Ο θρυλικός πράκτορας 007 έρχεται αυτή τη φορά αντιμέτωπος με έναν μεγιστάνα των μίντια, ο οποίος μέσα από μυστικές διακινήσεις όπλων σχεδιάζει να προκαλέσει παγκόσμια πολεμική σύρραξη μόνο και μόνο για να έχει την αποκλειστικότητα της κάλυψης των γεγονότων από το δικό του τηλεοπτικό δίκτυο.

Σκηνοθεσία:

Roger Spottiswoode

Κύριοι Ρόλοι:

Pierce Brosnan … James Bond

Jonathan Pryce … Elliot Carver

Michelle Yeoh … Wai Lin

Teri Hatcher … Paris Carver

Joe Don Baker … Jack Wade

Ricky Jay … Henry Gupta

Gotz Otto … Richard Stamper

Desmond Llewelyn … Q

Vincent Schiavelli … Δρ Kaufman

Geoffrey Palmer … υποναύαρχος Roebuck

Colin Salmon … Charles Robinson

Samantha Bond … Eve Moneypenny

Judi Dench … M

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Bruce Feirstein

Παραγωγή: Barbara Broccoli, Michael G. Wilson

Μουσική: David Arnold

Φωτογραφία: Robert Elswit

Μοντάζ: Michel Arcand, Dominique Fortin

Σκηνικά: Allan Cameron

Κοστούμια: Lindy Hemming

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Tomorrow Never Dies
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Αύριο Ποτέ Δεν Πεθαίνει

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά βιβλίων (χαρακτήρες): James Bond του Ian Fleming.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα τραγουδιού (Tomorrow Never Dies).

Παραλειπόμενα

  • Πρώτο Μποντ που βγαίνει μετά τον θάνατο του παραγωγού Albert R. Broccoli, στον οποίο και είναι αφιερωμένο επί των τίτλων τέλους.
  • Μετά την επιτυχία του Pierce Brosnan στο Επιχείρηση Χρυσά Μάτια, η MGM, υπό την ηγεσία πλέον του Kirk Kerkorian, άσκησε πιέσεις να βγει επιτυχημένη η ταινία, αλλά και γρήγορα. Η πίεση όμως επέφερε προβλήματα στο μπάτζετ, που ανέβηκε στα 110 εκατομμύρια δολάρια. Ευτυχώς για όλους, το φιλμ έβγαλε εντέλει 333 εκατομμύρια δολάρια, παρά τις μέτριες κριτικές, και παρότι έκανε πρεμιέρα μαζί με τον Τιτανικό.
  • Ο Martin Campbell δεν ήθελε με κανέναν τρόπο να σκηνοθετήσει δύο Μποντ στη σειρά. Ο Roger Spottiswoode που προσλήφθηκε, έγινε ο πρώτος από την Βόρεια Αμερική που ανάλαβε τη συγκεκριμένη θέση.
  • Η Sela Ward πέρασε από οντισιόν για τον ρόλο που πήγε στην Teri Hatcher. Η τελευταία ήταν τριών μηνών έγκυος όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα. Σύμφωνα με τον Brosnan, και η Monica Bellucci πέρασε από δοκιμαστικό.
  • Οι φήμες ήθελαν τη Natasha Henstridge να γίνεται το κορίτσι του Μποντ.
  • Ο Anthony Hopkins είπε όχι στη σειρά για δεύτερη φορά μετά την πρόταση που του είχε γίνει και για το Επιχείρηση Χρυσά Μάτια.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Οι Pernille Rosendahl, Pulp, Saint Etienne και Marc Almond κατέθεσαν ανεπιτυχώς τραγούδια για το φιλμ.
  • Ο John Barry διαπραγματεύτηκε την επιστροφή του στη σειρά, αλλά δεν έμεινε ικανοποιημένος από τα χρήματα που του προσφέρονταν.
  • Το ομώνυμο τραγούδι της ταινίας το ερμηνεύει η Sheryl Crow. Ο David Arnold έγραψε και το David Arnold, που ακούγεται από την k.d. lang στους τίτλους τέλους. Επίσης, το κλασικό θέμα των 007 διασκευάζει εδώ, πάλι στους τίτλους τέλους, ο Moby.

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 20/10/2014

Ο δεύτερος Μποντ του Μπρόσναν έρχεται αντιμέτωπος με έναν ιδανικό αντίπαλο για την εποχή του. Ο Τζόναθαν Πράις ενσαρκώνει έναν τρελό πλούσιο ιδιοκτήτη μέσων ενημέρωσης, πατώντας με το ένα πόδι στο κλασικό μοντέλο των ταινιών του Μποντ και με το άλλο στη μοντέρνα πλέον εποχή, όπου η δύναμη των μέσων ενημέρωσης είναι τεράστια και ικανή να προκαλέσει προβλήματα.

Ο Μπρόσναν αρκετά χαλαρός αυτή τη φορά, τελειοποιεί τον δικό του χαρακτήρα του Μποντ και εκπέμπει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ως 007. Ο Μπρόσναν θα φύγει από το ρόλο πλέον μόνο όταν το θελήσει αυτός καθώς το κοινό τον δέχτηκε εύκολα ως τον Μποντ της νέας γενιάς.

Το απολαυστικότερο κομμάτι του φιλμ έρχεται από τον κακό της υπόθεσης. Ο Τζόναθαν Πράις υποδύεται τον Έλιοτ Κάρβερ, τον “βαρόνο” των media και είναι αυτός που διαποτίζει το φιλμ με τις πιο χιουμοριστικές ατάκες. Ο Κάρβερ είναι ένας κακός βγαλμένος από τα παλιά, αλλά, όπως έγραψα και πιο πάνω, πατάει με το ένα πόδι στις προηγούμενες δεκαετίες των τυπικών κακών του Μποντ και με το άλλο πόδι βρίσκεται στη μοντέρνα εποχή. Το 1997, όπως και σήμερα, ήταν σαφές ότι τη μεγαλύτερη δύναμη στον κόσμο την έχουν οι άνθρωποι που ελέγχουν την ενημέρωση. Σε αυτό πόνταρε ο σεναριογράφος του Μποντ και δημιούργησε τον Κάρβερ, τον οποίο παραλίγο να ερμηνεύσει ο Άντονι Χόπκινς αλλά μετά τις πρώτες μέρες γυρισμάτων παραιτήθηκε, γιατί βρήκε τις συνθήκες των γυρισμάτων “χαοτικές”! Ο Πράις, πάντως, έπαιξε έναν από τους καλύτερους κακούς της σειράς.

Εξίσου καλά είναι τα πράγματα και για τα κορίτσια του Μποντ. Η Τέρι Χάτσερ γοητευτικότατη παρά το σύντομο ρόλο της, βοηθά την εξέλιξη του φιλμ. Η Μισέλ Γέο ήταν ήδη στη χώρα της μεγάλη σταρ, κυρίως στις ταινίες πολεμικών τεχνών, κάτι που εκμεταλλεύτηκε άψογα ο σκηνοθέτης, Ρότζερ Σπότισγουντ, δίνοντας τη χώρο να κινηθεί και αφήνοντάς τη να σταθεί δίπλα στον Μποντ, σε ολόκληρο το δεύτερο μισό του φιλμ. Είναι μια από τις λίγες φορές που τα κορίτσια του Μποντ έχουν προσωπικότητα και αυτό λειτουργεί πάντα υπέρ του φιλμ.

Ο Μποντ του Μπρόσναν εξακολουθεί να είναι παραφορτωμένος με ένα σωρό γκάτζετς, μικρά και μεγάλα, όπως το χαρακτηριστικότερο του φιλμ, η BMW με το τηλεχειριστήριο. Αυτή η υπερβολή στη χρησιμοποίηση των γκάτζετς χαρακτηρίζει όλες τις ταινίες με πρωταγωνιστή τον Μπρόσναν και είναι ένας από τους λόγους που μπορεί πολλοί να κουραστούν. Ωστόσο, το Tomorrow Never Dies καταφέρνει να διασκεδάσει το κοινό του, διατηρώντας την κλασική φόρμουλα των ταινιών του Μποντ, έστω και παραφορτωμένο με εφέ, εκρήξεις και υπεράνθρωπα ακροβατικά.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *