Ο άντρας της Φαχριγιέ είναι ένας από τους αγνοούμενος του πολέμου στο Κόσοβο, και παράλληλα με το πένθος, η οικογένειά της αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες. Για να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες τους, η Φαχριγιέ ανοίγει μια μικρή αγροτική επιχείρηση, όμως στο παραδοσιακό πατριαρχικό χωριό όπου ζει, οι φιλοδοξίες και οι προσπάθειες της να ενδυναμώσει την ίδια αλλά και τις άλλες γυναίκες δεν τυγχάνουν θετικής αντιμετώπισης. Η ίδια πασχίζει όχι μόνο να κρατήσει ενωμένη την οικογένεια της, αλλά και να υψώσει το ανάστημά της στην εχθρική κοινότητα που περιμένει στην άλλη γωνία την αποτυχία της.

Σκηνοθεσία:

Blerta Basholli

Κύριοι Ρόλοι:

Yllka Gashi … Fahrije

Cun Lajci … Haxhi

Kumrije Hoxha … Nazmije

Aurita Agushi … Zamira

Adriana Matoshi … Lume

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Blerta Basholli

Παραγωγή: Valon Bajgora, Agon Uka, Yll Uka

Μουσική: Julien Painot

Φωτογραφία: Alex Bloom

Μοντάζ: Felix Sandri, Enis Saraci

Σκηνικά: Vlatko Chachorovski

Κοστούμια: Fjorela Mirdita, Hana Zeqa

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Zgjoi
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Βασίλισσα της Κυψέλης
  • Διεθνής Τίτλος: Hive
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Hive

Κύριες Διακρίσεις

  • Μέγα βραβείο επιτροπής, βραβείο σκηνοθεσίας και βραβείο κοινού για το παγκόσμιο τμήμα του φεστιβάλ του Sundance.
  • Καλύτερη ταινία πρωτοεμφανιζόμενου δημιουργού στο φεστιβάλ Βαρσοβίας.
  • Επίσημη πρόταση του Κοσόβου για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Έφτασε ως τις 15 επιλαχούσες.

Παραλειπόμενα

  • Η Blerta Basholli κάνει εδώ το κινηματογραφικό της ντεμπούτο.
  • Πρώτη ταινία που πρότεινε ποτέ το Κόσοβο για τα Όσκαρ και κατάφερε να συμπεριληφθεί στη λίστα των 15 επιλαχουσών.
  • Έγινε η πρώτη ταινία στο παγκόσμιο τμήμα του Sundance που κερδίζει και τις τρεις ανώτερες διακρίσεις.

Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη

Έκδοση Κειμένου: 24/3/2022

Πιστή στο μεγάλο διακύβευμα της εποχής, την επανα-ισχυροποίηση του φεμινισμού, η «Κυψέλη» και η δημιουργός της, Μπλέρτα Μπασόλι, αφηγούνται την πραγματική ιστορία μιας γυναίκας που παραιτείται από την αναζήτηση τού απόντα στον πόλεμο άνδρα της, για να βρει την δύναμη να δημιουργήσει τη δική της επιχείρηση. Πουλώντας λοιπόν μέλι παραγωγής της, καταφέρνει να συντηρήσει την οικογένεια της, για να βρεθεί όμως γρήγορα αντιμέτωπη με την ίδια της τη μικρή πόλη που μοιάζει να μην ανέχεται την προσπάθεια της να αποτινάξει το πέπλο του πένθους, και να επενδύσει στην προσπάθεια για ένα κάποιο ανεξάρτητο μέλλον.

Μια ταινία που καταφέρνει να αποφύγει τον σκόπελο του μελοδραματισμού, και βρίσκει τελικά τον στιβαρό δρόμο του ρεαλισμού για να αφηγηθεί μια ιστορία με ένα σαφές κοινωνικό πρόσημο. Κι αν, όμως, σκηνοθετικά και ρεαλιστικά βρίσκει τη σωστή δόση σκληρότητας μακριά από αναίτιες συναισθηματικές κορώνες, η σκηνοθεσία μοιάζει να μη βρίσκει ολοκληρωτικά τη δική της φωνή, δημιουργώντας βέβαια υποσχέσεις για ένα λαμπρό -αισθητικά και δημιουργικά- μέλλον. Ενώ και το σενάριο μοιάζει να χάνει τα πατήματα της δραματουργικής ανάπτυξης, αφαιρώντας πόντους από την ισχύ της ιστορίας του.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.