
Μετά από ένα φοβερό σιδηροδρομικό δυστύχημα με θύματα 131 ανθρώπους, ο Ντέιβιντ Νταν, φύλακας ασφαλείας και μοναδικός επιζών, συνειδητοποιεί πως του συμβαίνει κάτι ανεξήγητο, με υπερφυσικές διαστάσεις. Ένας αινιγματικός άνδρας, ο Ιλάιζα Πρινς, τον οποίο συναντά τυχαία, αναλαμβάνει να εξηγήσει το πιθανό νόημα όσων συμβαίνουν γύρω και μέσα του.
Σκηνοθεσία:
M. Night Shyamalan
Κύριοι Ρόλοι:
Bruce Willis … David Dunn/Overseer
Samuel L. Jackson … Elijah Price/Mr. Glass
Robin Wright … Audrey Dunn
Spencer Treat Clark … Joseph Dunn
Charlayne Woodard … Κα Price
Eamonn Walker … Δρ Mathison
Leslie Stefanson … Kelly
Michael Kelly … Δρ Dubin
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: M. Night Shyamalan
Παραγωγή: Barry Mendel, Sam Mercer, M. Night Shyamalan
Μουσική: James Newton Howard
Φωτογραφία: Eduardo Serra
Μοντάζ: Dylan Tichenor
Σκηνικά: Larry Fulton
Κοστούμια: Joanna Johnston
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Unbreakable
- Ελληνικός Τίτλος: Άφθαρτος
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Διχασμένος (2016)
- Glass (2019)
Παραλειπόμενα
- Όταν είχε βγει και παρότι είχε επιτυχία στα ταμεία, η Touchstone Pictures δεν είχε εκφράσει καμία θέληση για σίκουελ. Ο Shyamalan, όμως, γράφοντας τον Διχασμένο (2016), χρησιμοποίησε έναν χαρακτήρα που είχε κόψει από τον Άφθαρτο. Έτσι, συνειδητοποίησε πως ήταν μια καλή ευκαιρία να ενώσει τις δύο ταινίες σε ένα κοινό σίκουελ, γεννώντας το Eastrail 177 trilogy/Unbreakable series.
- Ο Shyamalan οργάνωσε το σενάριο με την παραδοσιακή τριών μερών δομή ενός κόμικ (παρουσίαση ηρώων, δράση και κατάληξη).
- Ο Shyamalan είχε προσεγγίσει για τον πρώτο ρόλο τον Bruce Willis ήδη από τα γυρίσματα της Έκτης Αίσθησης. Αλλά και γράφοντας το σενάριο, τον Samuel L. Jackson είχε κατά νου για τον δεύτερο.
- Το 2018, ο σκηνοθέτης επιβεβαίωσε ότι η μητέρα και το -5χρονο- αγοράκι της που πέφτουν πάνω στον Ντέιβιντ έξω από το στάδιο, είναι οι νεαρότερες εκδοχές του Κέβιν Γουέντελ Κραμπ και της Πενέλοπι Κραμπ από τα επόμενα μέρη.
- Η Julianne Moore απέφυγε τον ρόλο της Όντρεϊ, λόγω του Hannibal.
- Τα κέρδη επί των ταμείων έφτασαν στα 248,1 εκατομμύρια δολάρια, με το μπάτζετ να μένει στα 75. Κυρίως, το φιλμ ανέπτυξε cult δυναμική για τους φαν των υπερηρώων.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 6/1/2009
Μετά τις αυξημένες απαιτήσεις που έφερε η «Έκτη Αίσθηση» για τον ινδο-αμερικανό Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, η παρούσα ταινία ανταποκρίνεται μόνο στη μία πλευρά από αυτές. Υπάρχει άριστα σκηνοθετημένη ατμόσφαιρα, εκτεταμένη αγωνία (ή καλύτερα να την ονομάσουμε απορία) ως και το απρόοπτο φινάλε, δεν χαλάει η δραματική υπόσταση του φιλμ, και η πάντα καταλυτική φωτογραφία του Εντουάρντο Σερά υπηρετεί το στιλιστικό αποτέλεσμα. Στην ουσία όμως το σενάριο είναι ισχνό κι αδύναμο, τα στοιχεία ανακατεύονται χωρίς να έρθει η πραγματική κορύφωση που θα χρειαζόταν (όσο απρόοπτη κι αν είναι), και οι χαρακτήρες παραμένουν απόμακροι κι ασύνδετοι από την ανθρώπινη τους διάσταση. Το δέσιμο ανάμεσα στο μεταφυσικό και το υπαρκτό δεν αποποιείται της κόμικ καταβολής του, αλλά αναζητεί το κοινό του στους λάτρεις μόνο του πρώτου, κι ενώ παραδόξως το φιλμ υπηρετεί επί του ύφους του ορθότερα το δεύτερο. Καλός ο Μπρους Γουίλις, καλύτερος ο Σάμιουελ Τζάκσον στον δεύτερο ρόλο.
Βαθμολογία: