Λονδίνο, 1862. Οι θεατές μαζεύονται με ενθουσιασμό στον χώρο εκτόξευσης των αερόστατων, ενώ ο μετεωρολόγος Τζέιμς Γκλέισερ με αγωνία περιμένει την πιλότο Αμέλια Ρεν για μια εντυπωσιακή είσοδο. Ο νεαρός επιστήμονας, απελπισμένος που δεν λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, έχει ελάχιστη υπομονή για τους θεατρινισμούς της Ρεν, ενώ εκείνη γνωρίζει ότι το σόου θα προσελκύσει χρηματοδότηση. Η πτήση τους έχει διπλό σκοπό: να σπάσουν το γαλλικό ρεκόρ υψομέτρου και να βοηθήσει τον Γκλέισερ να συλλέξει δεδομένα για να προωθήσει τις αμφισβητούμενες θεωρίες του πρόβλεψης του καιρού. Καθώς το δίδυμο ανεβαίνει ολοένα και ψηλότερα, ο αέρας γίνεται λεπτότερος και ψυχρότερος, και πρέπει να παρθούν δύσκολες αποφάσεις που θα μπορούσαν να κρίνουν τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου.

Σκηνοθεσία:

Tom Harper

Κύριοι Ρόλοι:

Felicity Jones … Amelia Wren

Eddie Redmayne … James Glaisher

Himesh Patel … John Trew

Tom Courtenay … Arthur Glaisher

Phoebe Fox … Antonia

Vincent Perez … Pierre Rennes

Anne Reid … Ethel Glaisher

Tim McInnerny … George Biddell Airy

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jack Thorne

Στόρι: Tom Harper, Jack Thorne

Παραγωγή: Tom Harper, David Hoberman, Todd Lieberman

Μουσική: Steven Price

Φωτογραφία: George Steel

Μοντάζ: Mark Eckersley

Σκηνικά: David Hindle, Christian Huband

Κοστούμια: Alexandra Byrne

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Aeronauts
  • Ελληνικός Τίτλος: Οι Αεροναύτες

Σεναριακή Πηγή

  • Βιβλίο: Falling Upwards: How We Took to the Air του Richard Holmes.

Παραλειπόμενα

  • Το σενάριο είναι ουσιαστικά ένα αμάλγαμα διαφορετικών πτήσεων που περιγράφονται στο βιβλίο του 2013 από τον Richard Holmes, με κεντρικότερη μια πτήση αερόστατου του 1862 με τους James Glaisher και Henry Coxwell. Το όνομα του Glaisher παρέμεινε και στην ταινία, ενώ το Amelia είναι καθαρά μυθοπλαστικό. Η περσόνα της είναι μια μίξη της γαλλίδας Sophie Blanchard και της βρετανής Margaret Graham.
  • Felicity Jones και Eddie Redmayne ξανά ζευγάρι μετά το 2014 και το Η Θεωρία των Πάντων.
  • Συγκεκριμένες σκηνές δράσης σχεδιάστηκαν για τα IMAX, και σε αυτές τις αίθουσες όπως και σε επιλεγμένες με το σύστημα  Premium Large Format προβάλλονταν με εξτρά τραβηγμένο κάδρο.
  • Οι δύο πρωταγωνιστές πέταξαν αληθινά στα 8.000 πόδια για τις ανάγκες των γυρισμάτων.
  • Κατά τα γυρίσματα, ο Eddie Redmayne είχε ένα μικρό ατύχημα μέσα στο αερόστατο, και για κάποιες ημέρες υποστηρίζονταν από πατερίτσα.
  • Τα Amazon Studios αποφάσισαν για μια περιορισμένη διανομή στις αίθουσες των ΗΠΑ, ώστε να βγει άμεσα η ταινία στη συνδρομητική τους πλατφόρμα.

Μουσική Παραλειπόμενα

  • Sigrid και Steve Mac ερμηνεύουν για την ταινία το Home to You.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 26/12/2019

Δυστυχώς, ο Tom Harper έκανε ένα διάλειμμα με το Wild Rose, και ξαναγύρισε στα γνωστά του. Αντίθετα με την αμέσως προηγούμενη λοιπόν ταινία του, εδώ έχει να διαχειριστεί ένα υπερθέαμα, το οποίο θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και να σημαδέψει τη χρονιά. Ταινία εποχής με αληθινό περίγραμμα, ο άνθρωπος που κατακτάει το ως τότε άπιαστο, ένα ασύμβατο ζευγάρι που πρέπει να συμβιώσει μέσα σε ένα μικρό καλάθι, και δύο κορυφαίοι σύγχρονοι ερμηνευτές στα ντουζένια της καριέρας τους. Και πάλι δυστυχώς, όχι υπερθέαμα δεν βλέπουμε, αλλά μια αρκετά κουραστική περιπέτεια που καταλήγει να μοιάζει, κατ’ υπερβολή, με μικρού μήκους ταινία.

Συνοψίζοντας όλες τις αρετές ενός φιλμ που ήταν πολύ δύσκολο να πάει χειρότερα, Felicity Jones και Eddie Redmayne παραδίδουν δύο επαγγελματικά καλές ερμηνείες, που υπερκαλύπτουν την ελάχιστη ως μηδαμινή βοήθεια από το δεύτερο καστ. Επιπλέον, υπάρχει περίπου ένα μισάωρο που όσα βλέπουμε αξίζουν τα χρήματα τους, έστω κι αν περιορίζονται σε κάτι που δεν ενέχει τόσο πλάτος που θα έμενε αξέχαστο. Επιπλέον, η φωτογραφία του George Steel θα μπορούσε να φιγουράρει ως και υποψήφια για Όσκαρ, επιλέγοντας να ζωγραφίζει το απίθανης ομορφιάς κάδρο του, αντί να παίρνει απλά αυτό που ήταν διαθέσιμο εκ του φυσικού του. Στοιχεία που θα μπορούσαν να δώσουν το παραπάνω σε μια ταινία, αν ο Harper δεν έκανε παιδαριώδη λάθη.

Σύμφωνα με μια συνήθεια των τελευταίων δεκαετιών, ο σκηνοθέτης από το Λονδίνο αποφεύγει τη γραμμική αφήγηση, παντρεύοντας την εναέρια περιπέτεια με προσγειωμένες σκηνές σε φλας-μπακ. Δεν θα του έβγαινε κατά ανάγκη σε κακό αυτό, αν όμως αυτά τα φλας-μπακ είχαν να δώσουν κάτι ουσιαστικό στην πλοκή. Πέρα από το να «γεμίζουν» κάπως τις γνώσεις μας πάνω στους χαρακτήρες, είναι φίσκα σε παλαιού τύπου κλισέ, και κυρίως κόβουν σαν μαχαίρι την ένταση και τον ρυθμό του φιλμ. Θα μπορούσε κάλλιστα να «ξεπετάξει» τα βασικά για το παρελθόν της ιστορίας στην αρχή της ταινίας, ή κι ακόμα καλύτερα να αφήσει το έργο του ως μια άμεση ψυχανάλυση χαρακτήρων τετ-α-τετ επί του αερόστατου, κάτι που δοκιμασμένα έχει ποιοτικές επιδράσεις. Ως είναι, το καίριο ταξίδι που θα μπορούσε να κορυφωθεί με το μισάωρο που προαναφέραμε, φαντάζει κι αυτό ως απλά ένα κομμάτι ψηφιδωτού.

Χαμένη ευκαιρία για κάτι σπουδαίο, για ένα φιλμ που θα μπορούσε να σε παγώσει από αγωνία και θέαμα, αλλά εντέλει πρέπει να λειτουργείς με αφαιρετική λογική ώστε να συγκρατήσεις μόνο το θετικό του κομμάτι, με τα υπόλοιπα χαμένα λεπτά να λειτουργούν ως κενό μνήμης! Μη χορταστικό εντέλει, και ελάχιστα αντίστοιχο μιας εποχής στην ανθρώπινη ιστορία όπου οι κατακτήσεις επιτυγχάνονταν με πνεύμα, ιδρώτα και αίμα.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *