Νέα Υόρκη, 1985. Η Αμερική έχει επιστρέψει νικήτρια από το Βιετνάμ, έχει πρόεδρο τον Ρίτσαρντ Νίξον και βρίσκεται στα πρόθυρα πυρηνικού πολέμου με τη Σοβιετική Ένωση. Όλοι οι παλιοί υπερήρωες έχουν δια νόμου αποσυρθεί, όταν όμως ένας από αυτούς δολοφονείται, ο μασκοφόρος ντετέκτιβ Ρόρσαχ πιστεύει ότι αυτή είναι η αρχή μιας τεράστιας, πολύ επικίνδυνης πλεκτάνης.

Σκηνοθεσία:

Zack Snyder

Κύριοι Ρόλοι:

Billy Crudup … Jon Osterman/Dr. Manhattan

Matthew Goode … Adrian Veidt/Ozymandias

Malin Akerman … Laurie Jupiter/Silk Spectre II

Patrick Wilson … Daniel ‘Dan’ Dreiberg/Nite Owl II

Carla Gugino … Sally Jupiter/Silk Spectre

Jackie Earle Haley … Walter Kovacs/Rorschach

Dan Payne … William Brady/Dollar Bill

Niall Matter … Byron Lewis/Mothman

Apollonia Vanova … Ursula Zandt/Silhouette

Stephen McHattie … Hollis Mason/Nite Owl

Matt Frewer … Edgar Jacobi/Moloch

Danny Woodburn … Big Figure

Rob LaBelle … Wally Weaver

Robert Wisden … πρόεδρος Richard Nixon

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Hayter, Alex Tse

Παραγωγή: Lawrence Gordon, Lloyd Levin, Deborah Snyder

Μουσική: Tyler Bates

Φωτογραφία: Larry Fong

Μοντάζ: William Hoy

Σκηνικά: Alex McDowell

Κοστούμια: Michael Wilkinson

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Watchmen

Ελληνικός Τίτλος: Watchmen

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικ: Watchmen των Dave Gibbons, Alan Moore.

Παραλειπόμενα

  • Οι Watchmen εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στη μίνι σειρά κόμικ (12 τευχών) της DC Comics το 1986.
  • Η διασκευή των Watchmen ξεκίνησε να σχεδιάζεται ήδη από το 1987. Πρώτα ασχολήθηκε με αυτόν η 20th Century Fox, πριν περάσει στα χέρια της Warner Bros. Στις αρχές των 2000 ήταν οι Universal Pictures, Revolution Studios και Paramount Pictures που έκαναν την προσπάθεια, πριν επιστρέψει το 2005 το σχέδιο οριστικά αυτή τη φορά στη Warner.
  • Ο Terry Gilliam ήταν ο πρώτος που ανέλαβε να το σκηνοθετήσει, αλλά εγκατέλειψε ομολογώντας ότι το συγκεκριμένο κόμικ δεν μπορούσε να γίνει ταινία. David Hayter, Darren Aronofsky, Michael Bay και Paul Greengrass είχαν την ευκαιρία τους, αλλά έπεσαν θύματα των πολλών δυσκολιών της παραγωγής, κυριότερα ως προς το μπάτζετ της.
  • Ο Snyder βασίστηκε και πάλι στα πολλά storyboard, που είχαν μοντέλο το ορίτζιναλ κόμικ, αλλά επέλεξε να μη γυριστεί ολόκληρη η ταινία σε πράσινες οθόνες, μα σε κανονικά σκηνικά.
  • Kevin Costner, Christopher Walken και Richard Gere ήταν υποψήφιοι ανά καιρούς για τον Nite Owl II.
  • Ο ρόλος της Λόρι πέρασε κι από τις: Hilary Swank, Natalie Portman, Rachel Weisz, Jennifer Connelly και Jessica Alba.
  • Ο Tom Cruise είχε δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ρόλο του Ozymandias, φτάνοντας να συναντηθεί και με τον Snyder.
  • Για τον ρόλο της Σάλι, είχαν περάσει τα ονόματα των: Liv Tyler, Jamie Lee Curtis, Ann-Margret, Catherine Zeta-Jones και Sigourney Weaver.
  • Στο φιλμ υπάρχουν 1.100 λήψεις οπτικών εφέ, από τις οποίες το ένα τέταρτο είναι ψηφιακές. 10 διαφορετικές εταιρίες ειδικών εφέ εμπλάκηκαν για τη δημιουργία τους.
  • Ο Dave Gibbons, ο ένας εκ των δημιουργών των ηρώων, λειτούργησε ως σύμβουλος του Snyder, αλλά ο δεύτερος, ο Alan Moore, δήλωσε ότι δεν ήθελε καν να δει την ταινία.
  • Υπάρχουν ακόμα δύο εκδοχές της ταινίας: το Director’s Cut (186 λεπτά) και το Ultimate Cut (215 λεπτά).
  • Το 2019, η HBO έβγαλε μια ιδιαιτέρως πετυχημένη σειρά με τους Watchmen.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η διασκευή του Desolation Row (Bob Dylan) από τους My Chemical Romance βγήκε και σε σινγκλ.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 9/3/2009

Είναι ερεθιστικό να συνειδητοποιείς ότι είδες την κορυφή ενός πάνθεον που συνεχώς ανανεώνεται. Ο Σκοτεινός Ιππότης ξεγυμνώνεται μαζί με κάθε άλλη ταινία που αφορά σούπερ-ήρωες, και το είδος χαίρει μιας νέας διάστασης. Το συμπαντικότερο που χαρίσει με τη σειρά του το Watchmen είναι… η ελπίδα! Το σινεμά έχει μέλλον ακόμα και ως μπλοκμπάστερ, ακόμα και από ανθρώπους σαν τον Zack Snyder, που με μεγάλη δυσκολία θα ονόμαζα δημιουργό. Μόνο αληθινό μειονέκτημα, για να ξεμπερδεύω μ’ αυτό, είναι πως η φιλοσοφία της ταινίας είναι άπλετη επιμέρους, αλλά δεν συγκλίνει σε ένα μεγάλο νόημα. Εκτός κι αν πιστέψουμε σε κάποιες θεωρίες συνωμοσίας…

Ο Snyder διασκευάζει κόμικ και δεν κατασκευάζει κόμικ, όπως έκανε με τους 300. Διατηρεί παραδοσιακό ύφος και το παντρεύει ευχάριστα με στιλιζαρισμένες σκηνές, που δεν υπάρχουν για να κλέψουν την παράσταση. Αναπτύσσει ισοδύναμα ήρωες, με τον καθένα να «πλέει» μέσα σε έναν παντελώς δικό του διάκοσμο. Επίσης, προς ανάπτυξη τους, καταργεί τη χρονική συνέχεια, με ένα στυλ που παραπέμπει σε διαφορετικά τεύχη για τον καθένα. Το σενάριο απλώνεται επικίνδυνα, και όμως πάντα βγάζει νόημα και δεν χάνει τη ροή του και τη συνέχεια του. Μας συστήνει έναν πρωτόφαντο πλανήτη ηρώων και καταστάσεων, χωρίς ποτέ να χάνει τη δύναμη του ως μονάδα. Το κάπως τετριμμένο φινάλε δεν απογοητεύει, γιατί μια ταινία φαντασίας τού σήμερα δεν μπορεί να έχει απαραίτητα τους στόχους που είχε ο Kubrick με το 2001 του. Υπάρχουν κι άλλες επιμέρους αρετές και μόνο ένας κίνδυνος: δεν θα ήθελα να δω ένα αποτυχημένο σίκουελ. Ειλικρινά, όχι σ’ αυτό εδώ…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

28 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.