Στην Ιαπωνία του 12ου αιώνα, μια γυναίκα βιάζεται και ο σύζυγός της δολοφονείται από τον πασίγνωστο ληστή Ταγιομάρου. Ο δράστης σύντομα συλλαμβάνεται, αλλά η κατάθεσή του είναι εντελώς διαφορετική από την κατάθεση του θύματος. Ένας αυτόπτης μάρτυρας που βρήκε το πτώμα του άντρα, καλείται για να δώσει φως στην υπόθεση, αλλά περιπλέκει περισσότερο την κατάσταση καθώς η κατάθεση του είναι επίσης διαφορετική από τις υπόλοιπες.

Σκηνοθεσία:

Akira Kurosawa

Κύριοι Ρόλοι:

Toshiro Mifune … Tajomaru

Machiko Kyo … Masako Kanazawa

Masayuki Mori … Takehiro Kanazawa

Takashi Shimura … Kikori

Minoru Chiaki … Tabi Hoshi

Noriko Honma … Miko

Daisuke Kato … Houben

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Akira Kurosawa, Shinobu Hashimoto

Παραγωγή: Minoru Jingo

Μουσική: Fumio Hayasaka

Φωτογραφία: Kazuo Miyagawa

Μοντάζ: Akira Kurosawa

Σκηνικά: Takashi Matsuyama

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Rashomon

Ελληνικός Τίτλος: Ρασομόν [επανέκδοσης]

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Η Γκέισα κι ο Σαμουράι [αυθεντικός]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ο Βιασμός (1964)

Σεναριακή Πηγή

  • Διήγημα: In a Grove του Ryunosuke Akutagawa.

Κύριες Διακρίσεις

  • Τιμητικό Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Υποψήφιο για σκηνικά.
  • Υποψήφιο για Bafta καλύτερης ταινίας από οποιαδήποτε προέλευση.
  • Χρυσός Λέοντας στο φεστιβάλ Βενετίας.

Παραλειπόμενα

  • Παρότι δανείζεται τον τίτλο του από ένα ομότιτλο διήγημα του Ryunosuke Akutagawa, βασίζεται σε άλλο του ίδιου συγγραφέα, από το 1992. Από εκεί παίρνει τους χαρακτήρες και την κεντρική πλοκή.
  • Το μπάτζετ της εταιρίας Daiei ήταν πενιχρό. Αυτό σε συνδυασμό με το ότι ο Kurosawa ήθελε εδώ να αναστήσει κάτι από τις βωβές ταινίες, χρησιμοποιούνται μονάχα τρία σκηνικά (η πύλη Ρασομόν, το δάσος και η αυλή), με το δάσος να είναι πραγματικό κι όχι σε στούντιο.
  • Οι ηθοποιοί ζούσαν μαζί κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, κατά εντολή του σκηνοθέτη. Ο Kurosawa δήλωσε έπειτα ότι με αυτό το σύστημα είναι σαν να σκηνοθετούσε καθ’ όλη την ημέρα.
  • Η ταινία έγινε διάσημη για το μετέπειτα αποκαλούμενο ως Rashomon Effect, όπου για το ίδιο αντικείμενο υπάρχουν διαφορετικές οπτικές. Ο συμβολικός χαρακτήρας αυτού, αλλά και η όλη τεχνική επηρέασαν πολλούς μεταγενέστερους δημιουργούς, ενώ και η παρούσα ταινία είναι επηρεασμένη από τον Πολίτη Κέιν, ως προς τη μη ευθεία δομή της.
  • Το 1964 ήρθε κι ένα άμεσο ριμέικ από το Χόλιγουντ και τον Martin Ritt (Ο Βιασμός), με τον Paul Newman στον κεντρικό ρόλο. Έμμεσα, υπάρχουν κι άλλες ταινίες που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ριμέικ αυτής.
  • Παρότι πήγε καλά στα ιαπωνικά ταμεία και κέρδισε βραβείο σεναρίου στα εγχώρια βραβεία, η ταινία δεν άρεσε στους ντόπιους κριτικούς. Όταν, δε, ήρθαν τα νέα από την αποθεωτική υποδοχή των συναδέλφων τους από τη Δύση, απάντησαν ότι τους άρεσε μονάχα επειδή την είδαν ως εξωτική, ενώ άλλοι είπαν ότι επειδή έμοιαζε περισσότερο με γουέστερν παρά ταινία σαμουράι. Φυσικά, με τα χρόνια αποκαταστάθηκε η φήμη της ταινίας και στην πατρίδα της.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.