Οι Χήρες
- Widows
- 2018
- ΗΠΑ, Μ. Βρετανία
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Θρίλερ, Νουάρ, Πολιτικό Θρίλερ
- 22 Νοεμβρίου 2018
Τοποθετημένο στο σύγχρονο Σικάγο, μέσα σε μια περίοδο αναταραχής, εντάσεις θα δημιουργηθούν όταν η Βερόνικα, η Άλις, η Λίντα και η Μπελ, τέσσερις γυναίκες που δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους παρά μόνο τα χρέη που τους άφησαν οι νεκροί σύζυγοί τους από τις εγκληματικές τους δραστηριότητες, παίρνουν τη μοίρα τους στα χέρια τους και συνωμοτούν για να χτίσουν ένα μέλλον σύμφωνα με τους δικούς τους όρους.
Σκηνοθεσία:
Steve McQueen
Κύριοι Ρόλοι:
Viola Davis … Veronica Rawlings
Michelle Rodriguez … Linda Perelli
Elizabeth Debicki … Alice Gunner
Cynthia Erivo … Belle
Colin Farrell … Jack Mulligan
Brian Tyree Henry … Jamal Manning
Daniel Kaluuya … Jatemme Manning
Jacki Weaver … Agnieszka
Carrie Coon … Amanda Nunn
Robert Duvall … Tom Mulligan
Liam Neeson … Harry Rawlings
Garret Dillahunt … ‘Bash’ Babiak
Manuel Garcia-Rulfo … Carlos
Jon Bernthal … Florek Gunner
Lukas Haas … David
Matt Walsh … Ken
Kevin J. O’Connor … Bobby Welsh
Adepero Oduye … Breechelle
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Gillian Flynn, Steve McQueen
Παραγωγή: Iain Canning, Steve McQueen, Arnon Milchan, Emile Sherman
Μουσική: Hans Zimmer
Φωτογραφία: Sean Bobbitt
Μοντάζ: Joe Walker
Σκηνικά: Adam Stockhausen
Κοστούμια: Jenny Eagan
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Widows
- Ελληνικός Τίτλος: Οι Χήρες
Σεναριακή Πηγή
- Τηλεοπτική σειρά: Widows της Lynda La Plante.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Bafta πρώτου γυναικείου ρόλου (Viola Davis).
Παραλειπόμενα
- Βασίζεται σε μια τηλεοπτική σειρά της βρετανικής τηλεόρασης με τον ίδιο τίτλο, που ανέβηκε το 1983 και κράτησε επί δύο χρόνια. Είχε βγει σε δύο κύκλους των έξι επεισοδίων ο καθένας. Αυτός που συνδέει τις δύο παραγωγές είναι ο συνθέτης Hans Zimmer, που στη σειρά είχε εργαστεί ως βοηθός, και η ηθοποιός Ann Mitchell που εδώ έχει έναν πολύ μικρό ρόλο.
- Η πρώτη που προσεγγίσθηκε για κάποιον ρόλο ήταν η Jennifer Lawrence, αλλά η παρουσία της εδώ δεν ταίριαζε με τον προγραμματισμό της.
- Στο αρχικό καστ φημολογούνταν ότι ήταν και η Amy Adams, χωρίς κάτι τέτοιο να επιβεβαιώθηκε ποτέ επίσημα.
- Ο Andre Holland είχε πάρει τον ρόλο του Ντέιβιντ, αλλά αντικαταστάθηκε.
- Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, Colin Farrell και Robert Duvall αυτοσχεδίασαν σε αρκετές σκηνές τους.
- Μετά από 3 δεκαετίες αναγνωρισμένης καριέρας, αυτός ήταν μόλις ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος σε mainstream ταινία για τη Viola Davis.
- Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Steve McQueen δίχως τον Michael Fassbender στο καστ.
- Σύμφωνα με τον McQueen, το πρώτο μοντάζ άγγιζε τις τρεις ώρες.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η ντίβα των 1980 Sade έγραψε κι ερμηνεύει το The Big Unknown, ειδικά για την ταινία.
Κριτικός: Σπύρος Δούκας
Έκδοση Κειμένου: 22/11/2018
Μετά τον θάνατο ενός κακοποιού και των συνεργών του, η χήρα του (Viola Davis) μένει με δικά του χρέη, τα οποία ένας αντίπαλός του την εκβιάζει να ξεπληρώσει. Εκείνη, έχοντας βρει τα σχέδια για την επόμενη ληστεία που ετοίμαζε ο άντρας της, θα συνεργαστεί με άλλες δύο χήρες γυναίκες για να φέρουν εις πέρας το σχέδιο, ώστε να ξεχρεώσει με τα χρήματα της ληστείας.
Ταυτόχρονα δραματικό θρίλερ και περιπέτεια δράσης, με ίχνη από σύγχρονο νουάρ, το νέο έργο του Steve McQueen είναι αρκετά επιβαρυμένο και περίπλοκο, βαδίζει όμως παράλληλα στο ίδιο ακαδημαϊκό μονοπάτι με την προηγούμενη δουλειά του, το “12 Χρόνια Σκλάβος”, μακριά από τα πιο προσωπικά “Hunger” και “Shame”. Η κυρίαρχη θεματική εδώ είναι η φεμινιστική. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο έχουμε μια δυναμική Viola Davis που πενθεί για την απώλεια του συζύγου της (Liam Neeson), μα εμμέσως μοιάζει πενθεί για τη συνειδητοποίηση της απώλειας του ελέγχου από την πλευρά της, έχοντας παρασυρθεί σε μια κατάσταση εκφοβισμού, χωρίς η ίδια να είχε προηγουμένως κανέναν λόγο ή ανάμειξη στις “βρώμικες” δραστηριότητες του άντρα της.
Κι όσο ένα επικείμενο heist-movie σιγοβράζει, στο παρασκήνιο βρίσκονται ποικίλες υποπλοκές περί σκανδάλων και πολιτικής διαφθοράς. Μέσω αυτών τίθεται το πλαίσιο της γκανγκστερικής δράσης, που πρόκειται ουσιαστικά για τα γρανάζια που εξυπηρετούν τα ανώτερα εξουσιαστικά συμφέροντα (καθώς και το αστυνομικο-πολιτικό θρίλερ). Επιχειρείται, δηλαδή, μια ολοκληρωμένη περιγραφή ενός ανδροκρατούμενου πολιτικού συστήματος, με εστίαση στην κρυφή γυναικεία δραστηριότητα, ως ένας μηχανισμός που απειλεί να ξεσκεπάσει την συγκαλυμμένη διαφθορά.
Το φιλόδοξο αυτό εγχείρημα λειτουργεί επιτυχημένα ως επί το πλείστον, με ροή που διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον. Είναι, όμως, τόσο φορτωμένο, ώστε στη διάρκεια των 130 λεπτών να μοιάζει ήδη πιο συμπυκνωμένο απ’ όσο του αρμόζει. Η κεντρική δράση της ληστείας, που προετοιμάζεται από την αρχή της ταινίας, λαμβάνει χώρα στο τελευταίο μισάωρο, με μια έκβαση ελαφρώς προβλέψιμη και λιγότερο περίτεχνα αναλυτική σε σύγκριση με όλο το προηγούμενο, δίνοντας την εντύπωση πως το έργο είχε ανάγκη μεγαλύτερη διάρκεια ώστε να “αναπνεύσει” σωστά. Σαν κάπου να έχει γίνει μια συμβατική εξισορρόπηση ανάμεσα στο elaborate πολιτικό θρίλερ και στην αυστηρά φεμινιστική οπτική που θέλει να υιοθετήσει η ταινία.
Παρ’ όλα αυτά, οι αξιόλογες ερμηνείες από ένα all-star cast, ο καλόβολος ρυθμός και το σφιχτό σενάριο συνιστούν μια πραγματικά αξιοπρόσεκτη δουλειά, έστω κι αν θα τη θέλαμε λίγο μεγαλύτερη σε διάρκεια.
Βαθμολογία: