Όταν οι άνθρωποι στο Λίτλχαμπτον -συμπεριλαμβανομένης της συντηρητικής Ίντιθ- αρχίζουν να λαμβάνουν επιστολές γεμάτες ξεκαρδιστικές βωμολοχίες, η θορυβώδης ιρλανδή μετανάστης Ρόουζ κατηγορείται για το έγκλημα. Υποψιαζόμενες ότι κάτι δεν πάει καλά, οι γυναίκες της πόλης ερευνούν το μυστήριο… 

Σκηνοθεσία:

Thea Sharrock

Κύριοι Ρόλοι:

Olivia Colman … Edith Swan

Jessie Buckley … Rose Gooding

Anjana Vasan … αστυνόμος Gladys Moss

Joanna Scanlan … Ann

Timothy Spall … Edward Swan

Eileen Atkins … Mabel

Gemma Jones … Victoria Swan

Malachi Kirby … Bill

Lolly Adefope … Kate

Hugh Skinner … χωροφύλακας Papperwick

Paul Chahidi … αρχιχωροφύλακας Spedding

Jason Watkins … Κος Treading

Alisha Weir … Nancy Gooding

Richard Goulding … Κος Scales

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jonny Sweet

Παραγωγή: Graham Broadbent, Olivia Colman, Peter Czernin, Ed Sinclair, Jo Wallett

Μουσική: Isobel Waller-Bridge

Φωτογραφία: Ben Davis

Μοντάζ: Melanie Oliver

Σκηνικά: Cristina Casali

Κοστούμια: Charlotte Walter

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Wicked Little Letters
  • Ελληνικός Τίτλος: Μικρά Πρόστυχα Γράμματα

Παραλειπόμενα

  • Το σενάριο βασίστηκε πάνω σε μια απίθανη αληθινή ιστορία που έλαβε χώρα τη δεκαετία του 1920 στο Σάσεξ.
  • Η κεντρική πλοκή -στη σοβαρή της όμως μορφή- παραπέμπει στο Κοράκι (1943) του Henri-Georges Clouzot, που με τη σειρά του είχε ως βάση πάλι μια αληθινή ιστορία, αλλά αυτή τη φορά από τη Γαλλία του 1917.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 21/6/2024

Η Thea Sharrock είχε στα χέρια της ένα θέμα που θα μπορούσε εύκολα να αποτελέσει τον κορμό μιας κλασικής κωμωδίας των Ealing Studios. Η Thea Sharrock όμως δεν έχει ιδέα περί του πώς γίνεται μια κωμωδία…

Είναι βέβαια κρίμα για ένα φιλμ που μόνο κακό δεν είναι να προηγείται ένας τόσο καταδικαστικός πρόλογος. Ξεχνάμε λοιπόν τα περί κωμωδίας, και έχουμε μια ενδιαφέρουσα δραμεντί που αγγίζει το κλίμα της μετα-βικτωριανής Αγγλίας, με το ένα πόδι στον 20ό αιώνα και το άλλο στην κοινωνική μαυρίλα που πάει πίσω ως και τον 18ο. Έστω λοιπόν και αρκετά επιδερμικά θα αισθανθούμε αυτή την πάλη των τάξεων που δεν οριοθετείται μόνο από περιοχή σε περιοχή, αλλά και από πόρτα σε πόρτα, από δωμάτιο σε δωμάτιο. Η Sharrock, μέσα σε όλα αυτά, προσπαθεί πρωτίστως να πιάσει ζητήματα που είναι αυτή τη στιγμή καυτά στην επικαιρότητα, όπως η καταπίεση επί των γυναικών και ο ρατσισμός, αλλά και το -πλέον ιντερνετικό- bullying. Ως προς αυτά, το φιλμ μοιάζει να είναι καλοτοποθετημένο, αλλά ο δραματικός τόνος που ελλοχεύει ολούθε τείνει προς άκαρπο διδακτισμό, μην αφήνοντας τη βρετανικού τύπου σάτιρα να δουλέψει. Κι όμως υπάρχουν λεπτομέρειες (πχ τα μπινελίκια) που παρακαλούν σε ορθή ενσωμάτωση τους στο συνολικό ύφος.

Πέρα όμως από το διδακτικό κομμάτι, το γενικά ευχάριστο κλίμα είναι αποτυχημένα χιουμοριστικό, αν ήταν αυτό ποτέ στις προθέσεις της δημιουργού. Παράλληλα, ένα έξυπνο μυστήριο τύπου whodunnit γεννιέται από την πρώτη κιόλας σκηνή, αλλά η λύση του μαρτυράται πολύ συντομότερα από το επιτρεπτό όριο που θα το έκανε λειτουργικό επί του συνόλου. Δεν λέμε ότι είναι δα δύσκολο να βρεθεί ο «ένοχος», αλλά μια πλάκα η αναζήτηση του έχει. Κακό ως προς αυτό κάνει η γρήγορη απενοχοποίηση της κύριας υπόπτου, χωρίς παράλληλα ιδιαίτερο άνοιγμα μιας βεντάλιας υπόπτων.

Μένει εντέλει η απορία περί του τι ακριβώς είχε κατά νου η δημιουργός, ώστε να γνωρίζουμε το μέγεθος της αποτυχίας. Και είναι δυστυχώς αποτυχία όπως και να το κοιτάξεις, αφού μπορεί να προσγειώνεται με δραμεντί χάρη στο «μια ενδιαφέρουσα ταινία», αλλά αυτό κρίνεται με βάση ενός φιλμ που θα μπορούσε να είναι είτε εξαιρετικά κωμικο-σατιρικό, είτε αληθινά λειτουργικό ως προς τα μηνύματα του.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *