Ο Άντρας που η Μαφία Δεν Μπορούσε να Σκοτώσει
- Kill the Irishman
- 2011
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Βιογραφία, Γκανγκστερική, Εποχής, Θρίλερ, Ιστορική
Αυτή είναι η ιστορία του θρυλικού γκάνγκστερ Ντάνι Γκριν (1933-1977), του ανθρώπου που καμία συμμορία δεν μπορούσε να σκοτώσει. Ιρλανδέζικης καταγωγής, υπέρμετρα περήφανος και φιλόδοξος, πρωταγωνίστησε στον πόλεμο των συμμοριών, στο Κλίβελαντ τη δεκαετία του 1970, ενώ δεν δίστασε να τα βάλει ακόμη και με την παντοδύναμη ιταλική μαφία, σχηματίζοντας τη δική του εγκληματική οργάνωση, τους «The Celtic Club».
Σκηνοθεσία:
Jonathan Hensleigh
Κύριοι Ρόλοι:
Ray Stevenson … Danny ‘The Irishman’ Greene
Vincent D’Onofrio … John Nardi
Val Kilmer … ντετέκτιβ Joe Manditski
Christopher Walken … Alex ‘Shondor’ Birns
Linda Cardellini … Joan Madigan
Tony Darrow … Mikey Mendarolo
Robert Davi … Ray Ferritto
Fionnula Flanagan … Grace O’Keefe
Bob Gunton … Jerry Merke
Jason Butler Harner … Art ‘Snep’ Sneperger
Vinnie Jones … Keith ‘The Enforcer’ Ritson
Tony Lo Bianco … James ‘Jack White’ Licavoli
Laura Ramsey … Ellie O’Hara
Steve Schirripa … Mike ‘Big Mike’ Frato
Paul Sorvino … Tony ‘Fat Tony’ Salerno
Mike Starr … Leo ‘Lips’ Moceri
Marcus Thomas … William ‘Billy’ McComber
Cody Christian … Danny Greene (νεαρός)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jonathan Hensleigh, Jeremy Walters
Παραγωγή: Al Corley, Eugene Musso, Tommy Reid, Bart Rosenblatt
Μουσική: Patrick Cassidy
Φωτογραφία: Karl Walter Lindenlaub
Μοντάζ: Douglas Crise
Σκηνικά: Patrizia von Brandenstein
Κοστούμια: Melissa Bruning
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Kill the Irishman
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Άντρας που η Μαφία Δεν Μπορούσε να Σκοτώσει
Σεναριακή Πηγή
- Βιβλίο: To Kill the Irishman: The War That Crippled the Mafia του Rick Porrello.
Παραλειπόμενα
- Η διαδικασία να υπάρξει αυτή η ταινία είχε ξεκινήσει από το 2007, όταν ο παραγωγός Tommy Reid έμαθε ότι ο Rick Porrello, ένας αστυνομικός από το Οχάιο, θα έβγαζε βιβλίο για τον διαβόητο Greene. Ο παραγωγός πέταξε ως το Οχάιο, και μετά τη συνάντηση των δύο υπογράφτηκαν τα δικαιώματα για ταινία. Γρήγορα όμως ο Reid διαπίστωσε ότι το σενάριο που ανέθεσε να του γράψουν κυκλοφορούσε με διαφορετικό όνομα παραγωγού και σεναριογράφου. Σύμφωνα με τον Reid, αυτό ήταν κάτι συνηθισμένο στο Χόλιγουντ, αλλά του κόστισε στην προκειμένη περίπτωση 1 εκατομμύριο δολάρια.
- Η συμμετοχή του Porrello επί του σεναρίου ήταν χαρακτηριστικά μικρή. Στην ουσία περιορίστηκε στη συμφωνία που έκανε με τον σκηνοθέτη στο να αλλαχτούν τα ονόματα όσων ήταν ακόμα ζωντανοί, ως θέμα σεβασμού απέναντι τους.
- Μια και η ταινία καθυστερούσε απελπιστικά να βρει τον δρόμο της, ο Reid αποφάσισε να κάνει πρώτα ένα ντοκιμαντέρ με το ίδιο θέμα, αλλά όταν έφτασε να έχει στη διάθεση του 17 ώρες υλικού για αυτό, πήρε επιτέλους το πράσινο φως για την ταινία.
- Η υψηλή φορολογία του Οχάιο δεν επέτρεψε να γίνουν στο Κλίβελαντ τα γυρίσματα, κι έτσι χρησιμοποιήθηκε το Ντιτρόιτ προς αντικατάσταση του.
- Δύο “περίεργα” περιστατικά σημάδεψαν τα γυρίσματα. Το πρώτο αφορούσε 9 πυροβολισμούς πάνω σε φορτηγά της παραγωγής, ενώ το χειρότερο συνέβη όταν το επιτελείο και το καστ απομακρύνονταν από το πλατό, κι ένας πυροβολισμός προς αυτούς κατέληξε στη ράχη ενός περαστικού. Οι νοσοκόμοι που κατέφθασαν πρώτοι, αρνούνταν να πάρουν τον τραυματία δίχως συνοδεία αστυνομίας, φοβούμενοι τους γκάνγκστερ που λογικά είχαν προκαλέσει το επεισόδιο.
- Λόγω του χαμηλού μπάτζετ, κάποια από τα ειδικά εφέ της ταινίας φαίνονται πρόχειρα. Ειδικά η τελική σκηνή χρειάζονταν να γυριστεί εκ νέου, κάτι που όμως δεν ήταν δυνατόν να συμβεί.
- Με το κόστος να μένει στα 12 εκατομμύρια δολάρια, η παραγωγή εισέπραξε μόλις 1,2.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 29/11/2016
Μια φαινομενικά απλή περίπτωση γκανγκστερικής ταινίας, που όμως καταφέρνει να μπερδέψει κάποιον που δεν θέλει απλά να ξαπλώσει και να απολαύσει εκρήξεις. Η αληθινή ιστορία του Ντάνι Γκριν μοιάζει να παρέχει απεριόριστο σεναριακό υλικό στον Τζόναθαν Χένσλι, που όμως δεν ενδιαφέρεται να ακολουθήσει απλά το φανερότατο πρότυπο του, τα «Καλά Παιδιά», αλλά να κάνει ισόποσα μια ταινία διαλόγων και εξόφθαλμης δράσης. Αυτό όμως μπορεί να το εκτιμήσει μονάχα το κοινό της δράσης, που θα το αγγίξει ο «larger-than-life» χαρακτήρας του κεντρικού ήρωα, και θα νιώσει ότι παρακολουθεί μια ποιοτική ταινία για τα δικά του γούστα. Το πολυπληθές καστ μοιάζει έτοιμο για όλα, αλλά και ταυτόχρονα αποσπασματικό στην απόδοση του, ειδικά ο Ρέι Στίβενσον που ταιριάζει μονάχα οπτικά στον κύριο ρόλο. Ο Ταραντίνο συναντά τον Σκορσέζε εντέλει, ή παρεμβαίνει κρυφά ο Γκάι Ρίτσι και χαλάει το ραντεβού;
Βαθμολογία: