστορίες, μα και μια αδυναμία στη ροή της αφήγησης. Από την άλλη, στο μυαλό του Γου είναι να παρουσιάσει κάτι το μεγάλο, ένα έπος που δεν θα μένει μονάχα στο προσωπικό δράμα των ηρώων του. Αλλά, αλίμονο, το ρομάντζο του είναι αδύναμο και δεν μπορεί να δέσει με τη μεγάλη ιστορία.
Βαθμολογία: