Έχετε Μήνυμα στον Υπολογιστή σας
- You've Got Mail
- You've Got M@il
- 1998
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Κομεντί
- 29 Ιανουαρίου 1999
H Kάθλιν Kέλι διατηρεί την παραδοσιακή οικογενειακή επιχείρηση, ένα παιδικό βιβλιοπωλείο στη Nέα Yόρκη, και η ζωή της δουλεύει ρολόι, μέχρι τη στιγμή που ακριβώς απέναντι από το μαγαζί της ανοίγει ένα τεράστιο υποκατάστημα της τεράστιας αλυσίδας βιβλίων Foxbooks. Ιδιοκτήτης του είναι ο νεαρός εγγονός του ιδρυτή της επιχείρησης, Tζο Φοξ, τον οποίο η Kάθλιν γνωρίζει τυχαία και μισεί θανάσιμα, θεωρώντας τον υπεύθυνο για την πτώση των πωλήσεών της. Oι δύο ανταγωνιστές δουλεύουν ασταμάτητα, όταν όμως επιστρέφουν στο σπίτι τους, χαλαρώνουν ανοίγοντας τους υπολογιστές τους, επικοινωνώντας μέσω δικτύου με κάποιον που δεν έχουν ποτέ συναντήσει. Tι θα συμβεί, άραγε, όταν έλθει η στιγμή να συναντηθούν και διαπιστώσουν ότι ο μέχρι τώρα άσπονδος εχθρός τους είναι ο καρδιακός τους ηλεκτρονικός φίλος;
Σκηνοθεσία:
Nora Ephron
Κύριοι Ρόλοι:
Tom Hanks … Joe Fox
Meg Ryan … Kathleen Kelly
Parker Posey … Patricia Eden
Jean Stapleton … Birdie Conrad
Dave Chappelle … Kevin Jackson
Steve Zahn … George Pappas
Greg Kinnear … Frank Navasky
Dabney Coleman … Nelson Fox
Heather Burns … Christina Plutzker
John Randolph … Schuyler Fox
Deborah Rush … Veronica Grant
Cara Seymour … Gillian Quinn
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Nora Ephron, Delia Ephron
Παραγωγή: Nora Ephron, Lauren Shuler Donner
Μουσική: George Fenton
Φωτογραφία: John Lindley
Μοντάζ: Richard Marks
Σκηνικά: Dan Davis
Κοστούμια: Albert Wolsky
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: You’ve Got Mail
- Ελληνικός Τίτλος: Έχετε Μήνυμα στον Υπολογιστή σας
- Εναλλακτικός Τίτλος: You’ve Got M@il
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Ερωτική Φωλιά (1940)
- In the Good Old Summertime (1949)
Σεναριακή Πηγή
- Θεατρικό: Parfumerie του Miklos Laszlo.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου γυναικείου ρόλου (Meg Ryan) για κωμωδία/μιούζικαλ.
Παραλειπόμενα
- Προέρχεται από το ουγγρικό θεατρικό του 1937, Parfumerie, που έγραψε ο Miklos Laszlo λίγο πριν μεταναστεύσει στις ΗΠΑ. Εκεί έγινε ταινία δύο φορές μέσα στη δεκαετία του 1940, αλλά και τέσσερις αργότερα για την τηλεόραση. Το 2008, δε, διασκευάστηκε στο Νεπάλ.
- Τρίτη φορά που ζευγαρώνουν οι Hanks-Ryan, μετά το Ο Τζο Ενάντια στο Ηφαίστειο (1990) και το Άγρυπνος στο Σιάτλ (1993).
- Το όνομα του μαγαζιού της Meg Ryan επί της ταινίας (The Shop Around the Corner), είναι και ο τίτλος της κλασικής ταινίας του 1940, της οποίας το συγκεκριμένο είναι κάτι σαν ριμέικ.
- Ο Michael Palin είχε γυρίσει αρκετές σκηνές, αλλά ο χαρακτήρας του κόπηκε τελείως στο μοντάζ.
- Το website της ταινίας είχε παραμείνει ανοιχτό ως το 2018. Εκεί βρίσκονταν και όλα τα e-mail που είχαν ανταλλάξει η δύο κεντρικοί ήρωες.
- Για να προετοιμαστούν για τους ρόλους τους, η Meg Ryan και η Heather Burns εργάστηκαν για μία βδομάδα σε αληθινό βιβλιοπωλείο του Μανχάταν.
- Η Meg Ryan απέκτησε για πρώτη φορά κομπιούτερ όταν γίνονταν τα γυρίσματα.
- Έσχατη ταινία για τον John Randolph.
- Ήταν να το σκηνοθετήσει ο Nick Castle, αλλά εγκατέλειψε λόγω δημιουργικών διαφορών.
- Με κόστος 65 εκατομμύρια δολάρια, η ταινία ευτύχησε να βγάλει 250,8.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 13/12/2019
Μπορεί να έκανε τον μισό πλανήτη να ερωτευτεί με το Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι (σεναριακά) και το Άγρυπνος στο Σιάτλ (σεναριακά και σκηνοθετικά), ήδη όμως από τις επόμενες δύο ταινίες της η Nora Ephron είχε αρχίσει να μπάζει νερά. Εδώ είναι ολοφάνερο ότι προσπαθεί να «τριτώσει το καλό», επιστρατεύοντας το ντουέτο του Σιάτλ.
Να αποτύχει δεν γινόταν. Αλλά όλο και κάτι έχει χαθεί στον δρόμο, ή μάλλον έχει ανακαλυφτεί! Κι αυτό είναι η «συνταγή», δηλαδή η αναπαραγωγή κάποιων κλισέ που πουλάνε στο κοινό δίχως πολύ δημιουργικό κόπο. Καλοδεχούμενη η νέα τεχνολογία επί του κειμένου, ειδικά επειδή η γενική φόρμα δεν έχει καμία σχέση με μοντερνισμούς (άλλωστε προέρχεται από συγκεκριμένη κλασική ταινία των 1940). Ως προς αυτό αντιπροσωπεύει μια γενιά που πρέπει να αναζητεί πλέον νέους τρόπους αποζητώντας το ρομάντζο, χωρίς όμως οι παλιοί να έχουν αποτύχει. Λειτουργεί δε στην εντέλεια η χημεία μεταξύ των Hanks-Ryan, που με χάρη στηρίζουν το κείμενο. Το συγκεκριμένο βέβαια κείμενο δεν μπορεί να γίνει ρομαντικό αντικείμενο λατρείας, μια και του λείπει η επιπλέον σπιρτάδα, αλλά και μια εξέλιξη που θα έδινε ώθηση ουσίας σε κάποιες καλογραμμένες φράσεις διαλόγου που παρέχουν την απαραίτητη δραμεντί λεπτότητα.
Καθόλου κακό, καθόλου όμως και κλασικό όπως ίσως θα ήθελε, αλλά η συνταγή είναι ακόμα σε εποχή που δεν έχει «καεί το γλυκό», και βγάζει μια φρεσκάδα, κυρίως μέσω των πρωταγωνιστών του.
Βαθμολογία: