Η πόλη του Κλερμόν-Φεράντ, την παραμονή των Χριστουγέννων, δέχεται μια τρομοκρατική επίθεση. Σε αυτό το τραγικό κλίμα, ο Μερεντίκ, ένας νεαρός στα τριάντα του, ερωτεύεται παράφορα την Ισαντόρα, μια πόρνη αρκετά χρόνια μεγαλύτερή του. Ο Σελίμ, ένας νεαρός άστεγος, βρίσκει καταφύγιο στο κτίριο του Μεντερίκ. Η συλλογική παράνοια θα αποδυναμώσει σύντομα τη σχέση του ιδιαίτερου αυτού ζευγαριού.

Σκηνοθεσία:

Alain Guiraudie

Κύριοι Ρόλοι:

Jean-Charles Clichet … Mederic

Noemie Lvovsky … Isadora

Ilies Kadri … Selim

Michel Masiero … Κος Coq

Doria Tillier … Florence

Renaud Rutten … Gerard

Philippe Fretun … Κος El Alaoui

Farida Rahouadj … Κα El Alaoui

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Alain Guiraudie

Παραγωγή: Charles Gillibert

Μουσική: Xavier Boussiron

Φωτογραφία: Helene Louvart

Μοντάζ: Jean-Christophe Hym

Σκηνικά: Emmanuelle Duplay

Κοστούμια: Khadija Zeggai

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Viens Je t’Emmene
  • Ελληνικός Τίτλος: Ήρωας Κανενός
  • Διεθνής Τίτλος: Nobody’s Hero

Παραλειπόμενα

  • Επιστροφή στη μεγάλη οθόνη για τον Alain Guiraudie μετά από 5 έτη.
  • Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε στο τμήμα Πανοράματος του φεστιβάλ Βερολίνου.
  • Τα γυρίσματα έγιναν σε δύο δόσεις, μια και διακόπηκαν λόγω του lockdown της πανδημίας.

Κριτικός: Φίλιππος Χατζίκος

Έκδοση Κειμένου: 14/9/2023

Σε μια ατάραχη γειτονιά του Κλερμόν Φεράν, ο Μεντερίκ ερωτεύεται την Ισαντορά, μια παντρεμένη σεξεργάτρια και αποφασίζει να ακολουθήσει τα συναισθήματά του χωρίς φόβο και δισταγμό. Ταυτόχρονα, η πόλη γνωρίζει μια αιφνιδιαστική τρομοκρατική επίθεση που αποδίδεται σε πυρήνες ισλαμικού εξτρεμισμού, ενώ ένας νεαρός αναζητά μουσουλμάνος καταφύγιο στο σπίτι του Μεντερίκ. Οι καχύπτοπτοι γείτονες βάζουν με τον νου τους ότι ο νεαρός έχει σχέσεις με τους τρομοκράτες και ο βίαιος σύζυγος της Ισαντορά έρχεται να ζητήσει τον λόγο. Κάπως έτσι, η ζωή του ήρωά μας παίρνει απροσδόκητα περιπετειώδη τροπή.

Στο φιλμ του Αλέν Γκιροντί, ο οποίος μία δεκαετία πριν είχε ταράξει τα νερά με τον ερεθιστικό «Άγνωστο της Λίμνης» ενυπάρχουν ετερόκλητα στοιχεία που παλεύουν να βρουν ενιαίο τόνο. Η αποδόμηση της νοικοκύρικης ζωής, διακωμώδηση των σεξουαλικών ηθών, σαρκασμός της ισλαμοφοβίας και οτιδήποτε βρίσκεται ανάμεσα στον αχανή αυτόν νοηματικό χώρο τίθενται ανισοβαρώς εντός του φιλμικού κειμένου. Ωστόσο, ο Γκιροντί βρίσκει τον τρόπο να βάλει την ταινία σε ράγες, φέρνοντας ατάκτως και ελευθέρα ιδέες, ορισμένες εκ των οποίων δουλεύουν αποτελεσματικά. Χαρακτηριστικά, η ατμόσφαιρα παραλόγου που κάμπτεται από της γήινες ερμηνείες (ιδίως της Νοεμί Λβοφσκί που προσδίδει μια τρυφερή νότα στην Ισαντορά), το deadpan ύφος του ήρωα μπροστά στις σουρεαλιστικές καταστάσεις που βιώνει, ο ευφάνταστος διάλογος και τα χρήσιμα κωμικά μοτίβα που επανέρχονται σταθερά αποτελούν τα μεγαλύτερα ατού μιας ταινίας που σίγουρα δεν βρίσκει σημείο ισορροπίας, αλλά είναι έργο ενός ευφυούς δημιουργού και αυτό φαίνεται ανά πάσα στιγμή.

Μέσα από τη χαοτική δημιουργική ικανότητα του Γκιροντί, η οποία επιχειρεί φιλόδοξα να συνδυάσει σε ενενήντα λεπτά όρους που δεν συνδυάζονται, προκύπτει μια χαλαρή κωμωδία που δρασκελίζει ανάμεσα σε ζητήματα από τα οποία θα μπορούσε να αντλήσει υλικό για μια πιο στέρεη διαχείριση των προβληματικών της. Ωστόσο, είναι αυτή ακριβώς η έλλειψη μεθοδικότητας και αυστηρής υφολογικής κατηγοριοποίησης που επιτρέπει στην ταινία να κινηθεί κάπως πιο ελεύθερα προς φαρσοκωμικές κατευθύνσεις. Υπό αυτό το πρίσμα, ο «Ήρωας Κανενός» βρίσκει τις καλύτερες στιγμές του εκεί ακριβώς που το αλλόκοτο θριαμβεύει, καθώς ως σατιρική αποδόμηση των γαλλικών ηθών και στερεοτύπων αποδεικνύεται λιγότερο ακανθώδης από το αναμενόμενο, αλλά ως ωδή στο παράλογο, διαθέτει κάτι το εγγενώς ελκυστικό.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

7 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *