Καλοκαίρι, 1946. Η οικογένεια Κουστό (ο Ζακ, η σύζυγος Σιμόν και τα δύο παιδιά τους, Φιλίπ και Ζαν-Μισέλ) ζουν σε ένα όμορφο σπίτι που κοιτάει τη Μεσόγειο. Την ημέρα κολυμπάνε, τη νύχτα παρατηρούν τα αστέρια. Ένα παράδεισος επί Γης. Αλλά ο Ζακ δεν νιώθει ποτέ ικανοποιημένος. Ζει κι αναπνέει για την περιπέτεια και πιστεύει απόλυτα στις αρετές της προόδου. Με μια εφεύρεση του, το ακουαλάνγκ, το πρόσφατα αποκτημένο του πλοίο, το Καλυψώ, κι ένα πλήρωμα από λάτρεις της δράσης ετοιμάζεται να διασχίσει τους ωκεανούς του πλανήτη.

Σκηνοθεσία:

Jerome Salle

Κύριοι Ρόλοι:

Lambert Wilson … Jacques-Yves Cousteau

Pierre Niney … Philippe Cousteau

Audrey Tautou … Simone Cousteau

Laurent Lucas … Philippe Tailliez

Benjamin Lavernhe … Jean-Michel Cousteau

Vincent Heneine … Albert ‘Bebert’ Falco

Thibault de Montalembert … Etienne Deshaies

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jerome Salle, Laurent Turner

Παραγωγή: Olivier Delbosc, Nathalie Gastaldo, Philippe Godeau, Marc Missonnier

Μουσική: Alexandre Desplat

Φωτογραφία: Matias Boucard

Μοντάζ: Stan Collet

Σκηνικά: Laurent Ott

Κοστούμια: Carine Sarfati

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: L’Odyssee

Ελληνικός Τίτλος: Οδύσσεια

Διεθνής Τίτλος: The Odyssey

Σεναριακή Πηγή

  • Βιβλίο: Capitaine de La Calypso των Albert Falco, Yves Paccalet, Jean-Michel Cousteau.

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο ήχου στα Cesar.

Παραλειπόμενα

  • Τόσο ο Romain Duris, όσο και ο Adrien Brody ήταν υποψήφιο για τον ρόλο του Κουστό.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 8/12/2016

Η Γαλλία δεν κάνει την έκπληξη, ακόμα κι αν η συγκεκριμένη βιογραφία αφορά ένα από τα μεγάλα της καμάρια ανά τον 20ό αιώνα. Ναι μεν η ζωή του «άρχοντα του βυθού» προσφέρει υλικό για θεαματικότατες καρτ-ποστάλ και λήψεις, αλλά ο Jerome Salle δεν είναι ο άνθρωπος που θα εμβαθύνει σε μια -παράλληλα- τόσο αινιγματική φυσιογνωμία. Δεν είναι λίγα αυτά που έχουν ακουστεί με τα χρόνια για τον Ζακ-Ιβ Κουστό, και σίγουρα η επιδερμική αναφορά σε κάποια από αυτά δεν αγγίζει τον μελετητή του. Θα αγγίξει μονάχα τον λάτρη του, ο οποίος θα δει μαζεμένα αποσπάσματα της ζωής του ωκεανολόγου, έστω κι αν το πρώτο πρόσωπο αφήγησης δεν είναι αυτός, αλλά ο γιος του, Φιλίπ. Μια επιλογή που έγινε φανερά για να υπάρχει κάποια κρίση επί του οικολογικού θέματος, μια κι ο Φιλίπ εμφανίζεται ως ο ιδεαλιστής της οικογένειας, μα και που μοιάζει κι αυτή πιότερο ως ελάχιστη χάρη σε ένα σύγχρονο, πιο προβληματισμένο στα συγκεκριμένα ζητήματα κοινό.

Ως βιογραφία, το φιλμ του δημιουργού των «Largo Winch» δεν είναι ούτε τόσο αναλυτικό, ούτε παρέχει αξιοπρόσεκτη δράση, ούτε προεξέχει σε σχέση με δουλειές που έχουμε δει σε ανάλογα τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ. Σε πολλά σημεία αποσπασματικό, χάνει την ευκαιρία να μιλήσει για μεγαλείο (ακόμα και να δεχτούμε τα όποια αρνητικά της προσωπικότητας του Κουστό, η ζωή του παρείχε υλικό για μεγαλειώδεις σκηνές), χάνει και το δράμα που μπορεί να απορρέει από τις συγκρούσεις εντός οικογένειας. Είναι λίγο από όλα, κάτι που σε συνδυασμό με την υπέροχη φωτογραφία δεν θα σε «πετάξει» τελείως εκτός, και πολύ φοβάμαι ότι το φιλμ εγκρίνεται ως μια ενδιαφέρουσα ψυχαγωγική πρόταση, ενώ θα επιβάλλονταν να μιλάμε για κάτι άλλο. Και η αίσθηση μου ότι οι Γάλλοι όταν ρίχνουν περισσότερο χρήμα στο σινεμά τους στη μετά Besson εποχή, μοιάζουν ολοένα και περισσότερο με τους συγγενείς της άλλης ακτής του Ατλαντικού, εντείνεται και με αυτή την παραγωγή.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.