
Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις
- Sleeping with Other People
- 2015
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Κομεντί
- 17 Σεπτεμβρίου 2015
Αρκετά χρόνια από την εποχή που στο κολέγιο «στέρησαν» ο ένας την παρθενιά από τον άλλον, η Λέινι και ο Τζέικ συναντιόνται σε ομάδα στήριξης στη Νέα Υόρκη. Η φλόγα ανάβει ανάμεσα τους, αλλά δεν είναι κάτι το καινούργιο. Κι έτσι το ρομάντζο αποτυγχάνει, με τους δύο τους να συμφωνούν σε έναν πλατωνικό έρωτα, ώστε να βοηθήσουν και την ανάρρωση τους. Κι ενώ συνεχίζουν να κοιμούνται με άλλους, η αγάπη σιγοβράζει μέσα τους και αναζητά εκτόνωση.
Σκηνοθεσία:
Leslye Headland
Κύριοι Ρόλοι:
Jason Sudeikis … Jake
Alison Brie … Elaine ‘Lainey’ Dalton
Adam Scott … Δρ Matthew Sobvechik
Katherine Waterston … Emma
Jason Mantzoukas … Xander
Andrea Savage … Naomi
Natasha Lyonne … Kara
Adam Brody … Sam
Amanda Peet … Paula
Marc Blucas … Chris Smith
Margarita Levieva … Hannah
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Leslye Headland
Παραγωγή: Jessica Elbaum, Will Ferrell, Sidney Kimmel, Adam McKay
Μουσική: Andrew Feltenstein, John Nau
Φωτογραφία: Ben Kutchins
Μοντάζ: Paul Frank
Σκηνικά: Amy Williams
Κοστούμια: Leah Katznelson
Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: Sleeping with Other People
Ελληνικός Τίτλος: Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις
Παραλειπόμενα
- Η Kirsten Dunst ήταν υποψήφια για τον ρόλο της Λέινι.
- Μετά το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, η Headland πέρασε μια φάση τάσης αυτοκτονίας. Για να την ξεπεράσει, κάθισε, όπως περιέγραψε η ίδια, κάτω και έγραφε όλη μέρα και νύχτα. Παράγωγο αυτού ήταν το συγκεκριμένο σενάριο.
- Αποδείχτηκε τόσο εμπορικό στο φεστιβάλ του Sundance, που πήγε και σε αυτό της Tribeca, με παρόμοια επιτυχία. Παρόλα αυτά, στην κανονική διανομή εισέπραξε μόλις 3,2 εκατομμύρια δολάρια.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 17/9/2015
Αν εκλάβουμε σοβαρά τη νοηματική της ταινίας της Leslye Headland, μαζί και χιλιάδων πλέον αμερικανικών κι δυστυχώς ευρωπαϊκών κομεντί (Γαλλία, Ιταλία και Βρετανία δεν έχουν μείνει πια αμέτοχες), θα πρέπει να ανατρέξουμε στο πατροπαράδοτο «βγαλμένο μέσα από τη ζωή», μιλώντας για τα σύγχρονα βέβαια ήθη. Αλλά αυτό φυσικά δεν ονομάζεται νοηματική, αλλά «αναζητώ κοινό», όσο γίνεται μεγαλύτερο. Η σκηνοθέτις από το Μέριλαντ, πάντως, είναι έξυπνη ως προς έναν βασικότατο τομέα. Αποκαλύπτει την επιρροή της, η οποία παρα-είναι φανερή καθόλη τη διάρκεια της ταινίας. Μας κλείνει με πονηριά το μάτι προς τον Rob Reiner, σημαδεύοντας έτσι έμμεσα το εμβληματικό για το είδος «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι». Με αυτό κατά νου, μπορούμε να μιλήσουμε για ένα ξαναδιάβασμα της κλασικής κομεντί, προσαρμοσμένης στη σύγχρονη «μπινελικολογία»…
Jason Sudeikis και Alison Brie έχουν το μπρίο και τη χημεία που χρειάζονταν, διασώζοντας ουκ ολίγες αμήχανες στιγμές. Αυτό που δεν μπορούν να σώσουν, είναι το μέγεθος που αυτό που αποκαλώ «συνταγή» επιδρά κι εδώ ειδικά προς το φινάλε και τον εσωτερισμό των ηρώων. Από τη μία πέφτει το μπινελίκι σύννεφο και οι καταστάσεις φαντάζουν εκτός συστήματος, από την άλλη δεν πειράζεται εις βάθος κανένας νόμος περί πατροπαράδοτου Χόλιγουντ. Στην επιλογή να κάνει ανεξάρτητη κομεντί ή εμπορική, η Headland τείνει ανεπιφύλακτα προς τη δεύτερη, και περπατάει εκεί που περπάτησαν τόσοι και τόσοι άλλοι, με τον γνωστό αναίμακτο τρόπο. Το φιλμ όμως βρίσκει το κοινό του, μια κι έχει μια φαινομενική τιμιότητα στο στυλ του και στα πρόσωπα των δύο πρωταγωνιστών. Λόγω και κάποιων σπινθηροβόλων διαλόγων, δεν θα αφήσει με το ζόρι αδιάφορους και τους αρσενικούς που ίσως συνοδεύουν το βασικό κοινό του έργου, κλασικό πλέον για τη συγκεκριμένη συνταγή: τις κυρίες από 17 έως 40.
Βαθμολογία: